Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 05:42

5
بهمن
چند توصیه برای رفع عطش

چند توصیه برای رفع عطش

خاكشیر با آب و گاهی قند كم، شربت مناسبی محسوب می‌شود. معمولا لعابی كه روی خاكشیر است ده تا 15 برابر آب را جذب و به بدن منتقل می‌كند. از دیگر گیاهان، تخم شربتی یا همان تخم دانه ریحان است كه نحوه استفاده و مصرف آن مانند خاكشیر است.

امروز دكتر صالحی، داروساز، متخصص گیاهان دارویی ـ استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران به پرسش ما پاسخ می‌دهد. 

چند راه برای مقابله با عطش وجود دارد. استفاده از گیاهان بهترین تجویز برای پیشگیری از این مساله است. یكی از گیاهانی كه می‌تواند با گرمازدگی و عطش مقابله كند، خاكشیر است. 

خاكشیر با آب و گاهی قند كم، شربت مناسبی محسوب می‌شود. معمولا لعابی كه روی خاكشیر است ده تا 15 برابر آب را جذب و به بدن منتقل می‌كند. 

از دیگر گیاهان، تخم شربتی یا همان تخم دانه ریحان است كه نحوه استفاده و مصرف آن مانند خاكشیر است. 

سومین گیاه مناسب، مرزه است. گیاه مرزه برای تأمین نیاز افرادی كه تعریق زیاد دارند، مفید واقع می‌شود. 

مرزه مقداری تند و تیز است و معمولا نسبت به دیگر گیاهان كمتر استفاده می‌شود. این گیاه معمولا در سبزی خوردن یا به صورت خشك در غذا به كار رود. 

گیاه بعدی كه می‌توان به آن اشاره كرد، لیمو است. آب لیمو بهترین شربت برای رفع عطش و گرمازدگی است و در فصول گرم بسیار نوشیده می‌شود. 

لازم است بدانید آب لیمو را به تنهایی استفاده نكنید، زیرا به مینای دندان آسیب می‌رساند و بهترین راه این است كه آن را با آب رقیق كنید و بنوشید. 

 

 

جام جم آنلاين

برچسب ها: تخم شربتی، رفع تشنگی، گیاهان دارویی برای رفع عطش، گرمازدگی، خاكشیر تعداد بازديد: 710 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز