Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:25

22
بهمن
چه کسانی یارانه اضافه ۱۰۰ هزار تومانی گرفتند؟

چه کسانی یارانه اضافه ۱۰۰ هزار تومانی گرفتند؟

طبق دستور رئیس جمهور، دیشب یک یارانه اضافه بر یارانه‌های پرداختی ماه، به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب برخی گروه‌های هدف واریز شد.

اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می دهد که مقرر شده ساعت ۲۴ پنج شنبه همزمان با ۲۱ بهمن ماه، یارانه‌ای به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به حساب سرپرستان دهک‌های اول تا چهارم به همراه افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کشور واریز شود، این پرداخت به دستور رئیس جمهور به مناسبت ۲۲ بهمن ماه صادر شده است.

این یارانه، مازاد بر یارانه‌های پرداختی در هر ماه است؛در ماه دوبار پرداخت انجام می‌شود که یکبار مربوط به دهم هر ماه برای یارانه بگیران معیشتی است که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند و از بین یارانه بگیران نقدی گزینش شده اند.

یارانه معیشتی از آبان ۱۳۹۸ و با افزایش قیمت بنزین در دستور کار قرار گرفته و به تناسب اعضای خانوار رقم آن بین ۵۰ تا ۲۰۵ هزار تومان متغیر است.

یارانه دیگر که در بیستم هر ماه پرداخت می شود رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی است که برای ۷۸ میلیون نفر جمعیت یارانه بگیر به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.این یارانه نیز از سال ۱۳۸۹ به ازای هر نفر با همین رقم ثابت پرداخت می‌شود.

مجموع هزینه یارانه نقدی و معیشتی در سال به حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان می‌رسد و پرداخت آن در سال بعد نیز ادامه خواهد داشت.

طبق اعلام اولیه، این یارانه برای چهار دهک و به همراه افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی واریز شده است.  

بررسی ایسنا نشان می‌دهد که جمعیت گروه هدفی که برای آنها پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی صورت گرفته حدود ۳۲ میلیون نفر بوده است یعنی حدود نصف جمعیت یارانه بگیران معیشتی این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

بر این اساس هزینه پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی که شب گذشته واریز شده حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

این در حالی است که دولت در هر ماه از جمعیت ۷۸ میلیونی یارانه بگیران با حذف سه دهک اول، برای ۶۰ میلیون نفر دیگر یارانه معیشتی پرداخت می کند که ظاهرا از بین همین تعداد هم برای چهار دهک، پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی انجام شده است.  

هزینه پرداخت کمک معیشتی در سال حدود ۳۲ هزار میلیارد تومان است که ماهانه به حدود ۲۷۰۰ میلیارد تومان می‌رسد و مبلغی متغیر بین ۵۰ تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارها است. همچنین هزینه پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی برای ۷۸ میلیون نفر در هر ماه، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان است، بر این اساس دولت در بهمن ماه فقط برای این دو یارانه به همراه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی اخیر، حدود ۹۰۰۰ میلیارد تومانی پرداخت نقدی داشته است.

برچسب ها: یارانه، یارانه معیشتی تعداد بازديد: 199 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز