Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:03

27
مهر
تدابیر طب سنتی برای بارداری- قسمت دوم

تدابیر طب سنتی برای بارداری- قسمت دوم

یک سری از موارد و کارها هستند که یک فرد برای داشتن یک بارداری مطلوب می‌‌بایست حتما آنها را انجام دهد.

سقط جنین

از دیدگاه طب سنتی جنین همانند یک میوه کاملا رسیده است که با حرکت دادن شاخه امکان افتادن آن وجود دارد. حرکات و استرس‌های ناگهانی و شدید مادر یکی از عواملی است که موجب سقط جنین در دوران بارداری می‌‌گردد. فرد باردار می‌‌بایست در این دوران از ورزش‌های سنگین و حرکات ناگهانی پرهیز کند. نکته دیگری که مورد سقط جنین در دوران بارداری می‌‌توان بیان کرد عدم استفاده از گیاهان و یا خوراکی‌های مدر حیض (قاعده آور) است. زیرا تمام گیاهان قاعده‌آور موجب سقط جنین می‌‌گردند. فرد باردار نباید تحت هیچ شرایطی از گیاهان و یا مواد غذایی که قاعده‌آور هستند استفاده  کند.

موسیر، پیاز، کنجد، افستنتین، شنبلیله، زعفران،  نخود، رزماری، گزنه، انیسون، بادرنجبویه، بابونه، تره، کرفس، انواع کلم‌ها، کرچک، شب‌بو، دارچین، فلفل سیاه، لوبیا، بادام تلخ، بهار نارنج، رازیانه، یونجه، سنبل، شوید، سیاهدانه، آویشن، شاهی، خردل سیاه، زنیان، هوفاریقون، گلرنگ و گل همیشه بهار، تنها بخشی از گیاهان قاعده آور می‌‌باشند که مصرف آنها در دوران بارداری مجاز نمی‌‌باشد. یکی از دلایل دیگر سقط جنین که بیشتر در چند ماه اول بارداری اتفاق می‌‌افتد، لغزندگی جنین است.گاهی اوقات مصرف یک گیاه دارویی می‌‌تواند باعث لغزندگی جنین و سقط آن گردد. از سری گیاهانی که سبب لغزندگی جنین می‌‌شوند می‌‌توان به گل ختمی‌‌، پنیرک، پر آلو و زردآلو و لعاب حاصل از آنها به علت خیساندن آنها در آب اشاره کرد.

باید های بارداری

تا اینجا هر آنچه که گفته شد تنها مواردی بود که یک فرد برای آماده شدن بارداری نباید و آنها را انجام دهد. اما یک سری از موارد و کارها هستند که یک فرد برای داشتن یک بارداری مطلوب می‌‌بایست حتما آنها را انجام دهد. دیدگاه اکثر افراد نسبت به دوران بارداری یک دیدگاه کاملا اشتباه است.باور غلط در مورد فرد باردار این است که دقیقا فرد را همانند یک بیمار و استراحت مطلق را برای او بهترین عمل می‌‌دانند. بارداری در حقیقت یک فرآیند طبیعی در بدن بیمار است. سکون مطلق برای یک فرد بیمار موجبات تجمع فضولات در بدن را فراهم می‌‌آورد که این عدم دفع فضولات و سمیت ناشی از تجمع آنها می‌‌تواند موجب آسیب به جنین گردد. پس اولین مسأله مهم در دوران بارداری همان تحرک فرد باردار به میزان و شدت کافی و مناسب است. با توجه گردد که این تحرکات نباید به حدی شدید باشد که باعث آسیب و یا سقط‌جنین گردد. استحمام ملایم و مناسب و با فواصل طولانی در اوایل بارداری و با فواصل کوتاه‌تر در انتهای بارداری توصیه می‌‌شود. استفاده از گیاهان و مواد غذایی که باعث زینت مزاج (برطرف کردن یبوست) در دوران بارداری می‌‌شود از دیگر توصیه‌های طب سنتی در دوران بارداری است. فرح‌بخش بودن محیط زندگی و انتقال حس امنیت و آرامش به فرد باردار یکی دیگر از نکات و باید‌های اساسی در دوران بارداری است. استفاده از یک رژیم غذایی مناسب در دوران بارداری یکی از ارکان اساسی یک زایمان ایده‌آل است. میوه‌ها یک دسته از غذاهایی هستند که یک فرد مصرف می‌‌کند.

یکی از مهم‌ترین و بهترین میوه‌هایی که طب سنتی بر مصرف آن در دوران بارداری تاکید دارد سیب است. سیب علاوه بر اینکه منبع بسیار غنی از ویتامین‌ها است در ساخت یک خون سالم در فرد باردار نیز نقش  دارد. همچنین مصرف سیب چه در دوران پیش از بارداری و چه در دوران بارداری باعث رشد و نمو خوب و مناسب جنین می‌‌شود. مصرف سیب در دوران پیش از بارداری نقش بسیار پررنگی در یک بارداری موفق دارد. اگر فردی در دوران بارداری با احساس استفراغ مواجه گشت می‌‌تواند سیب را به صورت پخته و با مقداری عسل و زنجبیل مصرف کند که در این حالت علاوه بر تمام خواصی که پیش از این ذکر شد موجب کاهش و فرو نشاندن حالت تهوع و استفراغ نیز می‌‌گردد. در بین میوه‌های خشک نیز بادام، فندق و پسته بهترین میوه‌ها برای دوران بارداری می‌‌باشند (بادام بر پسته و فندق ارجحیت دارد، همچنین بادام نباید تلخ باشد). از بین گوشت‌ها برای یک فرد باردار گوشت بره و گوشت گوسفند جوان  بهترین گوشت‌های قابل مصرف می‌‌باشند. و از بین نان‌ها بهترین نان که توصیه به مصرف آن می‌‌شود نان سنگک است ( نانی که از آرد گندم تهیه شده و به میزان کافی حرارت دیده باشد).

 

برچسب ها: سقط جنین، بارداری، بارداری و طب سنتی، باید های بارداری، سقط جنین و طب سنتی تعداد بازديد: 1524 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز