Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:56

7
بهمن
تناسب اندام با گوشی های هوشمند (2)

تناسب اندام با گوشی های هوشمند (2)

برای داشتن یک مدیریت وزنی دقیق، محققان دریافته‌اند که می‌‌بایستی به ثبت خوراک کاربران دسترسی داشته و جزئیات کاملی از وعده‌‌های غذایی، مانند دستور و طرز پخت غذا و ریزمغذی‌‌هایی که بطور معمول در برچسب‌‌های غذایی درج نمی‌شوند، داشته باشند.

خطاهای احتمالی موجود در نرم افزارهای تناسب اندام

برای داشتن یک مدیریت وزنی دقیق، محققان دریافته‌اند که می‌‌بایستی به ثبت خوراک کاربران دسترسی داشته و جزئیات کاملی از وعده‌‌های غذایی، مانند دستور و طرز پخت غذا و ریزمغذی‌‌هایی که بطور معمول در برچسب‌‌های غذایی درج نمی‌شوند، داشته باشند. بنابراین یکی از مؤثرترین ابزارها برای کاهش وزن، ثبت و یادداشت خوراک می‌‌باشد، که البته خطاهایی را نیزدر بر دارد.

از جمله این خطاها اشتباهات کاربران می‌‌باشد. به عنوان مثال، آن‌‌ها فراموش می‌‌کنند که چه مصرف کرده‌اند و یا در ارایه مقدار سهم مصرفی غذای خود مشکل دارند و یا حتی از مواد تشكیل دهنده غذای خود اطلاعی ندارند. گاهی نیز در پیدا کردن غذای مصرفی خود  در نرم افزار مورد استفاده دچار مشکل می‌شوند زیرا در نرم افزار موجود نمی‌باشد. متاسفانه تاکنون این نرم افزارها روش تداخلی بهتری را به جز ثبت خوراک توسط کاربران برای تغییرات رفتاری در طولانی مدت پیدا نکرده‌اند.

نكات مهم برای تداوم نرم افزارهای  تناسب اندام

برنامه‌‌های موجود در این نرم افزارها باید به نوعی تشویق کننده و حمایت کننده کاربرانشان باشند. از جمله می‌‌توان به تشکیل گروه‌‌هایی اشاره نمود که کاربران، چه غریبه و چه آشنا، بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار كرده و با به اشتراک  گذاردن موفقیت‌‌های خود در شبکه‌‌های اجتماعی، همچون فیسبوک و توئیتر، از حمایت دوستانشان برخوردار شوند.

بازدهی سریع نرم افزارها

در همین راستا نرم افزار   “Good Measures”از متخصصان رژیم درمانی و تغذیه استفاده نموده تا کاربران مصمم به رسیدن به اهداف تغذیه‌ای و سلامتی خود شوند و اطلاعات خود را وارد این نرم افزار نمایند.کاربران زمانی که اطلاعات وعده اصلی یا میان وعده خود را وارد می‌‌نمایند، امتیاز‌‌هایی را دریافت کرده تا دریابند تا چه حد به اهداف تغذیه‌ای خود دست یافته‌اند.

این بازدهی سریع باعث شده تا افراد در طول روز انتخاب‌‌های غذایی صحیح‌تری را از لحاظ تغذیه‌ای انجام دهند. جالب است که این نرم‌افزار برای رسیدن سریع‌تر به اهداف تغذیه کاربران حتی وعده‌‌های اصلی یا میان وعده‌‌هایی را نیز خود پیشنهاد می‌نماید. این اهداف تغذیه‌ای می‌‌توانند به منظور کاهش وزن، کاهش میزان کلسترول یا کنترل میزان سدیم دریافتی باشند. وجود متخصصان تغذیه در کنار توسعه دهندگان این نرم افزارباعث شده تا آن‌‌ها با آگاهی از اهمیت مواد مغذی مختلف از جمله فیبر‌‌ها، چربی‌های اشباع و سدیم وعده غذایی مناسب‌تری را به کاربران‌شان پیشنهاد نمایند.

نرم افزار مذكور طوری طراحی شده که به تدریج با سلیقه غذایی کاربران آشنا شده و طبق سلیقه آن‌‌ها غذای سالم‌تری را پیشنهاد می‌‌نماید. به عنوان مثال اگر کاربری در طی ماه مصرف ماکارونی بالایی داشته باشد، این نرم‌افزار ماکارونی سبوسدار همراه با سبزیجات و گوشت کم چرب پیشنهاد می‌‌دهد. این موضوع بسیار قابل توجه است، زیرا افراد خواهان تغییر تدریجی و نه سریع در عادات غذایی خود هستند که با کار کردن با این نرم افزار به این هدف خواهند رسید.

اما این روزها توسعه دهندگان نرم افزار“Good Measures”با كمك متخصصین دیابت به فکر راه‌اندازی برنامه‌ای برای افراد دیابتی هستند. به عنوان مثال، یک واحد از هندوانه برای بیماران دیابتی امتیاز متفاوتی خواهد داشت تا برای یک فرد سالم. حتی شاید در آینده این نرم افزار بتواند نیاز‌‌های بالینی افراد به مواد مغذی خاصی را طبق رژیم غذایی ای که دریافته‌اند ارزیابی نموده و در نتیجه اثر رژیم‌‌های غذایی متفاوت را در سلامتی و شاخص‌‌های بیولوژیکی آن‌‌ها اندازه‌گیری نماید.

همینطور نرم‌افزار”Lose It” نیز با داشتن حدود 18 میلیون کاربر و داده‌‌های بیشماری در زمینه تغذیه و ورزش افراد و امتیازدهی آن‌‌ها، هنوز در پی یافتن راهی برای تبدیل تمامی این اطلاعات برای رسیدن به مدیریت وزنی بهتر می‌‌باشد. بدین‌ترتیب، این نرم افزارها هنوز مسیر طولانی‌ای برای رسیدن به اهداف تحقیقاتی خود در پیش دارند. ولی رسیدن به آن‌‌ها با گذر زمان امکان‌پذیر است.

 

برای خواندن بخش اول - تناسب اندام با گوشی های هوشمند - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کاهش وزن، تناسب اندام، گوشی های همراه، اسمارت فون، نرم افزار لاغری بر روی گوشی تعداد بازديد: 733 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز