Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:00

29
بهمن
طرز تهیه روغن آلوئه ورا در منزل

طرز تهیه روغن آلوئه ورا در منزل

یکی از محبوب ترین کاربردهای آلوئه ورا توانایی آن در کاهش جای زخم ها، بریدگی ها، خراش ها و نیش حشرات روی پوست و همچنین زخم های سرد است.

 
یکی از محبوب ترین کاربردهای آلوئه ورا توانایی آن در کاهش جای زخم ها، بریدگی ها، خراش ها و نیش حشرات روی پوست و همچنین زخم های سرد است. روغن آلوئه ورا حاوی خواص درمانی و دارویی بیشتری از ژل آن است.

 روغن آلوئه ورا : آلوئه ورا گیاهی چند ساله است که معمولاً در محیط های گرم و خشک آفریقای شمالی، مدیترانه، جزایر قناری و برخی مناطق آمریکا یافت می شود.

روغن آلوئه ورا حاوی خواص درمانی و دارویی بیشتری از ژل آن است. همچنین، روغن آلوئه ورا ماندگاری بیشتری دارد و زمانی که گیاه تازه آن پیدا نمی شود، می توان از آن به عنوان جایگزین استفاده کرد.

آلوئه ورا زمان های قدیم جزء گیاهان دارویی بسیار ارزشمندی بوده است که مزایای درمانی آن بسیار چشمگیر است، به اندازه ای که افراد بسیاری همچنان از آن استفاده می کنند.
بنابراین ارزشمندی این گیاه کهن و همیشه سبز را تصدیق می کند.

دوبله و رایگان ببین! فیلم های برگزیده اسکار 2020

دوبله و رایگان ببین! فیلم های برگزیده اسکار 2020

 
دوبله و رایگان ببین! فیلم های برگزیده اسکار 2020

دوبله و رایگان ببین! فیلم های برگزیده اسکار 2020

 1. روغن آلوئه ورا باعث بهبود زخم های پوستی و زخم های سرد می شود

یکی از محبوب ترین کاربردهای آلوئه ورا توانایی آن در کاهش جای زخم ها، بریدگی ها، خراش ها و نیش حشرات روی پوست و همچنین زخم های سرد است.

همچنین برای بهبود جوش ها و زخم ها یک ماده عالی است. روغن آلوئه ورا یک ماده تسکین دهنده، خنک کننده و بدون تحریک کنندگی است که به درمان التهاب و قرمزی پوست کمک می کند.

روغن آلوئه ورا به تسکین هر گونه تاول، کاهش تورم و تسکین درد کمک می کند. همچنین، روغن آلوئه ورا می تواند به بهبود هرپس و زخم های تبخال نیز کمک کند.

علاوه بر این، دارای خاصیت سیکاتریزانت (ضد اسکار) است، که موجب سرعت یافتن روند بهبودی و کاهش اثر اسکار می کند، که این شامل جای بخیه بعد از جراحی و حتی علائم بعد از آکنه یا لکه های تیره است.

این به دلیل وجود پلی ساکارید ها و ترکیبات غیر التهابی است که به ترمیم پوست کمک می کند. همچنین، می تواند جای سوختگی، تحریکات پوستی، اگزما و پسوریازیس را بهبود بخشد.

از آنجایی که روغن ارگانیک آلوئه ورا به عنوان حامل یا روغن اساسی در نظر گرفته می شود، و به اندازه کافی ملایم است که مستقیماً بر روی پوست اعمال شود. به سادگی آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید، یا آن را با سایر اسانس ها مخلوط کنید تا رقیق شود.

 

Aloe Vera Oil / / روش تهیه روغن آلوئه ورا / روغن آلوئه ورا برای مو / طرز تهیه روغن آلوئه ورا در منزل / روغن آلوئه ورا

2. روغن آلوئه ورا پوست را مرطوب می کند

علاوه بر این، روغن ارگانیک آلوئه ورا یک ماده مرطوب کننده فوق العاده برای کسانی است که پوست آنها دچار خشکی و ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن است.

روغن آلوئه ورا پوست را مقاوم و نرم می کند و طیف گسترده ای از مواد مغذی مانند اسیدهای آمینه را برای پوست تامین می کند. به همین ترتیب، یک ماده مغذی برای رفع مشکلات خشکی پوست است.

مطالعات نشان می دهد که چگونه عصاره آلوئه ورا یک روش موثر طبیعی برای بهبود آبرسانی پوست است. به این دلیل، یک ماده مرطوب کننده متداول در فرمولاسیون های آرایشی و یک مکمل در درمان خشکی پوست است.

شما می توانید روغن آلوئه ورا را مستقیماً روی پوست خود بمالید، زیرا این روغن می تواند با یک ماساژ عالی به خوبی به لایه های داخلی پوست نفوذ کند. به خاطر این ویژگی برای ماساژ بسیار مناسب است.

 

Aloe Vera Oil/ روش تهیه روغن آلوئه ورا / روغن آلوئه ورا برای مو / طرز تهیه روغن آلوئه ورا در منزل / خواص روغن آلوئه ورا

 

3. روغن آلوئه ورا مو را تغذیه می کند

علاوه بر این، روغن آلوئه ورا می تواند روی پوست و موی سر نیز استفاده شود تا آن را تقویت کند. اگر از خارش، پوسته پوسته شدن، شوره سر و سایر مشکلات پوست سر رنج می برید، سعی کنید به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود چند قطره روغن را روی موهای خود بریزید.

خاصیت خنک کنندگی و نرم کنندگی روغن آلوئه ورا باعث می شود موهای شما نرم و یکدست شود، بنابراین از خشکی مو جلوگیری می کند.

این خاصیت مو را تقویت می کند و از شکنندگی و ریزش مو جلوگیری می کند. علاوه بر این، گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد، به این معنی که ویتامین ها و مواد معدنی مهم را به پوست و مو سر شما می رساند.

به این ترتیب رشد موهای تازه را آسان تر می کند. حتی می توانید آن را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید تا یک عامل قدرتمند برای مقابله با مشکلات قارچی پوست سر باشد. از طرف دیگر، می توانید به سادگی چند قطره روغن را به محصولات مراقبت روزانه خود اضافه کنید.

 

روغن آلوئه ورا

 

آموزش ساخت کرم آلوئه ورا و روغن نارگیل برای پوست

روغن نارگیل را با ژل آلوئه ورا بزنید و به عنوان لوسیون مرطوب استفاده کنید در مقایسه با روغن نارگیل ساده، این لوسیون روی پوست احساس سبکی خواهد کرد.

مواد مورد نیاز برای تهیه کرم آلوئه ورا و روغن نارگیل برای پوست

  1. ژل آلوئه ورا تازه
  2. روغن نارگیل بکر
  3. روغن ضروری (اختیاری)
  4. کاسه مخلوط
  5. فنجان قاشق
  6. مخلوط کن
  7. همزن برقی یا دستی
  8. ظرف شیشه ای برای نگه داری

طرز تهیه کرم آلوئه ورا

  • ژل آلوئه ورا را بیرون آورید و آن را ترکیب کنید.
  • نصف فنجان روغن نارگیل خالص را در کاسه بریزید.
  • ژل آلوئه ورا مخلوط شده را اضافه کنید.
  • مخلوط را با استفاده از همزن برقی یا دستی به مدت 5 تا 10 دقیقه بزنید تا زمانی که یکدست شود
  • چند قطره روغن اسانس مثل روغن اسطوخودوس و نعناع اضافه کنید و دوباره بزنید.
  • روغن نارگیل زده شده را به ظرف شیشه ای منتقل کنید و آن را در یخچال نگه دارید چند هفته می ماند.

در تمام بدن خود از آن استفاده بکنید مثل هر گونه لوسیون مرطوب دیگری استفاده می کنید برای افزایش اثربخشی آن، بعد از استحمام، آن را به کار ببرید وقتی که پوست تا حدی مرطوب است به نگه داشتن رطوبت کمک کند. هم چنین به به عنوان پاک کننده آرایش خوب عمل می کند.

 

Aloe Vera Oil / روش تهیه روغن آلوئه ورا / روغن آلوئه ورا برای مو / طرز تهیه روغن آلوئه ورا در منزل / روغن آلوئه ورا

 

تداخلات دارویی آلوئه ورا و عوارض جانبی

شیره‌‌ی این گیاه نباید به مقدار زیاد مصرف شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی مانند درد معده یا گرفتگی عضلات را به دنبال داشته باشد.

مصرف بیش از اندازه و طولانی مدت شیره‌ی آلوئه ورا می‌تواند باعث بروز اسهال، مشکلات کلیوی، وجود خون در ادرار، کاهش پتاسیم، ضعف عضلانی، کاهش وزن و مشکلات قلبی شود.

اگر باردار هستید یا نوزادتان را شیر می‌دهید، از مصرف ژل یا شیره‌ی آلوئه ورا اجتناب کنید، زیرا گزارش‌هایی مبنی بر سقط جنین و نقص‌های مادرزادی نوزاد در اثر مصرف آلوئه ورا وجود دارند.

ممکن است کودکان زیر ۱۲ سال با مصرف آلوئه ورا دچار درد شکم، گرفتگی عضلات و اسهال شوند؛ بنابراین مصرف آلوئه ورا برای آنها توصیه نمی‌شود.

  • بر اساس تحقیقات مصرف این گیاه در بیماران دیابتی قند خون را کاهش می‌دهد؛ بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید، در صورت مصرف خوراکی ، به دقت قند خون‌تان را کنترل کنید.
  • اگر بیماری‌های روده از قبیل کرون، کولیت زخمی یا گرفتگی و انسداد روده دارید، از مصرف شیره‌ی این گیاه اجتناب کنید، زیرا شیره‌ی می‌تواند باعث تحریک روده شود.
  • در صورتی که بواسیر دارید، از مصرف شیره‌ی خودداری کنید، زیرا می‌تواند شرایط را بدتر کند.
  • مصرف مقادیر بالای شیره‌ی این گیاه می‌تواند باعث اختلالات کلیه و مشکلات جدی دیگری شود؛ بنابراین اگر مشکلات کلیوی دارید، از مصرف شیره‌ی آلوئه ورا خودداری کنید.
  • آلوئه ورا با تأثیر بر قند خون می‌تواند قبل و بعد از عمل جراحی، در روند کنترل قند خون دخالت کند؛ بنابراین از دو هفته قبل از عمل جراحی مصرف آن را متوقف کنید.
  • اگر از دیگوکسین (از داروهای مؤثر در درمان نارسایی قلبی) استفاده می‌کنید، از مصرف شیره‌ی آلوئه ورا خودداری کنید. آلوئه ورا خاصیت ضدیبوست داشته و باعث کاهش پتاسیم خون می‌شود. کاهش پتاسیم خون می‌تواند عوارض جانبی دیگوکسین را تشدید کند.

اگر از داروهای زیر استفاده می‌کنید، پیش از مصرف آلوئه ورا با پزشک‌تان مشورت کنید:

داروهای دیابت؛
سووفلوران؛
داروهای ملین؛
وارفارین یا کمادین؛
داروهای مدر.

 

اقدامات احتیاطی پیش از استفاده از روغن آلوئه ورا

 

  • در حالی که استفاده از روغن آلوئه ورا روی پوست بی خطر است، اما این روغن را به صورت خوراکی مصرف نکنید زیرا منجر به اسهال و سایر مشکلات گوارشی می شود.
  • هنگام خرید روغن، همیشه از روغن آلوئه ورا 100% ارگانیک و با کیفیت استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ ماده شیمیایی اضافی یا ماده خطرناکی در طول فرآینده استخراج وجود ندارد.
  • افرادی که به آلوئه ورا حساسیت دارند، به هیچ وجه نباید از آن استفاده کنند زیرا می تواند باعث مشکلات پوستی شود. پیش از استفاده موضعی، روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید تا مطمئن شوید نسبت به آن حساسیت ندارید.

 

منبع : دلگرم

 

برچسب ها: ژل آلوئه ورا، خواص آلوئه ورا، روغن درخت چای، الوئه ورا، طرز تهیه روغن آلوئه ورا، آلوئه ورا برای جای جوش، آلوئه ورا برای پوست صورت تعداد بازديد: 12240 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز