Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:50

17
آذر
18دليل برای كاهش وزن - بخش دوم

18دليل برای كاهش وزن - بخش دوم

هر قدر زنی بیشتر اضافه وزن داشته باشد، احتمال اینكه در برقراری رابطه جنسی مشكل داشته باشد، بیشتر می‌شود.

تحریریه  ماهنامه دنیای زنان

 


 9- چاقی بر رابطه جنسی تأثیر منفی می‌گذارد

هر قدر زنی بیشتر اضافه وزن داشته باشد، احتمال اینكه در برقراری رابطه جنسی مشكل داشته باشد، بیشتر می‌شود. و یكی از مهم‌ترین علل آن داشتن تصور بدنی منفی از خود است. كاهش 10 درصد از وزن بدن این مشكلات را كاهش می‌دهد.

 10- چاقی حضور فرد در بیمارستان را با مشكل روبه‌رو می‌كند

در بررسی انجام شده در سال 2008، تنها 10 درصد از بیمارستان‌هایی كه بخش اورژانس داشتند، دارای دستگاه‌های CT اسكن مخصوص افراد خیلی چاق بودند و تعداد آن دسته از دستگاه‌های MRI كه توانایی پذیرش افراد خیلی چاق را داشت، از این مقدار هم كمتر بود. تعداد ویلچرها، بازوبندهای فشار سنج و لباس‌های بیمارستانی كه مناسب افراد خیلی چاق باشد، زیاد نیست. 

 11- چاقی بر كیفیت خدمات پزشكی اثر می‌گذارد

بعضی پزشكان تصور خوبی از شخصیت بیماران چاق ندارند. نتایج پژوهشی كه روی 2500 زن چاق انجام شد، نشان داد كه 69 درصد از آنان گفتند كه پزشكان نسبت به آنها پیش‌داوری كرده و آن طور كه باید به آنها توجه نكرده‌اند. بنابر اعلام مركز سیاست‌های غذای دانشگاه یل در امریكا پزشكان وقت كمتری برای بیماران چاق صرف می‌كنند و در انجام تست‌های پیشگیری و غربالگری برای آنها بی‌میل هستند.

 12- چاقی بر توان باروری اثر منفی می‌‌گذارد

به گفته جامعه دانش باروری امریكا، چاقی مسؤول 6 درصد از موارد ناباروری در زنان است. چربی فراوان ترشح استروژن بالا را سبب می‌شود كه می‌تواند تخمك‌گذاری را سركوب كند. در یك مطالعه نشان داده شد كه در زنان با BMI (شاخص توده بدنی) بیش از 29 از امكان بارداری كاسته شده و به ازای هر واحد افزایش BMI، میزان شانس بارداری 4 درصد كاهش می‌یابد.

 13- چاقی بارداری را پر خطر می‌كند

امكان بروز دیابت حاملگی، مسمومیت حاملگی و زایمان سزارین در زنان چاق بیشتر است كه همه این‌ها برای مادر و نوزاد خطرناك است. محققان بریتانیایی می‌گویند كه احتمال سقط جنین در زنان باردار چاق 67 درصد بیش‌تر از زنانی است كه وزن متعادل دارند.

 14- چاقی بر سلامت نوزاد شما اثر می‌گذارد

پژوهشگران دانشكده پزشكی دانشگاه هیوستون در تگزاس دریافته‌اند كه چاقی علت بروز 7 نقص جنینی است كه از جمله آنها عبارت است از: اسپینا بیفیدا (نقص لوله عصبی)، نارسایی‌های قلبی و دست و پاهای كوتاه. در این پژوهش 15هزار مادر بررسی شدند كه بیش از 10 هزار نفر از آنها نوزادانی با نقص‌های جنینی به دنیا آورده بودند.

 15- چاقی درمان آسم را دشوار می‌كند

مطالعه‌ی انجام گرفته در موسسه ملی سلامت در دنور امریكا نشان داده كه یكی از داروهای كلیدی درمان آسم كه برای كنترل ویز به كار می‌رود، در افراد چاق 40 درصد كمتر پاسخگو است.

 16- چاقی شما را در شب از خواب بیدار می‌كند

چاقی یكی از عوامل خطرساز ابتلا به آپنه تنفسی در خواب است. چربی اضافی روی قفسه سینه و گردن می‌تواند راه‌های هوا را تنگ و فعالیت آنها را محدود كند و بر عملكرد ریه تأثیر بگذارد. این مسأله باعث می‌شود كه شما در شب چندین بار بیدار شوید تا بتوانید تنفس كنید. آپنه در خواب افزون بر این كه باعث خستگی در روز بعد می‌شود، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را هم بالا می‌برد. 

 17- چاقی برای استخدام شما مشكل‌ساز می‌شود

با توجه به نتایج یك بررسی در سال 2008، امكان استخدام افراد چاق در مشاغل مختلف كمتر بوده است. یك مطالعه در سال 2007  روی بیش از 2800 نفر در امریكا هم نشان داد كه بزرگسالان چاق 12 بار بیش از افراد عادی از تبعیض‌های استخدامی شكایت داشتند و این رقم در افراد خیلی چاق 37درصد بیشتر بود.

 18- چاق‌ها باید بیشتر پول خرج كنند

وقتی افراد چاق بیمار می‌شوند، بیشتر در معرض خطر قرار دارند و همچنین باید برای مراقبت‌های سلامتی، بیشتر خرج كنند. برای مثال، پژوهش انجام گرفته در دانشگاه شیكاگو نشان می‌دهد كه بین سال‌های 2001 و 2007 مخارج صرف شده برای داروهای درمان دیابت نوع 2 در امریكا دو برابر شده است چرا كه داروهای جدید گران‌تر بوده؛ ولی، مؤثرتر نبوده‌اند. به گفته محققان، بعضی بیماران تنها با تغییر سبك زندگی‌شان از جمله كاهش وزن، ورزش و رعایت رژیم غذایی درست دیابت‌شان را كنترل می‌كنند. كاهش وزنی كه به صورت علمی با ورزش و رژیم غذایی درست انجام شود، از هزینه‌های شما برای درمان دیابت نوع 2 می‌كاهد. پس، اگر نتوانید وزن خود را پایین بیاورید، باید برای داروهای بیشتری پول بپردازید.

برچسب ها: کاهش وزن، جلوگیری از افزایش وزن، جلوگیری از چاقی، برنامه رژیم غذایی، چاقی و اضافه وزن تعداد بازديد: 963 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز