Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:04

10
اسفند
دمنوش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

این روز‌ها بیشتر از هر چیزی نیاز به آرامش داریم تا هم سیستم ایمنی بدن مان تقویت شود و هم بتوانیم تصمیم‌های درست بگیریم.

انسان‌ها گاهی اوقات دچار اضطراب و استرس می‌شوند واین احساس اضطراب و ناراحتی برای هیچ فردی بیگانه نیست. زمان استرس، خوردن برخی گیاهان می‌تواند به کاهش اثر این حالت و عوارض ناشی از آن، کمک کند. از جمله این گیاهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که هم آرام بخش است و هم به تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های دستگاه تنفسی کمک می‌کند:

بابونه
بابونه یکی از گیاهان دارویی است که می‌تواند در درمان مشکلات عصبی و استرس مفید باشد؛ همچنین به کاهش اضطراب کمک می‌کند. بابونه دارویی آرام‌بخش است که بخار آن مستقیم به بخش بویایی مغز می‌رود و همین موضوع موجب کاهش استرس می‌شود.

روش تهیه:
۳ تا ۴ قاشق غذاخوری بابونه را به دولیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۵ دقیقه دم بکشد.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن

چای سبز
پلی فنول موجود در چای سبز، استرس را کاهش می‌دهد. چای سبز همچنین سرشار از کافئین است.
این دمنوش برای افزایش هوشیاری و آرامش شما بسیار مفید است.

روش تهیه
نصف قاشق غذاخوری پودر چای سبز را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید. سپس آن را بجوشانید تا پودر ته نشین شود. قبل از مصرف محلول را صاف کنید.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن



گل گاوزبان
دمنوش گل گاوزبان از قدیمی‌ترین و پر مصرف‌ترین دم کردنی‌ها در بین مردم ایران است.
آرام بخش اعصاب، تقویت کننده کلیه و کبد، نشاط آور و پیشگیری کننده از افسردگی است.

روش تهیه:
گل گاو زبان، سنبل الطیب و به لیمو رابه همراه آب جوش در قوری دم کنید. اگر از رنگ سیاه گل گاو زبان خوش تان نمی‌آید چند لیمو عمانی را به قوری اضافه کنید.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن

عناب
این گیاه برای رفع استرس و اضطراب بسیار مفید است و به علت مقادیر بالای آنتی اکسیدان، روند پیری پوست را کند می‌کند. عناب به دلیل داشتن لعاب زیاد، نرم کننده گلو و سینه است و فشار خون را نیز کاهش می‌دهد. این گیاه گرفتگی صدا را برطرف می‌کند و باعث تقویت دستگاه گوارش می‌شود. عصاره عناب به علت داشتن ویتامین c و آنتی اکسیدان، مانع از رشد و حرکت رادیکال‌های آزاد و در نتیجه کمک به کنترل و رشد تومور و سلول‌های سرطانی می‌شود.

دمنوش‌هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن

 

روش تهیه:
۱۰ تا ۱۵ عدد عناب را در آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه دم و سپس از صافی رد کنید. از آن جا که عناب شیرین است، نیاز به شیرین کردن دمنوش آن ندارید، اما در صورتی که می‌خواهید چای تان شیرین باشد، می‌توانید از عسل و نبات نیز استفاده کنید. این نوشیدنی برای کم خونی بسیار مفید است، زیرا عناب سرشار از آهن و همچنین ملین بسیار خوبی است.

منبع: خراسان

برچسب ها: دمنوش، خواص عناب، دمنوش بابونه، دمنوش های گیاهی، گل گاوزبان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دمنوش عناب، خواص گل گاوزبان تعداد بازديد: 599 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز