Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 17:17

18
مهر
رعایت چه نکاتی می‌تواند بر جذب بهتر آهن تأثیرگذار باشد؟

رعایت چه نکاتی می‌تواند بر جذب بهتر آهن تأثیرگذار باشد؟

قرص آهن بهتر است با معده خالی مصرف گردد، تا جذب بالاتری داشته باشد. اگر تحمل مصرف قرص آهن با معده خالی وجود ندارد، بعد از صرف غذا میل شود.

زهرا قنبری - کارشناس ارشد علوم تغذیه

 

تحریریه زندگی آنلاین : قرص آهن بهتر است با معده خالی مصرف گردد، تا جذب بالاتری داشته باشد. اگر تحمل مصرف قرص آهن با معده خالی وجود ندارد، بعد از صرف غذا میل شود.

 برای جذب بهتر آهن، می‌توان از منابع ویتامین C نظیر یک لیوان آب پرتقال استفاده نمایید.

 اگر داروی آنتی بیوتیک یا انواع دیگری از داروها که با جذب آهن تداخل دارد، توسط پزشک برای شما تجویز شده است، در این صورت ضمن پرسش از پزشک برای تداخل داشتن یا نداشتن دارو با آهن، برای داروهایی که با آهن تداخل دارند، نظیر آنتی‌بیوتیک‌ها، قرص آهن را دو ساعت قبل از استفاده از آن دارو یا شش ساعت بعد از مصرف دارو، مصرف نمایید.

 برخی از مواد غذایی نظیر تخم‌مرغ، سبوس، قهوه، چای، لبنیات، مکمل‌های کلسیم، فیبر موجود در سبزیجات و میوه جات و غذاهای غنی از فیتات نظیر سبوس گندم و جو دو سر می‌تواند منجر به کاهش جذب آهن گردد، لذا مکمل آهن با این مواد غذایی مصرف نشود.

 میزان جذب آهن با توجه به نیاز بدن به آهن صورت می‌گیرد، بنابراین مصرف بدون تجویز و دوز بالای مکمل آهن می‌تواند مشکلات جدی را بر بدن تحمیل نماید، بنابراین حتماً با تجویز پزشک و در دوز مورد نیاز مکمل را مصرف نمایید.

بیشتربخوانید:

ماده غذایی گیاهی که منبع غنی آهن هستند

چگونه از فقر آهن جلوگیری کنیم؟

بهترین منابع خوراکی آهن برای مبارزه با کم خونی

 

 

برچسب ها: کم خونی، قرص آهن، فقرآهن، کمبودآهن تعداد بازديد: 331 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز