Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:56

10
بهمن
فواید شگفت انگیز این روغن برای سلامت بدن

فواید شگفت انگیز این روغن برای سلامت بدن

روغن بادام یک روغن خوراکی است که از مغز بادام به دست می آید و به عنوان روغن جایگزین و سالم در پخت پز استفاده می‌شود. این روغن سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها است

روغن بادام یک روغن خوراکی است که از مغز بادام به دست می آید و به عنوان روغن جایگزین و سالم در پخت پز استفاده می‌شود. این روغن سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها است و به طور کلی برای سلامتی مفید است.

به گزارش خبرآنلاین روغن بادام نه تنها برای پوست و مو که به عنوان روغنی مورد استفاده برای طبخ و سرخ کردن غذا، فواید زیادی برای سلامت بدن دارد. در سال‌های اخیر با بالا رفتن آگاهی و اطلاعات مردم ایران درباره مضرات روغن‌های اشباع شده و حاوی ترانس برای قلب و عروق، بسیاری در تلاش برای استفاده از روغن‌های جایگزین هستند؛ حتی در این راستا امروزه استفاده از روغن‌های نیمه جامد نیز تا حدی در کشورمان رواج پیدا کرده و بسیاری نیز به دنبال روغن‌های کنجد و بادان زمینی و روغن آفتابگردان طبیعی رفته‌اند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: در سال‌های اخیر همچنین تعداد زیادی مغازه فروش روغن و روغن گیری که کارشان روغن گرفتن از دانه‌های روغنی در برابر چشمان مشتریان است، در نقاط مختلف شهرهای بزرگ کشور باز شده‌اند. یکی از روغن‌هایی که می‌توان به عنوان روغن جایگزین و سالم در پخت پز استفاده کرد، روغن بادام است. از اسانس روغنی روغن بادام پیشتر در طب سنتی به دلیل فواید قوی برای سلامتی و اثربخشی آن در درمان سلامت پوست و مو استفاده شده است، اما آیا روغن بادام خوراکی نیز واقعا سالم و مصرف آن بی خطر است؟ در این مطلب به این پرسش کلیدی پاسخ می‌دهیم.

بیشتر بخوانید:

کاربردهای جالب روغن‌های گیاهی

 

 

 

روغنی سرشار از آنتی اکسیدان

روغن بادام خوراکی یک روغن آشپزی است که از مغز بادام به دست می آید. روغن بادام خوراکی به خاطر طعم ملایم و بافت سبکش معروف است، این روغن سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها است. طبق باورهای سنتی، روغن بادام خوراکی به طور کلی برای سلامتی مفید است و با چندین فواید سلامتی همراه است. در این مطلب به چند نکته کلیدی در مورد فواید روغن بادام خوراکی برای سلامتی اشاره می‌کنیم.

خواص ضد التهابی

روغن بادام حاوی ترکیباتی با خواص ضد التهابی است که ممکن است در کاهش التهاب در بدن مفید باشد.

برای سلامت قلب

روغن بادام سرشار از چربی‌های تک غیراشباع است که چربی‌هایی سالم برای قلب هستند و امکان دارد به کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی کمک کنند.

بیشتر بخوانید:

فواید روغن بادام

 

 

 

منبعی از مواد مغذی

روغن بادام حاوی مواد مغذی ضروری مانند اسیدهای چرب امگا۳، اسیدهای چرب امگا ۶ و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به تندرستی کلی کمک می کنند.

مناسب برای دیابتی‌ها

برخی از مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بادام، از جمله روغن بادام، ممکن است به تنظیم سطح قند خون کمک کند، از همین رو روغن بادام می‌تواند به یک غذای بالقوه مفید برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این عارضه هستند، تبدیل شود.

خواص ضد پیری

روغن بادام به طور گسترده در محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده شده است. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن بادام می‌تواند بافت پوست و مو را بهبود بخشد و همچنین به دلیل خواص ضد پیری آن شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:

روغن بادام برای مقابله با چاقی و دیابت مفید است

 

 

برچسب ها: دیابت، سلامت قلب، روغن بادام، کلسترول بد خون، امگا ۶ تعداد بازديد: 74 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز