Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 21:53

1
دی
غذاهای معروف هندی

غذاهای معروف هندی

تیکاماسالا (tikka masala): غذایی است که از تکه‌های پخته مرغ در سس ادویه‌دار ماسالا پخته می‌شود.

رضا محمدی فر؛ كارشناس تغذیه

 

  

1- تیکاماسالا (tikka masala): غذایی است که از تکه‌های پخته مرغ در سس ادویه‌دار ماسالا پخته می‌شود. این سس معمولاً خامه‌دار، ادویه‌دار و نارنجی‌رنگ است. گفته شده چیکن‌تیکا ماسالا محبوب‌ترین غذا در رستورانهای بریتانیاست و «یک غذای ملی واقعی» خوانده می‌شود. منشأ غذا روشن نیست.

2- روغن جوش: یکی از مشهورترین خورش‌های هندی، ترکیبی است از تمامی ادویه‌هایی که می‌شناسید. این غذا مخصوص کشوری است که تا اسمی از آن به میان می‌آید، همه یاد طعم تند غذاهایش می‌افتند. شاید باور نکنید اما ممکن است هندی‌ها برای طبخ یک غذای ساده 20 نوع ادویه به‌ کار ببرند.

3- AlooTikki: در زبان هندی به معنی سیب‌زمینی است وAlooTikki هم یک جور برگر سبزیجات است که در بیشتر ساندویچ فروشی‌ها با توجه به Veg بودن اکثریت مردم هندوستان به عنوان یک ساندویج پرطرفدار به فروش می‌رسد. جالب است بدانید که در منوی شعبه‌های McDonald's در هندوستان ساندویچی به نامMcAlooTikki  وجود دارد.

4- پلو نخود: یکی از پلوهای خوشمزه و مفید از لحاظ تغذیه‌ای در هند و پاکستان پلوی نخود فرنگی است که بعضی‌ها بدون قارچ و بعضی با قارچ یا گوشت تهیه می‌کنند.

5-بریانی: یکی از خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین غذای گوشتی هندی بریانی هست. یه جور شبیه به پلوگوشت هست و بین ایرانی‌ها طرفدار زیاد دارد. این غذا را با گوشت مرغ هم درست می‌کنند که به آن چیکن بریانی می‌گویند.

 

برچسب ها: انواع غذا در هند، غذای معروف هندی، هند و آداب غذا خوردن، غذا خوردن در هند، غذای هندی تعداد بازديد: 894 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز