Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:41

27
شهریور
چگونه هزینه قبض برق را ۳۵ درصد کاهش دهیم؟

چگونه هزینه قبض برق را ۳۵ درصد کاهش دهیم؟

با اجرای راهکارهای کاهش مصرف انرژی گرمایشی در بخش ساختمان و لوازم برقی می توان قیمت قبض برق را تا ۳۵ درصد کاهش داد.

به گزارش ایسنا گرمای هوا موجب افزایش مصرف برق و در پی آن رقم‌های بالا در قبوض شده است، اما جای نگرانی نیست و می‌توان با راهکار‌های ساده این موضوع را مدیریت کرد. بهره گیری حداکثر از نور طبیعی روز (بویژه با کنار زدن پرده‌ها در روز)، تعویض لامپ‌های رشته‌ای با لامپ‌های کم مصرف، استفاده از روشنایی موضعی (چراغ مطالعه)، خاموش کردن روشنایی‌های غیر ضروری و اضافی (اتاق‌های خالی) و استفاده گروهی از وسایلی مانند تلویزیون، روشنایی و از جمله موارد تاثیر گذار در این موضوع است.

همچنین عدم استفاده از وسایل گرمایشی برقی مانند بخاری برقی و آبگرمکن برقی (مصرف یکدستگاه بخاری برقی ۲۰۰۰وات معادل ۱۰۰ عدد لامپ کم مصرف ۲۰ وات است.)، عدم استفاده از کولر‌های گازی (از جمله اسپیلیت) جهت سرمایش و گرمایش و در صورت استفاده از این قبیل وسایل تنظیم درجه دما به ۲۴ درجه سانتیگراد، استفاده از سایه بان برای کولر‌های آبی، گرد گیری لامپ‌ها و حباب چراغ‌های روشنائی، کاهش تعداد لامپ‌های غیر ضروری لوستر و چراغ‌های روشنایی، استفاده از وسایل برقی با بالاترین بر چسب مصرف انرژی و تنظیم صحیح ترموستات و کنترل صحت نوار پلاستیکی دور درب یخچال و فریزر می‌تواند در کاهش مصرف برق موثر باشد.

علاوه بر این کاهش دفعات و مدت زمان باز و بسته کردن در وسایلی همچون یخچال و فریزر، استفاده از لامپ‌های قابل شارژ در ساعات اوج بار با شارژ آن‌ها در ساعات کم باری، عدم استفاده از حالت آماده به کار (Standby) ” در وسایل برقی و قطع جریان برق آن‌ها با کلید قطع کننده در زمان عدم استفاده، انتقال برخی مصارف مانند مصارف لباسشویی، اتو و ... به ساعات کم بار، استفاده از تایمر‌های کنترل هوشمند روشنایی در محیط‌های عبور و مرور عمومی مثل راهرو، پارکنیگ و راه پله‌ها و عدم ذخیره کردن مواد غذایی مازاد بر نیاز در یخچال و فریزر تاثیر زیادی در مدیریت مصرف برق دارد.

رفع ممانعت در گردش هوا در یخچال و فریزر بدون برفک از طریق ذخیره سازی مناسب مواد غذایی، رعایت حداقل فاصله ۲۵ سانتیمتر بین یخچال و فریزر با دیوار‌ها و یا سایر وسایل اطراف، انتقال ساعات کار واحد‌های تجاری به ساعات غیر اوج بار، خاموش کردن چراغ‌های روشنائی و وسائل سرمایشی و گرمایشی ادارات بعد از پایان وقت اداری، آموزش به فرزندانمان برای خاموش کردن مصارف غیرضروری علی الخصوص روشنایی و استفاده از لوله کشی آب گرم بجای مصرف برق برای آب گرم ماشین‌های لباسشویی نیز نقش مهمی در این مساله دارد.

تنظیم حداقل سرمایش ممکن در یخچال و فریزر، استفاده از دور کند کولر آبی به صورت پیوسته و تلاش برای جلوگیری از هدر رفت سرمای تولیدی می‌تواند در کاهش هزینه‌های خانوار نقش اساسی داشته باشد، همچنین باتوجه به محدودیت‌های موجود برای تامین برق لازم است تا همه مشترکان به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

برچسب ها: صرفه جویی، برق، مصرف انرژی، قبض برق تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز