Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 22:44

14
بهمن
نگاهی به آد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اب، رسوم و فرهنگ كشور فرانسه (3)

نگاهی به آد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اب، رسوم و فرهنگ كشور فرانسه (3)

پیش غذاها که برای تحریک کردن اشتها در ابتدای هر وعده غذایی سرو می‌‌شوند و متشکل از غذاهای اشتها آور می‌‌باشند.

بخش‌‌های غذایی

 پیش غذاها که برای تحریک کردن اشتها در ابتدای هر وعده غذایی سرو می‌‌شوند و متشکل از غذاهای اشتها آور می‌‌باشند.

 پرس ماهی: یک ماهی تزئین شده با انواع سبزیجات که معمولاً بعد از پیش غذا و قبل از پرس اصلی سرو می‌‌شود.

 پرس اصلی: پرس غذای اصلی شامل یک غذا از گوشت قرمز و یا مرغ می‌باشد که با سبزیجات به طرز زیبایی تزئین شده است.

 پرس سالاد: در گذشته انواع سبزیجات همراه با سس (دارای روغن زیتون و ادویه و سرکه) به عنوان سالاد و کمک کننده به هضم غذا سرو می‌‌شد اما امروزه آشپزی مدرن فرانسوی انواع متنوع‌تری از سالادها همراه با انواع سس‌‌ها که دارای طعم و مزه عالی می‌‌باشند را سرو می‌‌کنند. 

 پرس پنیر: فرانسوی‌‌ها بیشتر از هر کسی در جهان پنیر می‌‌خورند، پس از پرس اصلی غذا انواع مختلفی از پنیر که بر یک ظرف چوبی قرار دارد همراه با برش‌‌هایی از میوه سرو می‌‌شود و این نشانه پایان یک وعده غذایی کامل می‌‌باشد.

آداب غذا خوردن

در فرانسه دست‌‌های تان نباید روی لباستان قرار بگیرد و همواره باید روی میز باشد. نان را مستقیما نباید گاز بزنید و همیشه باید یک تکه از آن را جدا کنید و همراه غذا میل کنید، زمانی هم که از نان استفاده نمی‌‌کنید باید حتما روی میز کنار بشقاب قرار بگیرد. مردم فرانسه با این که دو برابر آمریکایی‌‌ها ازچربی‌‌های اشباع شده استفاده می‌‌کنند ولی یک سوم آنها دچار مشکلات قلبی می‌‌شوند.

خود فرانسوی‌‌ها راز این نکته را در استفاده ازعصاره انگور می‌دانند.  رژیمی که حاوی انگور فراوان به خصوص از نوع تیره باشد، باعث انعطاف‌پذیری بیشتر عروق خونی می‌‌شود. زمانی که عروق خونی انعطاف بیشتری داشته باشند منبسط می‌‌شوند و با انبساط خود جریان خون را بهتر عبور می‌دهند و به تمام سلولهای بدن می‌‌رسانند.

افزایش جریان خون باعث اکسیداسیون کلسترول بد می‌‌شود. در نتیجه کلسترول شریان‌‌ها را مسدود نمی‌کند و تصلب شرایین ایجاد نمی‌شود. بهترین راه کنترل تصلب شرایین، فلاوون‌‌هایی به نام ر‌زوراترول هستند که در انگورهای تیره رنگ به وفور دیده می‌‌شود.

انگور تنها رازی نیست که فرانسوی‌‌ها با آن سالم می‌‌مانند، بلکه خوردن غذاهای سالم و تازه در آرامش کامل و صرف مدت زمان طولانی برای خوردن، باعث تفاوت آشکار در سلامتی این ملت با امریکایی‌‌ها و سایر ملل عجول شده است، که هیچ وقت به آنچه می‌خورند توجهی ندارند. مخصوصاً امریکایی‌‌ها اغلب غذاهای فست فود می‌خورند که با چربی زیاد تهیه شده اند.

فرانسوی‌‌ها عادت دارند روزانه بیشتر از سه الی چهار وعده میوه و سبزی مصرف کنند. دلیل دیگر استفاده مداوم از روغن زیتون، سبزیجات تازه، خشکبار و طعم دهنده‌‌های طبیعی در غذاهایشان است. اغلب سبزیجات تازه را بخارپز یا کباب می‌‌کنند تاطعم و مزه بهتری داشته باشد. برخلاف امریکایی‌‌ها و ما ایرانی‌‌ها که به خوردن پرس‌‌های بسیار بزرگ مشهوریم، فرانسویان پرس‌‌های غذایی بسیار کوچکی دارند. به علاوه به ندرت ازغذاهای بسته‌بندی شده و آماده که حاوی میزان فراوانی چربی اشباع شده، قند و نمک هستند، استفاده می‌‌کنند.

فرانسوی‌‌ها دسرهای پرچرب می‌خورند، اما به دلیل این که پرس غذای آن‌‌ها کوچک است، دچار مشکل حادی نمی‌‌شوند. با فراموش کردن عبارت‌‌های کم چرب، کم کربوهیدرات، کم طعم و کم کالری؛ رژیم غذایی فرانسوی مملو از عطر و طعم و سیر کننده و رضایت بخش است. غذا خوردن به شیوه فرانسوی می‌‌تواند شما را لاغر و سالم نگه دارد.

 

برای خواندن بخش دوم - نگاهی به آد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اب، رسوم و فرهنگ كشور فرانسه - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: غذا خوردن، غذای فرانسوی، آداب غذا در فرانسه، غذا خوردن ملل، آداب و رسوم غذا خوردن تعداد بازديد: 792 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز