Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 31 شهریور 1403 - 06:57

27
دی
تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

مكمل‌های گیاهی و مكمل‌های رژیمی كه بیشتر در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها عرضه می‌شوند تا داورخانه‌ها، وقتی با داروهای اشتباه تركیب شده و مصرف شوند...

تــازه‌هـــای دنـيـای سلامـت

 

خطرات مكمل‌ها و مولتی‌ویتامین‌ها

 مكمل‌های گیاهی و مكمل‌های رژیمی كه بیشتر در فروشگاه‌ها و عطاری‌ها عرضه می‌شوند تا داورخانه‌ها، وقتی با داروهای اشتباه تركیب شده و مصرف شوند، می‌توانند بسیار خطرساز باشند. تعدادی از بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی كه داروی رقیق‌كننده خون «وافارین» (wafarine) مصرف می‌كنند، در صورتی كه از مكمل‌هایی مثل روغن ماهی، گلوكزامین، كندریتین، كوآنزیم Q10 و مولتی ویتامین‌ها در كنار داروهایشان استفاده نمایند، خطرات بسیار جدی‌تر آنها را تهدید خواهد كرد.

 گروهی از دانشمندان روی صد بیمار قلبی آزمایش‌هایی انجام دادند كه دو سوم از این افراد مكمل‌های روزانه و در كنار آنها داروی رقیق كننده خون مصرف می‌كردند. افراد زیادی به صورت خودسرانه از این مكمل‌ها استفاده می‌كنند. حتی مولتی ویتامین‌ها نیز می‌توانند با مصرف بعضی داروها تداخل دارویی داشته باشند.

برخی از مكمل‌ها تاثیر «وارفارین» را به طور كامل از بین برده و یا آن را كاهش می‌دهند و موجب دلمه شدن خون و خونریزی‌های شدید می‌شوند. با اینكه مردم فكر می‌كنند، مكمل‌ها همیشه طبیعی و مطمئن هستند، اما همین مواد طبیعی برای بدن حكم مواد شیمیایی را دارند.

دانشمندان توصیه می‌كنند افراد در مورد مصرف مكمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها با پزشك خود مشورت كنند و از طرفی تولیدكنندگان این مكمل‌ها و مولتی ویتامین‌ها نیز روی برچسب و یا بسته‌بندی محصولات محدودیت‌های مصرف آنها را قید نمایند.

 

 

برچسب ها: مكمل‌ها، ناراحتی‌های قلبی، مولتی‌ویتامین‌ها تعداد بازديد: 521 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز