Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 13:42

7
اردیبهشت
آبدومینوپلاستی روشی در كاهش چربی‌های زائد

آبدومینوپلاستی روشی در كاهش چربی‌های زائد

تاخیر در بهبود، مانند دیرجوش خوردن زخم و اسكارهای بدشكل ممكن است نیاز به یك عمل جراحی مجدد داشته باشد.

دكتر محمد هادیزاده؛ متخصص جراحی پلاستیك

 

 

 

جراحی آبدومینوپلاستی با رایج‌ترین شیوه آن، یعنی «تامی تاك»، یكی از عمده‌ترین اعمال جراحی برای كاستن حجم چربی و پوست قسمت‌های تحتانی و میانه شكم است كه عضلات جدار شكم نیز در آن جمع شده و منظم دوخته می‌شوند. این عمل ظاهر نامناسب شكم را اصلاح می‌كند ولی یك اسكار دائم، یعنی جای محل برش جراحی را برای همیشه بر جای خواهد گذاشت كه زیرشكم در فاصله دو سر لگن دیده می‌شود.

چنانچه قصد انجام عمل آبدومینوپلاستی را دارید، توضیحات ذیل اطلاعات روشنی به شما خواهد داد؛ اگرچه چگونگی و نتیجه هیچ عمل جراحی به طور قطعی قابل پیش‌بینی نیست، علاوه بر این موارد، چنانچه مطلبی نامفهوم بود با چرا خود مطرح كنید و پاسخ بگیرید.

بهترین فرد برای انجام عمل آبدومینوپلاستی كیست؟

بهترین كاندید برای این عمل افراد زیر هستند: 1) مردان و زنانی كه شكم چاق و بزرگ و پوست افتاده شكم برای آنها مشكلاتی ایجاد كرده است كه با رژیم و یا روش‌های غیرجراحی درمان نمی‌شود. 2) خانم‌هایی كه بعد از چند زایمان با ظاهر چروك‌خورده شكم خود مشكل دارند و عضلات شكم آنها شل شده است.

3) بیمارانی كه مقدار زیادی خون از دست می‌دهند نیاز به یك آبدومینوپلاستی ثانویه دارند.

نكته: زنان بعد از بارداری باید منتظر بمانند تا عضلات عرضی شكم به حالت اول خود بازگردند. چنانچه جای زخمی روی شكم وجود دارد (در جراحی‌های قبلی ناحیه شكم)، ممكن است بعد از عمل غیرطبیعی‌تر به نظر برسد. آبدومینوپلاستی اعتماد به نفس و ظاهر فرد را بهبود می‌بخشد؛ اما همیشه ظاهری مطلوب نخواهد داشت. لذا قبل از عمل به خوبی فكر كنید و با جراح خود مشورت نمایید.

همه جراحی‌ها می‌توانند خطرناك باشند

هزاران مورد آبدومینوپلاستی در هر سال با موفقیت انجام می‌شود و نتایج آن مثبت است (البته اگر به وسیله یك جراح مطلع و خبره انجام گیرد)؛ ولی در بعضی موارد بعد از جراحی عوارضی مانند عفونت و لخته‌های خونی دیده می‌شود كه می‌تواند به وسیله دارو و آنتی‌بیوتیك بهبود یابد، اما فرد را بیشتر در بیمارستان نگاه می‌دارد.

تاخیر در بهبود، مانند دیرجوش خوردن زخم و اسكارهای بدشكل ممكن است نیاز به یك عمل جراحی مجدد داشته باشد. در این موارد چنانچه فرد سیگاری است، قطع آن توصیه می‌گردد تا احتمال عدم بهبودی زخم از بین برود. همچنین، با انجام دقیق توصیه‌های جراح می‌توان سایر خطرات جراحی را كاهش داد.

برنامه‌ریزی جراحی

در مشاوره اولیه، جراح سلامتی فرد را ارزیابی و شكم و پوست را برای سنجش نتایج عمل معاینه و بررسی می‌كند. شما باید همه چیز را از جمله مصرف دارو (ویتامین و سایر انواع داروها) به پزشك‌تان بگویید. با جراح خود صادق باشید تا او بتواند ریسك و نتیجه عمل را پیش‌بینی كند.

به حرف او اعتماد كنید. به عنوان مثال اگر چربی‌های شما در یك منطقه جمع شده (مثلا زیر ناف)، ممكن است به یك نوع جراحی كوچك آبدومینوپلاستی به نام سنی‌تامی تاك نیاز داشته باشید، یا شاید بتوانید این عمل را با یك ساكشن چربی‌ها (لیپوساكشن) انجام دهید و نتیجه بگیرید. شاید هم با تلفیق جراحی و لیپوساكشن نتیجه بهتری به دست آورید. در هر مورد جراح بهترین روش را به شما پیشنهاد خواهد كرد تا بهترین تناسب اندام را به دست آورید.

آماده شدن برای جراحی

جراح تمام توصیه‌های لازم، اعم از خوردنی‌ها، نوشیدنی‌ها و مصرف سیگار و داروها را خواهد كرد. به عنوان مثال اگر شما سیگار می‌كشید، یك تا دو هفته قبل از عمل باید آن را متوقف كنید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید قبل از عمل بپرهیزید و نیز رژیم غذایی خاصی نداشته باشید كه بهبودی شما را مختل كند. در هر كدام از این موارد جراحی به تاخیر خواهد افتاد. یكی دو روز پس از جراحی می‌توانید از تخت بیرون بیایید و به زندگی طبیعی بازگردید.

جراحی شما كجا انجام می‌شود

در هر دو نوع كوچك و بزرگ آبدومینوپلاستی، عمل در بخش‌های مجهز درمانی و بیمارستانی انجام می‌گردد كه در صورت نیاز یك یا چند روز بتوانید در آنجا اقامت داشته باشید.

نوع بی‌هوشی

نوع بی‌هوشی عمومی خواهد بود؛ بنابراین شما در طول عمل خواب هستید. بعضی از جراحان هم بی‌هوشی موضعی را به همراه آرامبخش‌های خواب‌آور انتخاب می‌كنند كه در این صورت درد مختصری در ناحیه شكم احساس خواهید كرد.

 

برچسب ها: لیپوساكشن، جراحی آبدومینوپلاستی، تامی تاك، درمان آبدومینوپلاستی، عمل آبدومینوپلاستی، آبدومینوپلاستی ثانویه، سنی‌تامی تاك تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز