Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:06

18
بهمن
بخورید، بنوشید، زندگی کنید! (2)

بخورید، بنوشید، زندگی کنید! (2)

کالری یک واحد حبوبات قابل قیاس با گوشت است، ولی محتوای فیبر و آب در آن بسیار بیشتر است.

لوبیا

کالری یک واحد حبوبات قابل قیاس با گوشت است، ولی محتوای فیبر و آب در آن بسیار بیشتر است. این دو ماده مغذی یعنی فیبر و آب کمک می‌‌کنند که شما زودتر به احساس سیری دست یابید و در واقع، افزودن انواع لوبیا به رژیم لاغری به کاهش دادن کالری دریافتی شما کمک می‌‌کند، بدون این که احساس محرومیت غذایی کنید. حبوبات حاوی یک سری مواد هستند که در گوشت‌‌ها یافت نمی شوند، از جمله فیتو کمیکال‌‌ها و آنتی اکسیدان‌‌ها. آنتی اکسیدان‌‌ها یکی از فیتوکمیکال‌‌هایی هستند که از تخریب سلول‌‌ها توسط رادیکال‌‌های آزاد ممانعت به عمل می‌‌آورند. رادیکال‌‌های آزاد در ایجاد انواع بیماری‌‌ها از جمله سرطان‌‌ها و زوال تدریجی اعصاب ( مثل پارکینسون و آلزایمر) دخیل هستند.

غلات و دانه‌‌ها

با توجه به مطالعه‌ای که  درسال 2011 منتشر شد استفاده بیشتر فیبر به طور خاص با تغییر رژیم از نان تصفیه شده و ماکارونی به غلات کامل می‌‌تواند خطر مرگ به هر علت  را 22 درصد کاهش دهد .کارشناسان می‌‌گویند که فیبر می‌‌تواند  بدن  را در برابر دیابت، بیماری قلبی، برخی سرطان و چاقی محافظت کند، و می‌‌تواند کلسترول، قند خون و فشار خون را کاهش دهد.

قهوه

قهوه، آنتی اکسیدان‌ های زیادی دارد، مثل کلروژنیک و توکوفرول که باعث برخی اثرهای شفابخش آن می‌‌شود. به اضافه مواد معدنی مثل منیزیم که معلوم شده می ‌توانند در بهبود پاسخ بدن به انسولین و اصلاح متابولیسم گلوکز مؤثر باشند.

شکلات

شکلات بخورید، اگر می‌‌خواهید یک سال به عمرتان بیفزایید. مردانی که سه بار در ماه  درمقادیر متوسط شکلات  می‌خورند تقریبا یک سال بیشتر از دیگران عمر می‌‌کنند. به نظر نمی‌رسد که انواع دیگر آب نبات‌‌ها هیچ تاثیری بر طول عمرداشته باشد. فلاونول، آنتی اکسیدان موجود در دانه‌‌های کاکائو می‌‌باشند. مطالعات مفید‌ترین شکلات را شکلات تیره برای دریافت بیشتر فلاونول شناسایی کرده‌اند.

گوشت قرمز کمتر

رژیم غذایی گیاهی چند بار در هفته ممکن است زندگی شما را طولانی کند. در یک مطالعه در سال 2009 اکثر مرگ و میر‌ها از بیماری قلبی و سرطان بود. برگر، استیک، و گوشت تا حدی، (و اما گوشت فرآوری شده مانند، ژامبون، و‌‌هات داگ بیشتر ) مسئول عمر کوتاه تر به نظر می‌‌رسد.

گوشت سفید بیشتر

در مطالعه مشابه، افرادی که بیشتر گوشت سفید مرغ، بوقلمون، ماهی  می‌‌خورند، در مقایسه با افرادی که حداقل  گوشت سفید استفاده می‌کنند، کمتر در معرض خطر مرگ می‌باشند.

آجیل بیشتر

همانطور که گفته شد مصرف گوشت قرمز با خطر مرگ ناشی از سرطان، بیماری‌‌های قلبی،  مرتبط است. با این حال، منابع پروتئینی سالم، مانند ماهی، مرغ، آجیل، حبوبات می‌‌توانند جایگزین خوبی باشند.

رنگ قرمز

هنگامیکه شما قرمز پر رنگ یا صورتی روشن به رژیم غذایی خود می‌افزایید یک آنتی اکسیدان قوی که لیکوپن نامیده می‌شود را نیز به رژیم غذایی خود می‌‌افزایید. لیکوپن در گوجه فرنگی‌، گریپ فروت صورتی و هندوانه می‌باشد. رژیم‌های غذایی غنی از لیکوپن در مورد توانائیشان در مبارزه با بیماری‌های قلبی و برخی سرطان‌ها مورد مطالعه قرار گرفته است.

خوردن میوه‌ها و سبزیجات در انواع  رنگ‌‌های روشن یک راه خوب برای  این است که مطمئن شوید که شما در حال دریافت مخلوط خوبی از مواد مغذی هستید. کارشناسان می‌‌گویند که میوه و سبزی‌‌هایی که رنگ  قرمز دارند، به‌طور خاص، به شما کمک می‌‌کنند جوان بمانید. در  این میان کلم قرمز به محافظت در برابر سرطان و افزایش سلامت مغز، آب چغندر به کاهش فشارخون، و گوجه‌فرنگی به کاهش کلسترول کمک می‌‌کند.

ماهی

ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی‌‌های روغنی می‌‌تواند به افراد مبتلا به بیماری‌‌های قلبی کمک کند، مطالعات نشان داده‌اند، که اسیدهای چرب امگا 3 موجو در ماهی فایده‌‌های فراوانی دارد كه از مهمترین آن حفظ بدن در مقابل مرگ‌‌های ناگهانی قلبی است. پس ماهی دارای نوعی از چربی است كه می‌تواند انسان را از خطر سكته قلبی و مرگ ناگهانی محافظت کند.

 

برای خواندن بخش اول - بخورید، بنوشید، زندگی کنید! - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: شکلات، خواص ماهی، قهوه، خواص مواد غذایی، خواص میوه و سبزیجات، خواص میوه، گوشت قرمز کمتر تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز