Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:46

18
اردیبهشت
تغذیه و بی خوابی

تغذیه و بی خوابی

گیاهان سبز، خصوصا اسفناج، دارای مقادیر زیادی آهن و منیزیم هستند. وجود منیزیم برای عملکرد مناسب مغز ضروری است.

تحریریه ماهنامه دنيای زنان

 

 

 

برای برخی افراد بی‌خوابی تبدیل به یک معضل شده است. یکی از راه‌های مبارزه با این مشکل، تغییر دادن عادات غذایی است. طبیعت برای تمام نیازهای انسان پاسخی دارد، خواب و آرامش نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه برخی مواد غذایی که مصرف آنها به خواب راحت شما کمک می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم. سعی کنید این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید و نتایج آن را ملاحظه کنید.

1 – موز و بی‌خوابی

موز دارای ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که در داشتن خوابی آرام تاثیر بسیاری دارد. برای مبارزه با بی‌خوابی، حتما موز را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

2 – کره بادام زمینی و بی‌خوابی

کره بادام زمینی حاوی تریپتوفان است. تریپتوفان ماده ای است که به آرامش مغز کمک می‌کند و در نتیجه نوعی خواب آور نیز محسوب می‌شود. کره بادام زمینی یک خوراکی مناسب برای افرادی است که عادت دارند پیش از خواب چیزی بخورند. البته توجه داشته باشید که کره بادام زمینی باید یک ساعت پیش از خواب مصرف شود تا بر بدن تاثیر گذار شود.

3 – چای بابونه و بی‌خوابی

یکی دیگر از آرام بخش‌های طبیعی چای بابونه است.  نوشیدن این چای پیش از خواب موجب آرامش بدن و مغز می‌شود.

4 – گیاهان سبز و بی‌خوابی

گیاهان سبز، خصوصا اسفناج، دارای مقادیر زیادی آهن و منیزیم هستند. وجود منیزیم برای عملکرد مناسب مغز ضروری است. کمبود منیزیم باعث فعالیت بیش از حد انتقال دهنده‌های عصبی مغز می‌شود که در نتیجه آن فرد دچار مشکل بی‌خوابی می‌شود.

5 – حبوبات و بی‌خوابی

B6 و B12 ویتامین‌هایی هستند که به تولید سروتونین کمک می‌کنند. وجود سروتونین برای آرامش بدن ضروری است. حبوبات سرشار از ویتامین‌های  B6و B12 هستند. در نتیجه یکی از بهترین راه‌های مقابله با بی‌خوابی، مصرف حبوبات است.

 

برچسب ها: چای بابونه، ملاتونین، بی خوابی، تغذیه و بی خوابی، مواد غذایی مفید برای خواب، تغذیه و خواب راحت، گیاهان سبز و بی‌خوابی تعداد بازديد: 1008 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز