Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:27

17
دی
سه خوراکی چربی سوز و محبوب در رژیم لاغری

سه خوراکی چربی سوز و محبوب در رژیم لاغری

مصرف برخی از خوراکی‌ها در رژیم‌های لاغری کلیشه‌ای شده اند. برای مثال مصرف قهوه، شکلات تلخ و فلفل از سوی بسیاری از افراد رایج است، اما برخی خوراکی‌ها در رژیم لاغری کمتر شناخته شده اند.

مصرف برخی خوراکی‌ها در رژیم‌های لاغری می‌تواند روند لاغری را تسریع کند. خوراکی‌هایی که شاید تا پیش از این به آن‌ها توجهی نداشتیم، اما بسیار مفیدند:

کلم و اسفناج

سبزیجات برگ تیره مانند اسفناج و کلم به دلایل مختلف از غذا‌های کاهش دهنده وزن هستند. این نوع سبزیجات با وجود حجم بسیار زیاد خود کالری بسیار کمی دارند و منبع بسیار مناسبی برای ویتامین C هستند که هورمون‌های استرس و منیزیم را تعدیل می‌کنند و به تبدیل غذا به انرژی کمک می‌کنند. علاوه بر این، این سبزیجات مملو از مواد مغذی دیگری مانند ویتامین A و فولات، آهن، کلسیم و ویتامین C هستند. طبق تحقیقات جدید، این نوع سبزیجات با چربی‌های مفید خود در رژیم غذایی به جلوگیری از جذب و کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند.

سوپ رقیق

سوپ یکی از وعده‌های غذایی محبوب رژیم دار‌ها است. اما سوپ سبک و رقیق. یک اشتباه رایج از سوی برخی افراد این است که به جای سوپ‌های رقیق و پر از سبزیجات کم کالری، از سوپ‌هایی با رشته‌های پر کالری، خامه و کره استفاده می‌کنند که نتیجه‌ای معکوس دارد. اگر رژیم لاغری دارید بهتر است سوپ رقیق بخورید. یعنی سوپی که میزان مایعات آن بیش از جامدات است.

کینوا

کینوا یک منبع عالی پروتئین و فیبر گیاهی است. افزون بر این کینوا حاوی مقادیر زیادی بتائین است یک اسید آمینه که به تقویت چربی خوب بدن کمک می‌کند. کینوا می‌تواند به عنوان یک غذای جانبی مثل برنج یا پاستا استفاده شود.

منبع: انتخاب

برچسب ها: رژیم لاغری، کاهش وزن، چربی سوزی، مواد غذایی چربی سوز، غذاهای کم کالری، رژیم لاغری سریع، کینوآ تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 1

نظرات

  • کاش در ایران هم مانند بادام زمینی و کیوی در منطقه های مناسب رشدش کشت می شد . بخصوص برای ما ایرانی ها ک اضافه وزن داریم گزینه مناسبی است بجای مصرف برنج یا همراه با آن ....از قرار از ترکیه وارد می شه و خیلی هم گرونه .

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز