Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 03:20

14
شهریور
با خواص تخم ریحان آشنا شوید

با خواص تخم ریحان آشنا شوید

تخم ریحان یک دانه طبیعی است که خواص زیادی برای سلامت افراد دارد مانند حفظ سلامت قلب،کاهش استرس و...

خراسان : خواص تخم ریحان برای بدن انسان بسیار زیاد است و می توان گفت که یکی از بهترین انتخاب ها برای استفاده در شربت های گوناگون است. در ادامه خواص شگفت انگیز تخم ریحان را به شما معرفی کنیم.

 

پیشگیری از مبتلا شدن به سرطان

تخم ریحان، مانند گیاه ریحان، دارای آنتی اکسیدان های فراوان است. آنتی اکسیدان ها در پیشگیری از سرطان نقش بسیار مهمی دارد و برای بدن انسان بسیار ضروری است.

حفظ سلامت قلب

 یکی از مواد معدنی بسیار مهم که می توان آن را در تخم ریحان یافت، منیزیم است. منیزیم، برای عملکرد صحیح و مناسب ماهیچه قلب ضروری است.

بیشتربخوانید:

همه چیز درباره فواید تخم ریحان

 

کاهش استرس

یکی دیگر از خواص بسیار مهم تخم ریحان، از بین بردن استرس است. استرس، یک پاسخ عصبی یا هورمونی است که به شرایط تنش و حساس داده می شود.

کمک به درمان التهاب

یکی از خواص تخم ریحان، کاهش میزان التهاب در بخش های مختلف بدن و درمان آن است. التهاب، یک پاسخ دفاعی در مقابل ورود باکتری ها و عوامل بیماری زا به بدن است. هنگامی که بخشی از بدن دچار زخم های به نسبت عمیق می شود، ممکن است میزان التهاب در آن بخش افزایش پیدا کند.

پیشگیری از بروز افسردگی

یکی از موادی که مصرف آن برای پیشگیری و درمان افسردگی بسیار توصیه می شود، تخم ریحان است. موادی که در تخم ریحان وجود دارد، می تواند استرس و افسردگی را از بین ببرد و باعث ایجاد حس آرامش شود.

بیشتربخوانید:

چند توصیه برای رفع عطش

 

برچسب ها: افسردگی، تخم ریحان، التهابات پوستی، خواص تخم ریحان تعداد بازديد: 233 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز