Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:22

23
خرداد
فواید اسطوخودوس؛ از تقویت حافظه تا خواب عمیق

فواید اسطوخودوس؛ از تقویت حافظه تا خواب عمیق

یک متخصص طب سنتی ایرانی، با اشاره به اثرات خواب آوری گیاه اسطوخودوس، خاطرنشان کرد: دم کرده اسطوخودوس به تنظیم خواب کمک می‌کند.

دکتر محمدرضا مسرورچهر، با اشاره به خواص جالب گیاه اسطوخودوس، اظهار کرد: از دیدگاه طب سنتی این گیاه دارای مزاج گرم و خشک است.

وی با بیان اینکه اسطوخودوس موجب تقویت بدن و قلب و مغز می‌شود، افزود: این گیاه قوه فکر را تقویت می‌کند و موجب تیز شدن حواس و مغز می‌شود.

این متخصص طب سنتی ایرانی، با اشاره به اثرات مثبت مصرف دم کرده اسطوخودوس بر سیستم عصبی و گوارش، یادآور شد: این گیاه برای مغز و سیستم عصبی اثر آرام بخشی دارد و به رفع وحشت و برخی از ترس‌های ناگهانی و بی دلیل به ویژه در کودکان کمک می‌کند.

مسرورچهر، اسطوخودوس را موجب از بین رفتن غم دانست و اضافه کرد: دم کرده این گیاه به همراه عسل و نبات علاوه بر شیرینی شدن، اثرات آن را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

این گیاهان حشرات را فراری میدهند

تقویت حافظه با یک گیاه معجزه گر

روغن های معطر که آرامش را به خانه تان می آورند!

 وی از افراد دارای مشکلات تنفسی در ناحیه قفسه سینه و مجازی تنفسی خواست دم کرده اسطوخودوس مصرف کنند و گفت: این گیاه به افرادی که برای صاف کردن سینه و صدای خود سرفه‌های مکرر می‌کنند، بسیار مفید است.

این پزشک و متخصص طب سنتی ایرانی، با اشاره به اثرات خواب آوری گیاه اسطوخودوس، خاطرنشان کرد: دم کرده اسطوخودوس به تنظیم خواب کمک می‌کند. افرادی که خواب خوبی ندارند با مصرف این گیاه خوابی عمیق را تجربه می‌کنند، زیرا خواب عمیق در طب سنتی خیلی مهم است و موجب ترمیم بدن می‌شود، اما اگر خواب سطحی باشد، سلامتی بدن دچار مشکل می‌شود.

وی باور رایج در میان مردم درباره بدون عوارض بودن گیاهان دارویی را نادرست دانست و بیان کرد: همه دارو‌ها از جمله گیاهی دارای عارضه هستند و اگر به جای درست خودشان استفاده نشوند، سلامتی را دچار مشکل می‌کنند.

مسرورچهر، با بیان اینکه اسطوخودوس برای افرادی که دارای مزاج گرم و خشک هستند حالت تهوع ایجاد می‌کند، یادآور شد: چنین افرادی با مصرف دم کرده این گیاه غم و دلهره پیدا می‌کنند و باید در صورت مصرف آن را اصلاح کنند تا حرارت بدنشان کاسته شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها: تقویت حافظه، مشکلات تنفسی، درمان بی خوابی تعداد بازديد: 665 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز