Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 14:00

5
اردیبهشت
دمنوش های قوی برای درمان سرما خوردگی

دمنوش های قوی برای درمان سرما خوردگی

فصل سرما است، و سرماخوردگی و آنفلوآنزا در حال حاضر در اوج خود است و به سختی و سریع ضربه می زند برای جلوگیری از چنین علائم و سرماخوردگی چه باید کرد؟! بسیاری از ما در فصل پاییز اقداماتی را برای پیشگیری

تحریریه زندگی آنلاین : فصل سرما است، و سرماخوردگی و آنفلوآنزا در حال حاضر در اوج خود است و به سختی و سریع ضربه می زند برای جلوگیری از چنین علائم و سرماخوردگی چه باید کرد؟! بسیاری از ما در فصل پاییز اقداماتی را برای پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا انجام میدهیم می توانید با داروهای گیاهی این کار را انجام دهید و البته در صورت قابل دسترس نبودن برخی گیاهان، می توانید خشک شده یا فریز شده آنها را در سوپر مارکت ها بیابید.داروهای خانگی و گیاهی معرفی شده در این بخش ساده هستند و از موادی استفاده می شود، که به راحتی در دسترس هستند. بهترین چیز در مورد این دستورالعمل ها این است که می توانید آنها را به افراد دیگری هم بدهید و بسیاری از گیاهان را می توان برای رفع انواع بیماری ها مورد استفاده قرار داد.

بیشتربخوانید:

ادویه هایی که حکم آنتی بیوتیک دارند

 

 

 

مقدار دوزهای توصیه شده برای مصرف گیاهان و دمنوش های سرماخوردگی:

برای بزرگسالان و در داشتن شرایطی حاد دوزهای بیشتر با مقدار کمتری مصرف می شوند، اما به طور مداوم پایدار استفاده می شوند.

شربت و عسل : یک دوم تا 1 قاشق چای خوری هر 2 ساعت در مجموع تا 10 قاشق چای خوری در روز

چای : یک چهارم فنجان چای هر نیم ساعت برای مجموع 4 فنجان در روز

شربت و عسل : 1 تا 2 قاشق غذا خوری دو بار در روز و یا به عنوان مورد نیاز

چای - 3 تا 4 فنجان روزانه

کودکان - دستورالعمل:قبل از تجویز گیاهان به کودکان، همیشه با پزشک مشورت کنید. برای کودکان زیر 1 سال عسل استفاده نکنید.

 

چای گیاهی

چای گیاهی نیز، یک روش عالی برای درمان علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا است.با مصرف چای گیاهی، نه تنها مزایای دارویی دریافت می کنید، بلکه آنها نیز آرامش بخش و گرمادهنده نیز هستند. آب جوش را روی گیاههای دارویی مثل آویشن و.. بریزید و حداقل 20 دقیقه رویش در پوش بگذارید و صبر کنید و پس از دم کشیدن، می توانید آنرا خالی ، یا با مقداری عسل یا قند یا نبات میل کنید.

 بیشتربخوانید:

24 دمنوش گیاهی برای درمان سرماخوردگی و بهبود گلودرد

 

 

 

 

چای سرد ضدعفونی کننده:

توجه داشته باشید که سیر می تواند معده را تحریک کند. اگر شما این نوشیدنی را اغلب استفاده میکنید، ممکن است نیاز به کم کردن مقدار سیر یا حذف آن باشد.ابتدا 3_4تکه زنجبیل و یک حبه سیر را در یک قابلمه کوچک با آب، بجوشانید. سپس، بر روی چای مورد نظر بریزید و پودر کتیین را نیز بیفزایید، بعد از 20 دقیقه که از درپوش استفاده کردید، مقداری عسل و شیر که اختیاری است، اضافه کنید و بنوشید. 3،4 فنجان در طول روز از این نوشیدنی استفاده کنید. یک وعده هم قبل از خواب مصرف کنید، تا خوب عرق کنید و روند بهبودتان را تسریع ببخشید.

 

دمنوش مریم گلی:

یک و نیم قاشق چای خوری از پودر خشک شده این گیاه یا 3 قاشق چای خوری تازه را به یک فنجان چای بیفزایید.

 

چای زنجبیل:

2_3 تکه زنجبیل در هر فنجان چای ریخته شود و سپس میل کنید ؛ به همین سادگی شما یک دمنوش ضد سرماخوردگی حاوی زنجبیل دارید.

 بیشتربخوانید:

دمنوش به لیمو و 4 خاصیت فوق العاده آن برای زمستان

 

 

 

 

چای آویشن:

یک و نیم قاشق چای خوری پودر آویشن خشک شده یا سه قاشق چای خوری از آویشن تازه را به یک فنجان چای بیفزایید.

 

شربت پیاز و عسل:

ابتدا 1 تا 3 عدد پیاز را پوست بکنید خرد کنید و درون ظرف ظرف استریل و خشک بریزید و سپس مقداری عسل که کامل روی پیازها را بپوشاند ، به آنها اضافه کنید.درپوش آنرا بگذارید و اجازه دهید تا یک شبانه روز در یخچال بماند.

 

شربت سرفه پیاز، جایگزین عسل:

طرز تهیه: ابتدا 2_3 عدد پیاز را پوست بکنید و آنها را در لایه های باریک برش دهید و سپس شکر قهوه‌ای یا سفید را به آن اضافه کنید.سپس درون ظرف شیشه‌ای استریل شده و خشک بریزید و از درپوش استفاده کنید و اجازه دهید تا صبح بماند و بعد می توانید در یخچال نگهداری کنید و هر روز از آن استفاده نمایید.

 بیشتربخوانید:

دمنوش هایی که برای کنترل عفونت در بدن موثرند

 

 

 

استنشاق بخار گیاهان دارویی:

در حین انجام این درمان، مراقب سوزاندن صورتتان باشید و فاصله را حفظ کنید. درون یک ظرف شیشه ای بزرگ یا کاسه سرامیکی، 4 فنجان آب بریزید و بعد مقدار قابل توجهی از گیاه مورد نظرتان (آویشن، رزماری، مریم گلی و غیره) را به آن بیفزایید. زمانی که شروع به بخار دادن کرد، حوله را روی سرتان بیندازید، فاصله را رعایت کنید و بخار را استنشاق کنید. در حدود 10 دقیقه یا بیشتر این روند را ادامه دهید.

 

لیست مواد اولیه و مورد نیاز داروهای خانگی و دمنوش های گیاهی برای آنفولانزا و سرماخوردگی:

سیر :ضد ویروس ، ضد عفونی کننده

پیاز : عالی برای سرفه، و پیاز خام دستگاه تنفسی را باز می کند.

زنجبیل : ضد میکروبی و ضد التهابی. علاوه بر درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا، زنجبیل برای تهوع و استفراغ عالی است.

گیاه مریم گلی: خواص ضد عفونی کننده دارد و برای گلو درد و سرفه استفاده می شود. همچنین برای احتقان سینوسی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

*هنگام بارداری یا شیردهی نباید این گیاه را استفاده کنید.

آویشن: دارای ضد میکروبی، ضد باکتری و ضد ویروسی است؛ آویشن برای درمان عفونت تنفسی و سرفه عالی است و همچنین برای معده مفید است و گاز معده را از بین می برد.

پودر کایین: خاصیت محرک، ضد میکروبی، ضد درد و دارویی دارد. کایین می تواند به جلوگیری از سرماخوردگی یا آنفولانزا کمک کند و همچنین طول مدت سرماخوردگی یا آنفولانزا را کوتاهتر کند. این پودر، حرارت بدن را افزایش می دهد و می تواند به مقاومت در برابر سرما کمک کند.

عسل: خاصیت ضد باکتریایی، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده دارد.

 

* به کودکان زیر 1 سال عسل ندهید.

لیمو : با وجود ویتامین C بالا، ممکن است به کاهش قدرت ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن و کاهش خلط کمک کند. بسیاری از افراد از لیمو برای ایجاد مقاومت در برابر سرماخوردگی و آنفلوآنزا استفاده می کنند و سرعت بهبود را افزایش می دهند.

 

برچسب ها: سرماخوردگی، علائم سرماخوردگی، دمنوش گیاهی، آنفولانزا، دمنوش، چای آویشن، گلودرد، چای گیاهی، سرفه، چای زنجبیل، دمنوش مریم گلی، شربت عسل تعداد بازديد: 176 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز