Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 04:34

5
آبان
چگونه بخورم؟

چگونه بخورم؟

رژیم‌های بسیار سخت كه باعث محرومیت‌های غذایی شدید می‌شوند، باعث خلا و كمبود لذت شده و به خمودگی فرد منتهی می‌گردند و از طرف دیگر، رژیم‌هایی كه خیلی باز و ساده هستند...

چگونه بخورم؟

 

در این شماره قصد داریم درباره بار روانی رژیم‌های غذایی صحبت كنیم. رژیم‌های بسیار سخت كه باعث محرومیت‌های غذایی شدید می‌شوند، باعث خلا و كمبود لذت شده و به خمودگی فرد منتهی می‌گردند و از طرف دیگر، رژیم‌هایی كه خیلی باز و ساده هستند، چون باعث كاهش وزن مطلوب نمی‌شوند و توقعات حداقلی افراد حاصل نمی‌شود؛ باعث دلسردی می‌شوند.

تشخیص اینكه در هر مرحله با چه سرعتی حركت كنیم تنها از عهده یك متخصص و كارشناس ورزیده تغذیه  بر می‌آید. تیپ افراد از لحاظ روانی تاثیر زیادی روی میزان درجه پایبندی به رژیم و تحمل سختی رژیم می‌گذارد.

در مورد برخی افراد باید رژیم را اول سخت گرفت و هرچه كه پیش می‌رویم رژیم را سبك‌تر و سبك‌تر كرد و برعكس در مورد برخی دیگر از افراد لازم است رژیم خیلی ملایم شروع شود و هرچه كه می‌گذرد، رژیم را جدی‌تر پیاده كرد

 

سلامتی را نباید به بازی گرفت

 شاید هیچ رشته‌ای در دنیا مظلوم‌تر از تغذیه نباشد چون همه خوانندگان عزیز موافق هستند كه امروزه متاسفانه هر كسی كه از جای خود بلند می‌شود در مورد تغذیه نظر می‌دهد و معلوم نیست اگر علم تغذیه به همین سادگیو پیش پا افتادگی است، پس چرا در تمام دنیا برای تربیت یك متخصص تغذیه نزدیك 15 سال در دانشگاه زمان صرف می‌شود.

 بعضا در مطب شاهد رژیم‌هایی بسیار محدود، سخت و غیر علمی هستیم كه از طرف افراد غیركارشناس تغذیه به افراد داده می‌شود و این رژیم‌ها به قدری من درآوردی و نادرست هستند كه از فرط ناباوری می‌مانیم چه بگوییم جز اینكه این صدای همیشگی را هر چه بلندتر فریاد بزنیم كه سلامتی مردم را نباید به بازی گرفت.

جالب اینجا است كه افرادی كه با گرفتن رژیم‌های سخت و غیر علمی افراد غیركارشناس،‌ نهایتا نزد كارشناسان و متخصصان تغذیه مراجعه می‌كنند،‌ تنها خستگی و كم رمقی و اراده تمام شده‌شان را نزد متخصص تغذیه می‌آورند و معلوم نیست اینجا هم جواب بگیرند یا خیر!.

 

مشاوره تغذیه؛ هنری با پایه علمی

 مشاوره تغذیه و تشخیص نیاز روانی فردی كه تحت رژیم است خود یك «هنر» است،‌ هنری كه پایه آن «علمی» است كه كارشناسان تغذیه طی سال‌ها تحصیل در دانشگاه به دست می‌آورند و نهایتا طی سال‌ها ممارست و كار در مطب یا بیمارستان یا كلینیك،‌ آن را به تعالی می‌رسانند. خواننده گرامی، خودتان به این سوال جواب دهید كه

 

 اگر اساسا فردی چنین واحدهای درسی را اصلا نخوانده باشد چگونه می‌خواهد مشاوره بدهد؟

 اصلا چطور می‌خواهد رژیم بدهد؟

 

 

چگونه به وزن مناسب دست یابیم؟

 پر كردن خلا روانی و لذت ناشی از رعایت رژیم موضوعی است كه متخصصان تغذیه با زیر و بم آن آشنا هستند و می‌توانند با تنظیم یك برنامه مناسب و مشورت در مورد اصلاح شیوه زندگی،‌ به افراد كمك كنند. ممكن است چند رژیم در كاهش وزن به یك میزان عمل كنند، ولی مساله مهم این است كه با چه سهولت یا مشقتی این نتیجه به دست آمده است!

متاسفانه علم تغذیه به خرافه‌های كوچه و پس كوچه آلوده شده و هر روز شاهد خلق نكته خارق‌العاده جدیدی از سوی افراد غیركارشناس در كوچه، خیابان و برخی مطب‌ها و باشگاه‌ها هستیم كه باعث ضرر و زیان به افراد می‌شود. بیایید به جای گوش دادن به حرف‌هایی كه رد و بدل می‌شود و از زبان افراد غیرمتخصص است به كارشناسان تغذیه گوش فرا دهیم.

 

 

 

 

برچسب ها: كاهش وزن، متخصصان تغذیه تعداد بازديد: 506 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز