Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:38

11
اسفند
حداقل حقوق ۱۴۰۱ چقدر می‌ شود؟

حداقل حقوق ۱۴۰۱ چقدر می‌ شود؟

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در تعیین دستمزد کارگران به دنبال افزایش چند برابری دستمزد نیستیم بلکه سهمی که به دلیل تورم از سفره کارگران کسر شده را مطالبه می‌نماییم

به گزارش تسنیم : علی خدایی نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: افزایش دستمزد کارگران با توجه به تورم بوجود آمده و پایین آمدن قدرت خرید کارگران تعیین می‌شود و در صورت کنترل تورم در سال آینده میزان افزایش دستمزد نیز کمتر از امسال خواهد بود.


وی ادامه داد: تورم به تمام اقشار جامعه آسیب رسانده و باید مطالعه دقیقی از میزان آسیب به کسب و کار‌ها انجام شود تا کارفرمایانی که بیشترین آسیب را دیدند تحت حمایت دولت قرار گیرند.

علی خدایی در خصوص تعیین میزان دستمزد کارگران بر حسب مناطق مختلف کشور گفت: برای تعیین دستمزد باید حداقل‌های تامین معیشت مدنظر گرفته شود و در حال حاضر ما در بسیاری از استان‌ها حتی از پایین‌ترین نرخ هزینه زندگی نیز فاصله داریم. به عنوان مثال در استان‌های ایلام و چهار محال بختیاری نرخ تورم ۸ درصد بالاتر از نرخ تورم اعلامی از سوی مبادی رسمی کشور است و با توجه به نرخ تورم هر استان باید سطح دستمزد‌ها تعیین شود.

وی افزود: در جلساتی که با شرکای اجتماعی و نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار شد با توجه به وضعیت معیشت به تعیین حقوق حداقلی ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومانی رسیدیم و ما موظف هستیم مزد تعیین شده از این عدد تبعیت کند.

نماینده حقوق کارگری از مثبت بودن جلسات برگزار شده تاکنون خبر داد و گفت: در طی سنوات گذشته تعیین نرخ دستمزد از سوی نمایندگان کارگری و کار فرمایی با چانه زنی بسیار تعیین می‌شد که در مرحله اجرا نرخ مصوب رعایت نمی‌شد، ولی امسال میزان افزایش حقوق از سوی نمایندگان رسمی دولت اعلام می‌شود که تبعیت از آن برای همه لازم الاجرا خواهد بود.

برچسب ها: افزایش حقوق، دستمزد، حقوق کارگران، کارگران تعداد بازديد: 368 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز