Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:44

2
مهر
7چای آرامبخش برای داشتن یک خواب راحت

7چای آرامبخش برای داشتن یک خواب راحت

می‌توانید با نوشیدن چای آرامش‌ بخش به بهبود خواب کمک کنید، زیرا این نوشیدنی‌های گیاهی و تسکین دهنده اغلب می‌توانند آرامش را برای ما به ارمغان آورند و علاوه بر این فواید دیگری را نیز برای سلامت بدن به همراه دارند

خواب خوب و کامل هم لذت‌ بخش است و هم برای سلامت بدن بسیار ضروری است. برای اینکه خوب بخوابید باید قبل از خواب آرامش داشته باشید! می‌توانید با نوشیدن چای آرامش‌ بخش به بهبود خواب کمک کنید، زیرا این نوشیدنی‌های گیاهی و تسکین دهنده اغلب می‌توانند آرامش را برای ما به ارمغان آورند و علاوه بر این فواید دیگری را نیز برای سلامت بدن به همراه دارند.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه دمنوش به؛ دمنوشی پرخاصیت

 

 

 

اهمیت خواب

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانیم برای بدنمان انجام دهیم این است که به اندازه کافی استراحت داشته باشیم. با این حال، بسیاری از مردم نمی‌توانند استراحت کافی داشته باشند. این امر می‌تواند به دلیل عادت‌های ما انسان‌ها نظیر سبک زندگی، استرس، بی‌خوابی یا سایر علل شایعی باشد که از کیفیت خواب‌مان می‌کاهد.
اگر شما نتوانید هر شب به راحتی، آرام و بی‌وقفه بخوابید، سیستم ایمنی بدن و همچنین سایر سیستم‌های بدن‌تان دچار اخلال خواهند شد. خواب بد می‌تواند شما را تحریک پذیر، نموده و سبب شود که بیشتر مستعد ابتلا به اضافه‌وزن و بیماری‌های مزمن باشید و علاوه بر این نتوانید به چالش‌های زندگی روزمرتان رسیدگی نمایید.

بهترین چای‌هایی که به شما کمک می‌کنند تا خواب راحتی داشته باشید، شامل چای بابونه، چای رازک، چای والرین، چای سبز، چای گل ساعت و چای نعنا گربه‌ای هستند.

چای والرین Valerian Tea

گیاه والرین اغلب به عنوان یک داروی ضد اضطراب شناخته می‌شود، که قادر به آرام نمودن سیستم عصبی و جلوگیری از اضطراب یا استرس است. با این حال، تحقیقات نشان داده‌اند که این گیاه می‌تواند به افزایش تولید GABA کمک نماید، این ماده شیمیایی که در مغز فعالیت دارد می‌تواند باعث تسکین ذهن و بدن شود.

چای بابونه Chamomile Tea

چای بابونه یک چای ملایم و مناسب برای خواب است که باعث استراحت ذهن و داشتن خوابی آرام و بدون وقفه می‌شود. عدم وجود کافئین و وجود ترکیبات ضد التهابی، این چای را به یک چای عالی برای رفع خستگی تبدیل نموده است.

بیشتربخوانید:

درمان سردرد با یک دمنوش معجزه‌آسا

 

 

 

 

چای نعنا گربه‌ ای Catnip Tea

چای نعنا گربه‌ای دارای تاثیرات تسکین دهنده و آرام‌بخش است. این. چای اغلب با اسطوخدوس یا بابونه میل می‌شود که در این صورت به افزایش آگاهی انسان نیز کمک می‌کند. چای نعنا گربه‌ای یک روش قدیمی برای درمان بی‌خوابی است.

چای گل ساعت Passionflower Tea

چای گل ساعت به دلیل برخورداری از غلظت های بالای GABA، باعث  ایجاد فعل و انفعالات شیمیایی در مغز و ایجاد حس آرامش در بدن می‌شود. این چای شبیه به چای والرین است و می‌تواند اثرات ضد اضطراب بسیار مشابهی داشته باشد.

بیشتربخوانید:

دمنوش های آرامش بخش و خواب آور


7 چای برای یک خواب آرام و لذت بخش,معرفی 7 چای آرامش بخش برای داشتن خوابی راحت

چای سبز Green Tea

چای سبز با وجود داشتن مقادیر کمی از کافئین، آنتی اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها، می‌تواند هورمون‌ها را متعادل نموده و به شما کمک کنند تا آرامش بیشتری داشته باشید.

چای سفید White tea

چای سفید چای محبوب و مورد علاقه امپراتورهای چینی مانند چای سبز بدون تخمیر تهیه می‌شود، این چای پرخاصیت و فایده از گذشتگان به عنوان نسخه‌ای برای آرامش بخش اعصاب، مقوی قلب و عروق، مقابله کننده با پوکی استخوان و مبازره کننده با آنفلوانزا مورد استفاده بوده است.

چای رازک Hops Tea

رازک اغلب به دلیل به کارگیری آن در آبجوهای تخمیری شناخته شده، اما وقتی که به عنوان چای دم شود، اثرات ضد اضطراب و آرام‌بخشی دارد و می‌تواند برای افراد مسن خواب راحتی را فراهم نماید.

 بیشتربخوانید:

7 دمنوش گیاهی که بهتر از هر قرص خوابی هستند!

 

 

 

برچسب ها: چای سبز، گل ساعتی، اضطراب، چای سفید، دمنوش، چای بابونه، چای گیاهی، دمنوش آرامبخش تعداد بازديد: 165 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز