Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:08

3
تیر
رژیم غذایی متعادل، التهاب پوستی را کاهش می‌دهد

رژیم غذایی متعادل، التهاب پوستی را کاهش می‌دهد

راز سلامت پوست و مفاصل در میکروارگانیسمهای روده است. مطالعه محققان آمریکایی نشان داد رژیم غذایی غنی از مواد قندی و چربی منجر به عدم تعادل در بافت میکروبی روده شده و ممکن است در بروز بیماری های التهابی پوستی

ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، نوشت: نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که تغییر در رژیم غذایی و انتقال از سبک تغذیه غربی به یک رژیم متعادل می تواند احتمال بروز التهاب در پوست و مفاصل را کاهش دهد.

راز سلامت پوست و مفاصل در میکروارگانیسمهای روده است. مطالعه محققان آمریکایی نشان داد رژیم غذایی غنی از مواد قندی و چربی منجر به عدم تعادل در بافت میکروبی روده شده و ممکن است در بروز بیماری های التهابی پوستی مانند پسوریازیس نقش داشته باشد.

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که رعایت رژیم غذایی متعادل تر، سلامت روده را بازیابی کرده و التهاب پوستی را سرکوب می کند.

بیشتربخوانید:

7 خوراکی دردسر ساز برای پوست!

به گفته محققان، مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکیست رژیم غذایی غربی که مشخصه آن وجود مواد قندی و چربی است می تواند به التهاب پوستی و بروز بیماری پسوریازیس منجر شود. علیرغم وجود داروهای ضد التهابی قوی برای درمان این بیماری پوستی، مطالعات نشان می دهد که اعمال تغییرات ساده در رژیم غذایی ممکن است تاثیرات مهمی بر بهبود علائم پسوریازیس داشته باشد.

پسوریازیس نوعی بیماری پوستی است که با سیستم ایمنی بدن مرتبط است. هنگامی که سلول های ایمنی به اشتباه سلول های سالم پوست را هدف قرار می دهند، موجب التهاب پوست، پوسته پوسته شدن آن و ایجاد لکه های قرمز همراه با خارش می شود. حدود ۳۰ درصد از بیماران مبتلا به پسوریازیس دچار آرتریت پسوریازیس هستند که با علائمی مانند سفتی و خستگی صبحگاهی، ورم انگشتان دست و پا، درد در مفاصل و تغییر ناخن همراه است.

رژیم غذایی بر تعادل میکروبی روده و التهاب پوست تاثیر می گذارد زیرا غذا یکی از مهمترین عوامل قابل تغییر در تنظیم میکروبیوم روده است. رژیم غذایی غربی می تواند باعث تغییر سریع و اختلال در میکروبیوم روده و عملکرد آن شود و این اختلال در تعادل میکروبی در التهاب روده نقش دارد.

بیشتربخوانید:

5خوراکی که باعث پیری زودرس می شود

 

برچسب ها: رژیم غذایی، سیستم ایمنی بدن، دردهای مفصلی، التهابات پوستی تعداد بازديد: 214 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز