Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 03:01

4
بهمن
برنامه طب سنتی برای فصل زمستان

برنامه طب سنتی برای فصل زمستان

زمستان باعث زكام، آبریزش بینى، سرفه و به طور كلى بنا به اصطلاح حكماى طب سنتى باعث افزایش امراض بلغمی ‌می‌شود. در حقیقت در صورت سالم بودن اعضاى قفسه سینه صدرى نظیر ریه، رطوبت از مجارى بینى و دهان خارج مى‌شود.

دکتر فاطمه مرادی؛ پزشک عمومی

 

مزاج زمستان سرد و تر است. سرما به دلیل فاصله زیاد زمین از خورشید است و رطوبت و نمناكى هوا به دلیل بارش برف و باران به وجود می‌آید. البته در سرزمین‌هایى مثل هند و بنگلادش كه در زمستان بارندگى ندارند، شرایط متفاوت است. زمستان باعث زكام، آبریزش بینى، سرفه و به طور كلى بنا به اصطلاح حكماى طب سنتى باعث افزایش امراض بلغمی ‌می‌شود. در حقیقت در صورت سالم بودن اعضاى قفسه سینه صدرى نظیر ریه، رطوبت از مجارى بینى و دهان خارج مى‌شود و در غیر این صورت درگیرى ریوى، دندان، گوش و سایر اعضا رخ می‌دهد.

اطبا براى حفظ تندرستى در این فصل چند توصیه دارند

پاكسازى بدن

هر فردى در این فصل بیمار شود، باید بلافاصله مواد زاید را از بدن دفع كند، چرا كه به علت سرما منافذ بسته هستند و مواد خود به خود دفع نمی‌شوند. به ویژه استفاده از مسهل‌ها در این فصل توصیه شده است.

تغذیه

در این فصل توصیه به مراقبت بیشتر و تناول غذا به طور كامل شده است. مصرف شوربا (آبگوشت)، گوشت سرخ كرده، كباب، و امثال آن همراه با دارچین و زیره رومی ‌توصیه می‌شود.

 

برچسب ها: تغذیه در زمستان، طب سنتی و فصول سال، گیاه درمانی در زمستان، طب سنتی در فصل زمستان، مزاج زمستان تعداد بازديد: 996 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز