Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:40

9
خرداد
لاغری با 5 دستور خوشمزه زنجبیلی!!

لاغری با 5 دستور خوشمزه زنجبیلی!!

باید بدانید که زنجبیل به کالری سوزی کمک زیادی می‌ کند به شرطی که فعال باشید و سبک زندگی سالمی داشته باشید. با ما همراه باشید تا 5 دستور لاغری با زنجبیل را معرفی کنیم

تبیان : درِ گنجه‌ های هر ایرانی را که باز کنید حتماً با زنجبیل رو به‌ رو می‌شوید. این ریشه معطر و طعم‌ دهنده پرخاصیت است و در تهیه انواع غذاها و نوشیدنی‌ ها به کار می‌رود. زنجبیل پای ثابت دمنوش‌ های زمستانی است چون برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا مؤثر است. در روزهای کرونا زده فعلی نیز توصیه زیادی برای مصرف زنجبیل می‌ شود. اما در این مطلب می‌خواهیم در خصوص تأثیر این ریشه قدیمی و پرخاصیت در لاغری و کاهش وزن صحبت کنیم.
 


چرا زنجبیل؟

چون زنجبیل یک ریشه بسیار ارزشمند است که به‌ ویژه به دلیل عطر و طعم فوق‌ العاده‌ای که دارد پای ثابت اکثر غذاها و نوشیدنی‌ ها محسوب می‌ شود. البته یادتان باشد که زنجبیل به تنهایی در کاهش وزن معجزه نمی‌ کند اما کمک می‌کند که اشتهایتان کنترل شود، طعم خوبی به نوشیدنی‌ ها می‌دهد و به این ترتیب شما را از مصرف انواع شیرینیجات، هله‌ هوله‌ ها، اسنک‌ ها و نوشیدنی‌ های صنعتی ناسالم دور می‌ کند. یادتان باشد که در این روزهای قرنطینگی به دام پرخوری، مصرف هله‌ هوله‌ ها و مواد غذایی بی‌ ارزش نیافتید و همچنان فعالیت بدنی داشته باشید. کار سختی نیست. اگر نمی‌ توانید به اماکن خلوت بروید و پیاده‌ روی کنید بهتر است در منزل کمی ورزش کنید. در کنار آن نیز برای رسیدن یا حفظ تناسب‌ اندامتان و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدنتان زنجبیل را دریابید.

بیشتربخوانید:

این دمنوش های لاغری کوره چربی سوزی هستند

 

 

 

  • گریپ فروت و زنجبیل همیار لاغری

گریپ فروت یک ماده غذایی سرشار از آب و فیبرها است. مصرف آن به صورت آبمیوه، اسموتی یا میلک شیک باعث تأمین هر چه بیشتر آن بدن و افزایش ادرار می‌شود. این مسئله نیز به خودی خود مایعات اضافی انباشته شده در بافت‌ها را از بدن دفع کرده و باعث می‌شود لاغرتر به نظر برسید. چون به اصطلاح پفتان می‌خوابد.

مواد لازم

گریپ فروت 2 عدد
زنجبیل تازه رنده شده 5 قاشق معادل 50 گرم
آب 1 لیتر
عسل اختیاری

روش تهیه و استفاده

اجازه دهید آب به مدت 5 دقیقه با حرارت ملایم بجوشد. سپس زنجبیل رنده شده را داخل آن ریخته و بگذارید 10 دقیقه استراحت کند. در نهایت نیز نوشیدنی گرمتان را صاف کنید و آب دو عدد گریپ فروت را گرفته و داخل آن بریزید. می‌توانید با مقدار کمی عسل نیز آن را شیرین کرده و نوش جان کنید.

  • دارچین و زنجبیل همیار لاغری

ترکیب دارچین و زنجبیل نه تنها یک نوشیدنی معطر و خوشمزه تحویلتان می‌ دهد و آب روزانه بدنتان را تأمین می‌ کند بلکه می‌ تواند یک جایگزین سالم برای نوشیدنی‌ های صنعتی باشد. یادتان باشد که این قبیل نوشیدنی‌ ها نتیجه‌ ای جز افزایش وزن و ایجاد مشکلاتی در مقابل کاهش وزن نخواهند داشت.
نوشیدنی دارچین و زنجبیل می‌ تواند شما را به نتیجه دلخواه تان نزدیک کند. البته یادتان باشد که در مصرف این نوشیدنی دچار افراط نشوید چون ممکن است برای برخی افراد مشکل‌ ساز شود. اگر مشکل خاصی در سلامتی‌تان دارید مانند فشارخون بالا و غیره بهتر است قبل از مصرف این نوشیدنی با پزشکتان مشورت کنید.

 بیشتر بخوانید:

چای گلپر ؛ راهی سریع برای لاغری

در روز چقدر می توانیم چای سبز مصرف کنیم؟

آب شدن چربی شکم با چند ادویه معطر

 

 

 

مواد لازم

آب 1 لیتر
زنجبیل رنده شده 2 قاشق معادل 40 گرم
چوب دارچین 4 عدد

روش تهیه

اجازه دهید آب بجوشد و سپس زنجبیل و چوب دارچین را اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه استراحت کند. سپس نوشیدنی‌تان را صاف کرده و میل کنید.

لاغری با 5 دستور خوشمزه زنجبیلی!!

  • زنجبیل و لیمو ترش همیار لاغری

فرقی نمی‌ کند این نوشیدنی را به صورت سرد یا گرم و یا در چه ساعتی از روز میل کنید. صرفاً نباید در دام زیاده‌روی بیافتید.

مواد لازم

آب 1 لیتر
زنجبیل رنده شده 4 قاشق معادل 4 گرم
لیمو ترش 2 عدد

روش تهیه

آب را بجوشانید و زنجبیل رنده شده را به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید به مدت 10 دقیقه استراحت کند. قبل از مصرف آب دو عدد لیمو ترش را گرفته و به نوشیدنی‌ تان اضافه کنید.
گریپ فروت یک ماده غذایی سرشار از آب و فیبرها است. مصرف آن به صورت آبمیوه، اسموتی یا میلک شیک باعث تأمین هر چه بیشتر آن بدن و افزایش ادرار می‌شود. این مسئله نیز به خودی خود مایعات اضافی انباشته شده در بافت‌ها را از بدن دفع کرده و باعث می‌شود لاغرتر به نظر برسید. چون به اصطلاح پفتان می‌خوابد.

 بیشتر بخوانید:

دمنوش چای سبز؛ معجزه ای برای سلامتی

با این دمنوش ها شکمی تخت داشته باشید!

 

 

 

  • لیموناد با زنجبیل، خیار و نعنا همیار لاغری

مصرف لیموناد به دلیل طعم ترشی که دارد برای اکثر افراد دل‌ چسب است. اما شما می‌ توانید طعم زنجبیل و خیار و نعنا را نیز به آن اضافه کنید تا یک نوشیدنی لاغرکننده و خوش‌ طعم میل کنید. البته این نوشیدنی کمی تابستانی است و شما می‌توانید در زمان مناسب از آن استفاده کنید.

مواد لازم

زنجبیل رنده شده 1 قاشق معادل 10 گرم
خیار با پوست 8 برش
لیمو ترش 2 عدد
برگ نعنا 10 برگ
آب 1 لیتر

روش تهیه

تمام مواد را به خوبی بشویید. سپس لیمو ترش را به صورت ورقه‌ای برش بزنید. تمام مواد را داخل پارچ مناسبی بریزید و یک لیتر آب به آن اضافه کنید. اجازه دهید یک شب کامل استراحت کند و بدون اینکه دچار افراط شوید از این نوشیدنی میل کنید.

  • آب هویج و زنجبیل همیار لاغری

آب هویج و پرتقال با اندکی زنجبیل تازه می‌ تواند یک نوشیدنی جدید و دل‌ چسب باشد. می‌توانید این نوشیدنی را نیز امتحان کنید. آب هویج و آب پرتقال باعث تقویت سیستم ایمنی می‌ شوند و شما می‌ توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

مواد لازم

هویج 4 عدد
زنجبیل رنده شده نصف قاشق معادل 5 گرم
پرتقال 1 عدد
آب 1 لیوان معادل 250 میلی‌لیتر

روش تهیه

هویج‌ ها و زنجبیل را داخل میکسر بزنید و کاملاً میکس کنید تا یک دست شوند. سپس یک لیوان آب گرم به آن اضافه کنید. در نهایت نیز آب یک عدد پرتقال را گرفته و به نوشیدنی‌ تان اضافه کنید. هم بزنید تا کاملاً یکدست شود و میل کنید.

برای کاهش وزن با نوشیدنی‌ های صنعتی خداحافظی کنید

شما می‌توانید هر یک از نوشیدنی‌های بالا را که باب میلتان است انتخاب و میل کنید. مهم‌ترین کار این است که دور نوشیدنی‌های صنعتی و شیرین را خط قرمز بکشید. یادتان باشد که مصرف نوشیدنی‌های سالم و خانگی نه تنها شما را به هدف کاهش وزن نزدیک‌تر می‌کند بلکه برای سلامتی‌تان نیز مفید است. اگر می‌خواهید این نوشیدنی‌ها را به هدف لاغری میل کنید باید ابتدا سبک زندگی‌تان را اصلاح کنید. در نهایت بدانید که زنجبیل برای برخی افراد مورد منع مصرف دارد. بنابراین اگر در مصرف آن شک دارید حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب ها: لاغری، زنجبیل، دمنوش، چربی سوزی تعداد بازديد: 402 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز