Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 19:37

6
دی
آلمانی‌ها چه می‌خورند؟

آلمانی‌ها چه می‌خورند؟

پرطرفدار‌ترین گوشت‌ها که مردم آلمان بطور روزمره می‌خورند، گوشت خوک، ماکیان (مرغ و بوقلمون) و گاو است که کالباس آنها هم بسیار محبوب است.

رضا محمدی فر؛ كارشناس تغذیه

 

 

اگر نگاهی به عادت‌های غذایی افراد در کشورهای مختلف بیندازیم، متوجه خواهیم شد که شرایط اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و همچنین شرایط اقتصادی و حتی سیاسی حاکم برجوامع مختلف می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی در عادات غذایی افراد برخوردار باشد. داشتن 3 وعده غذایی اصلی از جمله ویژگی‌های مشترک در میان اقوام و کشورهای مختلف است. اگرچه ارزش هر یک از این وعده‌های غذایی در رژیم غذایی افراد در کشورهای مختلف متفاوت است. كشور آلمان در نیمكره شمالی و در قلب اروپا یا به عبارتی، در اروپای مركزی قرار دارد و با كشورهای دانمارك، هلند، بلژیك، لوكزامبورگ،‌ فرانسه، سویس، اتریش، جمهوری چك و لهستان همسایه می‌باشد.

شهرهای مهم آلمان برلین، دوسلدورف،‌‌هامبورگ، فرانكفورت، مونیخ، كلن و‌‌ هانوور است. كشور آلمان از نظر صنعتی بعد از آمریكا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد. آلمانی‌ها هم مانند هر ملتی، آدابی دارند كه با آن آداب رفتارشان معنی پیدا می‌كند. چنانچه در رستوران برای صرف غذا می‌روید اگر آرنج‌های خود را روی میز قرار دهید دور از ادب است و در رستوران نباید موقع غذا خوردن از مچ دست بیشتر روی میز قرار گیرد و موقع غذا خوردن باید چنگال غذا‌خوری را تا اتمام غذا به دست داشته باشید و هرگز نباید چنگال در دست راست قرارگیرد. آلمان‌ها معمولا در روزهای یكشنبه (كه تعطیل هستند) به جای صبحانه و ناهار وعده غذایی به نام «برانش» می‌خورند كه از ساعت یازده تا دو بعدازظهر در هتل‌ها سرو می‌شود.  

سبک خوراکی‌‌های آلمان و غذاهای رایج مردم این کشور ایالت به ایالت تا حدی فرق می‌کند. غذای رایج ایالت‌‌ها به نحوی از آشپزی کشورهای همسایه هم تاثیر گرفته است. وقتی از خارجی‌‌ها درباره‌ غذاهای آلمانی‌‌ها سوال می‌‌شود، اغلب به یاد گوشت، سوسیس، سیب‌زمینی و ترشی کلم سفید می‌‌افتند! یکی از علل مصرف بالای گوشت در آلمان این است که این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی، زمستان‌‌های بسیار سرد دارد و از این رو اهالی آن برای ذخیره‌سازی کالری به خوردن گوشت مخصوصا گوشت خوک روی می‌‌آورند.

وعده‌‌های غذایی

معمولا آلمانی‌‌ها یک وعده غذای گرم می‌خورند که آن هم ناهار است بعدازظهرها معمولا قهوه و شیرینی می‌خورند و عصرانه غذای سرد مانند کالباس و یا شبیه سالاد‌الویه. البته در سالهای اخیر به دلیل شاغل بودن اکثر جوانان ناهار کم اهمیت شده و غذای گرم را عصرها می‌خورند که تمامی اعضای خانواده حضور داشته باشند. صبحانه هم بستگی به وقت و ساعت کاری افراد دارد. ولی معمولا تشکیل شده از قهوه یا چای، نان، مربا، ماست و پنیر یا فقط از برشتوک (موسلی). آلمانی‌‌ها روزهای یکشنبه صبحانه مفصل می‌خورند که معمولا تخم‌مرغ جزء اصلی آن است.

صبحانه سنتی آلمان

سوسیس، پنیر محلی و نان پخته شده تازه یک صبحانه معمولی برای آلمانی‌‌ها محسوب می‌شود که با یک قهوه خوشمزه سرو می‌کنند.

 گوشت و ماهی

پرطرفدار‌ترین گوشت‌ها که مردم آلمان بطور روزمره می‌خورند، گوشت خوک، ماکیان (مرغ و بوقلمون) و گاو است که کالباس آنها هم بسیار محبوب است. در درجه دوم، گوشت حیواناتی مانند خوک وحشی، خرگوش، آهو، بره و یا بز مورد توجه است. برخی از گوشتها را خام هم به همراه نان و سس می‌خورند، مانند (Mett) یا گوشت چرخ شده گاو گوشت چرخ‌کرده خوک بدون چربی‌ یا Tatar به دلیل همجواری آلمان با دریای شمال و شرق مصرف خوراکی‌های دریایی در این کشور بدیهی شمرده می‌شود. از محبوب‌ترین ماهی‌ها که اغلب پخته می‌شود، می‌‌توان ماهی آزاد، شاه ماهی، قزل‌آلا و کپور را نام برد.

چرا گوشت خوک نخوریم؟

مواد غذایی که مصرف آن به هر صورتی اکیدا منع شده گوشت خوک است و مصرف آن در بسیاری از ادیان از جمله دین اسلام، یهودیت و حتی مسیحیت حرام شده است. به تجربه ثابت شده هر چیزی که مصرف آن حرام شمرده شده قطعا به نوعی برای انسان مضر است . طبق بررسی‌ها خوک از کثیف‌ترین و آلوده‌ترین حیوانات به شمار می‌رود که در واقع همه‌چیزخوار است و هر چیزی را که فکرش را بکنید، از لاشه حیوانات و حشرات مرده، کرم‌ها و آشغال گرفته تا حتی ادرار و مدفوع خودش را نیز می‌خورد، به همین دلیل بدن خوک منبع انواع آلودگی‌ها و ویروس و میکروب‌ها است.

 

برچسب ها: غذای بین الملل، غذای آلمانی، مواد غذایی آلمانی، خوردن گوشت خوک، آلمان تعداد بازديد: 1283 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز