Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 03:25

25
مهر
روانشناسی و طب گياهی

روانشناسی و طب گياهی

انسان، جهان كوچكی است كه از چهار عنصر خاك، آب، هوا و آتش تشكیل شده كه این عناصر بعد از سوخت و ساز صحیح یا غلط غذاها به شكل خلط وارد خون می‌شوند.

حوریه احمدی‌راد؛ متخصص بین‌المللی طب طبیعی و گیاهی آسیا، انور سعادت؛ مشاور آخرین تكنیك‌های روز روانشناسی

  

ارزیابی وضعیت سلامتی

بیماری كه حتی با كوچك‌ترین نابسامانی ذهنی روبروست، به هنگام مراجعه ابتدا مورد ارزیابی طبع و وضعیت سلامتی جسمی و روانی قرار می‌گیرد و پس از یك مشاوره، در جهت تنظیم و حفظ و ایجاد تعادل طبع (سردی، گرمی، خشكی و تری) در بدن، دستورات تغذیه بر مبنای اصول طب طبیعی به او داده می‌شود تا به‌طور همه جانبه، بدون عوارض مصرف داروهای شیمیایی و با ساده‌ترین و طبیعی‌ترین روش‌های درمانی از نظر روحی، ذهنی و جسمی مورد درمان دوره‌ای قرار گیرد.

 

بررسی و تشخیص طبع اولیه و ثانویه

در مرحله اول، بیمار توسط مشاور طب گیاهی- طبیعی مورد بررسی و تشخیص طبع اولیه و ثانویه قرار می‌گیرد، و متخصص این علم 8000 ساله، سردی طبع، افت انرژی، افت نیروهای جنسی، افت فشار، كمبود آهن و اسید فولیك در زمینه كم خونی و یا بالعكس را در بیمار بررسی كرده و با تغذیه مناسب و تجویز داروهای طبیعی كه در تمام جهان حرف اول را می‌زنند، قدم‌های اولیه را برمی‌دارد؛ زیرا به اعتقاد ما 80 درصد بیماری‌های اعصاب و روان (بجز مسأله ارث و گذشته بیمار) در اثر افت انرژی و غلبه طبع سرد و كم‌خونی ایجاد می‌شوند.

علاوه بر دلایل بالا، نوع شغل، رشته تحصیلی، تحمیل بسیاری از ناخواسته‌ها به انسان و تحمل آنها در سال‌های متوالی، وابستگی‌های عاطفی و شكست‌های پس از آن، فقر، اعتیاد و بسیاری از مسائل روزمره اجتماع می‌توانند زمینه‌ بیماری روانی را ایجاد كنند. بیماری كه بی‌دلیل افسرده است، همه چیز را خاكستری می‌بیند، همه درها را بسته می‌داند، حساس، زودرنج و بدبین است و مرتب درصدد كینه‌توزی و انتقام‌گیری یا حسرت از دست داده‌های گذشته خویش است.

اولین اقدام در این زمینه دادن عشق به بیماران است و مصداق این امر، زمان است كه بی‌‌دریغ و بدون محاسبات مالی در اختیار بیماران جسمی و روحی قرار می‌دهیم.

 

طب طبیعی و گیاهی

عشق و سپس آگاهی و دانش با راهكارهای توصیه شده به سرعت و به طرز باور نكردنی مراحل درمان را طی كنند. این همان آمیزش روانشناسی جدید، با طب طبیعی و گیاهی «Natural pathy» است. این‌كار قدم گذاشتن در راهی نو با ابزارهای به روز طب سنتی با قدمت 8000 سال است و با استفاده از مشاور تغذیه، تجویز مكمل‌های گیاهی به فراخور بیماری و طبع او گام اصلی در این زمینه برداشته می‌شود.این مواد و داروهای گیاهی نه تنها خواب‌آور و سست كننده نیستند، بلكه با تنظیم خواب بیماران و شاد كردن طبیعی آنها و افزایش طول عمر، انرژی ذهن و جسم را بالا می‌برند. به اعتقاد بزرگان طب گیاهی، مغز انسان چهار نوع موج را مثل فرستنده‌ای به اطراف می‌فرستد كه با مصرف داروهای شیمیایی روی آنتن فرستنده مغز پوشانده شده و تمام این امواج سركوب می‌گردند و بیمار با حالتی شبیه برزخ، در نهایت سردی سیستم مغز و اعصاب و افت انرژی، مدام در حالت خواب آلوده و كرخ بسر می‌برد.

 

معروف‌ترین داروهای آرامبخش در طب سنتی ایران 

1- گل گاو زبان(Borage): آرامبخش، كمی خواب‌آور، بدون عوارض جانبی، تصفیه كننده خون، تسكین دهنده قلب و تپش‌‌های غیرعادی عصبی آن (آریتمی) و...

یك قاشق غذاخوری پر از آن را در یك لیوان آب جوش در قوری چینی مثل چای دم كرده و روزی دو بار، هر بار یك لیوان صبح و یك لیوان عصر میل كنید.

2- سنبل الطیب(Valerian root): آرامبخش اعصاب، خواب‌آور، مسكن درد و تقویت‌كننده سیستم اعصاب است كه به صورت دمكرده یك ریشه آن برای یك قوری كافی است.

3- اسطوخودوس (LAVANDUS): گیاهی است كه بیشترین كاربرد آن تقویت Nerves و عصب‌های سیستم اعصاب می‌باشد كه به شكل دمكرده مثل مورد بالا قابل استفاده است. این گیاه فشار خون را كمی بالا می‌برد و بهتر است با لیمو عمانی دم شود.

4- بادرنجبویه: ارزش دارویی بالایی در طب سنتی ایران دارد، زیرا تاثیر دم‌كرده آن به میزان روزی یك قاشق غذاخوری در یك لیوان آب جوش و میل كردن دم كرده صاف شده آن روزی دو بار آرامشی خاص به ذهن انسان می‌بخشد و برای بیماران قلبی بسیار مفید است، چرا كه اعصاب قلب را تقویت می‌كند.

5- می‌توانید چای گیاهی با تركیب بالا را به طور مخلوط برای خود تهیه كنید و روزی دو بار، هر بار یك لیوان با معده خالی صبح و عصر میل نمایید.

 

درمان‌های طبیعی 

«Natural pathy» و به خصوص گیاه‌درمانی، بدون خفه كردن این امواج آنها را تنظیم نموده و زنده‌تر و فعال‌تر و درمان را براساس اصول صحیح پایه‌ریزی می‌كند. این داروها شامل عرقیات، كپسول‌ها، قرص‌ها و شربت‌ها و چای‌های آرامبخش گیاهی خوش طعم برای دوره اول درمان بسته به نوع بیماری هستند.  علاوه بر این، متخصص طب طبیعی از ماساژ سر و گوش برای درمان و افزایش جریان خون سالم در بیماران استفاده می‌كند و مغز بیمار را به طور موضعی از طریق ماساژ با روغن‌های گیاهی گرم مورد درمان انرژی «energetic treatment» قرار می‌دهد. كه تاثیرات بسزایی در افزایش انرژی ذهن و آرامش حاصل از آن دارد كه بر روی اعصاب تاثیر مثبت درمانی می‌گذارد. 

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید كه آب خوش از گلویتان پایین نمی‌رود، با به یاد آوردن خاطرات تلخ زندگی می‌كنند (اصلا بدون آنها نمی‌خواهند زندگی كنند) و اصولا ویزای ورود یك اندیشه مثبت را هم به ذهن خاكستری‌شان نمی‌دهند. تربیت ذهن و بازسازی كارخانه افكار مثبت نیاز به ابزار ریلكسیشن (Relaxation) و مراقبت و تماشای درون و ذهن دارد.

انسان، جهان كوچكی است كه از چهار عنصر خاك، آب، هوا و آتش تشكیل شده كه این عناصر بعد از سوخت و ساز صحیح یا غلط غذاها به شكل خلط وارد خون می‌شوند. همچنین، هر عضو بدن از نظر طب گیاهی، طبع خاصی دارد. مثلا طبع كبد، گرم و خشك، ولی طبع مغز و اعصاب سرد و تر است؛ با تجویز ماساژ، انرژی موضعی را برای تنظیم جریان خون در مغز، افزایش انرژی مغزی، حافظه و بینایی و حتی تقویت پیاز موها به بیمار توصیه می‌كنیم؛ به طوری كه بعد از حدود 3- 2 هفته احساس گرمایی مطبوع جایگزین احساس خلا و سرما در بیمار می‌شود و به تدریج (ولی با تاثیر فراوان) و به طور محسوس احساس سرما، ناامیدی، تزلزل روحی و ... جای خود را به امید، گرما و آرامش ذهنی روحی، و احساس امنیت و آرامش می‌دهد.

 

برچسب ها: طب گیاهی، درمان‌های طبیعی، معروف‌ترین داروهای آرامبخش در طب سنتی ایران، طب طبیعی و گیاهی، طبع اولیه و ثانویه، روانشناسی و طب گیاهی تعداد بازديد: 1051 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز