Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:00

19
فروردین
پوست و ناخن زیبا با طب سنتی (2)

پوست و ناخن زیبا با طب سنتی (2)

کمبود روی در بدن موجب تشکیل لکه های سفید برروی ناخن ها می گردد و خوردن غذاهای حاوی روی، این لکه ها را برطرف می کند.

در اینجا لازم می دانم که چند هشدار راجع به چین وچروک پوست ذکر کنم

1-به مکان های مخصوص برنزه کردن نباید وارد شد چرا که چنین مکانهایی،پرتوهایی ایجاد می نمایند که مثل نورآفتاب موجب چین و چروک پوست می شود.

2-95 درصد از پرتوهای آفتاب که چین وچروک پوست ایجاد می کنند، بین ساعات 10 صبح تا 2 بعدازظهر است. لذا در این ساعات حتی المقدور نباید در معرض آفتاب مستقیم قرار گرفت.

3-باید دانست که اضافه کردن غیرعادی وزن باعث کشیده شدن پوست می شود و درنتیجه، کم کردن وزن خصوصا در سنین بالاتر از چهل سالگی می تواند موجب چین وچروک پوست شود چراکه خاصیت کش سانی پوست در میان سالی و پیری کمتر می شود.

4- باید در نظر داشت که مصرف مشروبات الکلی باعث ایجاد چین وچروک در پوست صورت می شود. چونکه پس از مصرف مشروب،صورت به طور کلی ورم می کند و موقتا پوست کشیده می شود لذا متورم شدن و جمع شدن متعاقب آن، همان اثر را بر پوست دارد که اضافه کردن وزن و کم کردن ناگهانی وزن بر پوست می گذارد.

5-افراد دارای پوست خشک باید بدانند که تأثیر استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست نمدار بلافاصله پس از استحمام، نسبت به زمانی که پوست کاملا خشک باشد، بسیار بیشتر است. لذا توصیه می شود که بعد از استحمام ،حوله ای برروی پوست قرار داده و برداشته تا رطوبت پوست کم شود سپس باید مرطوب کننده ایی بدون الکل استعمال کرد. با این کار مقداری رطوبت در پوست به دام می افتد.

ناخن ها

 باید دانست که گاهی اوقات نازیبایی ناخن ها دال بر وجود بیماریهای زمینه ای دیگر می باشد. به عنوان مثال یکی از دلایل زرد بودن ناخن ها،عفونت های قارچی است. و یا ناخن های سفید با لبه های تیره می تواند از علایم مشکلات کبدی نظیر یرقان باشد؛ که در این صورت رنگ پوست زرد می شود.

همچنین ناهموار و مواج شدن سطح ناخن ها و ایجاد فرورفتگی برروی آنها می تواند از علائم اولیه بیماری پسوریازیس ویا التهاب مفاصل باشد.  مشکلات تیروئیدی نیز موجب پوسته پوسته شدن و ترک خوردن ناخن ها می شود اما اگر ترک های ایجاد شده به رنگ زرد متمایل باشند، احتمال عفونت های قارچی بیشتر است. لذا در صورت مشاهده نشانه های فوق باید نسبت به تشخیص و درمان بیماریهای مذکور اقدام نمود.

1-درمیان گیاهان دارویی دمکرده گیاه دم اسبی بیشترین نقش را برای داشتن ناخن های زیبا و سالم دارد.

2-برای داشتن و رویش ناخن های سالم می توان دو قاشق غذاخوری پودر حنا را در یک لیوان آب ابتدا خیس نموده و سپس بجوشانند تا یک پنجم آن باقی بماند. پس از صاف نمودن، از آب این جوشانده باید هرروز دو قاشق غذاخوری میل نموده و تا ده روز متوالی ادامه دهند.

3-کمبود روی در بدن موجب تشکیل لکه های سفید برروی ناخن ها می گردد و خوردن غذاهای حاوی روی، این لکه ها را برطرف می کند.

(عدس، لوبیا چشم بلبلی،نخود،گندم کامل،تخم مرغ،قارچ،سیر،آجیل ها وگوشت ها و... حاوی روی هستند)

4- باید دانست که گوگرد از خرابی ناخن ها جلوگیری می کند .(گوگرد در ماهی،تخم مرغ،کلم،سیر،پیاز،شلغم،فندق و... وجود دارد)

5-کمبود ویتامین (دی)ناخن ها را ضعیف و شکننده می کند لذا توصیه می شود که هرروز هنگام عصر حدود پانزده دقیقه، پشت به آفتاب کرده و دست ها و پاها را در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار داده تا کمبود ویتامین (دی) جبران شود.

 

برای خواندن بخش اول - پوست و ناخن زیبا با طب سنتی - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: طب سنتی، پوست و مو، نگهداری از پوست، درمان با طب سنتی، نگهداری از ناخن، رشد ناخن، نگهداری از پوست با طب سنتی تعداد بازديد: 1986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز