Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:30

11
بهمن
گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

این روز‌ها باتوجه به قیمت‌ها و تنوع مشخصات، خرید تلفن‌همراه برای مردم به یک چالش تبدیل شده است. از‌این‌رو در این گزارش به بررسی مشخصات گوشی‌های ۳ تا ۶ میلیون تومان می‌پردازیم.

به گزارش آنا، شیوع ویروس کرونا، تورم و نوسانات ارزی موجب شده گوشی‌های هوشمند نیز همانند سایر اجناس و کالاها با جهش قیمت مواجه شده و بسیار گران شوند. اگرچه این گرانی در سراسر جهان اتفاق افتاد اما در ایران بیشتر از سایر نقاط دنیا حس شد. درنتیجه بسیاری از افراد جامعه توانایی خرید گوشی‌های پیشرفته را از دست داده‌اند و بازار گوشی‌های میان‌رده رونق گرفته است.

گوشی‌های میان‌رده اگرچه قدرت، کارایی و برخی قابلیت‌های گوشی‌های پیشرفته را ندارند اما از تنوع بیشتری برخوردارند و هرکدام ویژگی‌های جذابی را برای جذب مشتریان ارائه می‌کنند.

در ادامه به بررسی قیمت و مشخصات گوشی‌های ۳ تا ۶ میلیون می‌پردازیم.

سامسونگ

بر اساس جدیدترین آمار فروش تلفن همراه، شرکت سامسونگ پرفروش‌ترین برند حال حاضر دنیاست. این شرکت برای اینکه به این مهم دست پیدا کند، هرسال چندین مدل گوشی ارزان‌قیمت، میان‌رده و پیشرفته را به بازار عرضه می‌کند. اما گوشی‌هایی که در بازار ایران بین ۳ تا ۶ میلیون قیمت دارند شامل M۰۱، A۰۲s، A۱۰s، A۱۱، M۱۱، A۱۲، A۲۰s، A۲۰، A۲۱s، A۳۰s، A۳۱، M۲۱ و M۳۱ می‌شوند. با توجه به اینکه مشخصات این گوشی‌ها تقریباً به یکدیگر نزدیک است، در ادامه تنها به ویژگی‌های چند مورد از آنها می‌پردازیم.

M۱۱

یکی از مجموعه گوشی‌های میان‌رده سامسونگ سری M است که به‌طور اختصاصی برای بازار هندوستان آن را تولید می‌کند. اما طبیعی‌ است که حداقل به کشورهای مجاور نیز راه پیدا می‌کنند. این سری از ویژگی‌های به‌روزی برخوردار بوده و باتری آنها نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

گوشی M۱۱ در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد. صفحه‌نمایش آن از نوع PLS بوده که ۶,۴ اینچ اندازه دارد. این گوشی با دو نسخه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با رَم ۴ گیگابایتی و ۳۲ گیگابایت با رَم ۳ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، سلفی زیر نمایشگر ۸ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه اسنپدراگون ۴۵۰، حسگر اثرانگشت خازنی، شارژ سریع ۱۵ واتی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپری از دیگر مشخصات این گوشی هستند. گوشی M۱۱ در حال حاضر باقیمتی بین ۳ میلیون و ۸۰۰ الی ۴ میلیون ۲۰۰ در بازار به فروش می‌رسد.

M۳۱

گوشی M۳۱ یکی از قدرتمند‌ترین گوشی‌های میان‌رده این سری محسوب می‌شود. این گوشی در اوایل سال گذشته وارد بازار شد. صفحه‌نمایش آن ۶,۴ اینچی و از نوع «سوپر آمولد» بوده که از محافظ گوریلا گلس ۳ برخوردار است. M۳۱ با دو نسخه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی با رَم ۶ گیگابایتی عرضه شده است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین ۴گانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سلفی ناچ قطره‌ای ۳۲ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه اگزینوس ۹۶۱۱، شارژ سریع ۱۵ واتی، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۶ هزار میلی‌آمپری سایر مشخصات M۳۱ را تشکیل می‌دهند. اکنون این گوشی با میانگین قیمت ۶ میلیون تومان در بازار موجود است.

A۱۱

یکی دیگر از مجموعه گوشی‌های میان‌رده سامسونگ سری A است. این سری نیز از امکانات به‌روزی برخوردار است و بین سایر گوشی‌های میان‌رده برندها، یکی از محبوب‌ترین‌ها به‌حساب می‌آید.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

گوشی A۱۱ محصول سال ۲۰۲۰ است. صفحه‌نمایش آن ۶,۴ اینچی بوده و از نوع TFT است. حافظه داخلی آن ۳۲ گیگابایت است که از رَم ۲ یا ۳ گیگابایتی بهره می‌برد. دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۱۳ مگاپیکسلی، سلفی زیر نمایشگر ۸ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای، حسگر اثرانگشت خازنی، شارژ سریع ۱۵ واتی و باتری ۴ هزار میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این گوشی محسوب می‌شوند. قیمت M۱۱ بین ۳ میلیون ۳۰۰ الی ۴ میلیون تومان است.

A۲۱s

گوشی A۲۱s در اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی شد. صفحه‌نمایش آن از نوع «PLS IPS» بوده که ۶,۵ اینچ سایز دارد. این گوشی بسته به منطقه فروش دارای با چند نوع حافظه داخلی از ۳۲ الی ۱۲۸ گیگابایت و رَم ۲ الی ۶ گیگابایت عرضه شده است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین ۴گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سلفی زیر نمایشگر ۱۳ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه اگزینوس ۸۵۰، شارژ سریع ۱۵ واتی، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپری از دیگر مشخصات این گوشی هستند. با توجه به میزان حافظه و رَم A۲۱s اکنون باقیمتی بین ۴ الی ۶ میلیون به فروش می‌رسد.

A۳۱

گوشی A۳۱ اوایل سال گذشته میلادی معرفی شد. این گوشی به صفحه‌نمایش محبوب «سوپر آمولد» با اندازه ۶,۴ اینچ مجهز است. حافظه داخلی A۳۱ در دو مدل ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رَم و ۱۲۸ گیگابایت با ۴، ۶ و ۸ گیگابایت رَم موجود است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین ۴گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سلفی ناچ قطره‌ای ۲۰ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه مدیاتک ۶۷۶۸، شارژ سریع ۱۵ واتی، حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش و باتری ۵ هزار میلی‌آمپری سایر مشخصات A۳۱ را تشکیل می‌دهند. این گوشی بسته به میزان حافظه داخلی و رَم بین ۵ الی ۶ میلیون تومان در بازار موجود است.

هواوی

طبق آمار دومین برند پرفروش تلفن همراه متعلق به هواوی است. این شرکت برخلاف تحریم‌های ایالات‌متحده و شیوع ویروس کرونا همچنان فروش خود را حفظ کرده است. مانند سایر برندها، هواوی نیز هرسال طیف وسیعی از گوشی‌های میان‌رده را تولید و روانه بازار می‌کند. در بازه قیمتی ۳ تا ۶ میلیون گوشی‌هایی همچون Y۵۲۰۱۹، Y۵p، Y۶s، Y۶p، Y۷p، Y۸p، Y۹prime ۲۰۱۹، Y۹s و P۳۰lite در بازار ایران موجود است. در ادامه به معرفی ویژگی‌های چند محصول از اینها می‌پردازیم.

Y۵p

این گوشی در اواسط سال ۲۰۲۰ معرفی و وارد بازار شد. صفحه‌نمایش آن از نوع IPS بوده و اندازه آن ۵,۴۵ اینچ است. حافظه داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت و رَم آن ۲ گیگابایت است. دوربین ۸ مگاپیکسلی، سلفی ۵ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه مدیاتک ۶۷۶۲ و باتری ۳ هزار میلی‌آمپری سایر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهد. Y۵p در حال حاضر باقیمت ۳ میلیون ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

Y۷p

گوشی Y۷p در اوایل سال گذشته میلادی معرفی شد. صفحه‌نمایش آن ۶,۳ اینچی و از نوع IPS است. این گوشی از حافظه داخلی ۶۴ و رَم ۴ گیگابایتی بهره می‌برد.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین ۳گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سلفی زیر نمایشگر ۸ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۹,۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه کایرین ۷۱۰F، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۴ هزار میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این گوشی است. این گوشی اکنون با میانگین قیمت ۴ میلیون ۲۰۰ هزار تومان در بازار موجود است.

Y۹ پرایم ۲۰۱۹

Y۹ پرایم ۲۰۱۹ یکی از گوشی‌هایی بود که در سال ۲۰۱۹ با اقبال مشتریان هواوی مواجه شد. صفحه‌نمایش این گوشی از نوع LTPS IPS بوده و ۶,۵ اینچ اندازه دارد. این گوشی با دو حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و رَم ۴ گیگابایتی عرضه شده است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین سه‌گانه با لنز اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و سلفی بیرون جهنده ۱۶ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۹,۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه کایرین ۷۱۰F، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۴ هزار میلی‌آمپری سایر ویژگی‌های این گوشی را تشکیل می‌دهند. درحال حاضر Y۹ پرایم ۲۰۱۹ باقیمتی بین ۴ میلیون ۶۰۰ الی ۶ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

P۳۰ لایت

سری P درواقع سری پرچم‌دار یا پیشرفته هواوی است. اما گوشی هواوی با اعمال تغییراتی در گوشی P۳۰، نخسه P۳۰ لایت را در سال ۲۰۱۹ وارد بازار کرد تا به‌عنوان یک میان رده قوی با سایر گوشی‌ها رقابت کند. صفحه‌نمایش P۳۰ لایت از نوع LTPS IPS بوده و ۶,۱۵ اینچ اندازه آن است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

این گوشی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و رَم ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین ۳گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سلفی ناچ قطره‌ای ۲۴ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۹,۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه کایرین ۷۱۰، شارژ سریع ۱۸ واتی، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۳ هزار و ۳۰۰ میلی‌آمپری از دیگر خصوصیات این گوشی هستند. اکنون این گوشی باقیمتی بین ۵ میلیون و ۵۰۰ الی ۶ میلیون در بازار موجود است.

شیائومی

شیائومی یکی از شرکت‌های چینی است که به گفته برخی کارشناسان راه هواوی را در پیش گرفته است. این شرکت طیف وسیعی از گوشی‌های ارزان، میان‌رده و پیشرفته را باقابلیت‌های به‌روز در سال‌های اخیر تولید و روانه بازار کرده است،‌ به‌طوری‌که توانست طرفداران بسیاری را در سراسر دنیا پیدا کند. این برند توانست در بحبوحه کرونا رده سوم پرفروش‌ترین گوشی‌ها را کسب کند و جای اپل را بگیرد. گوشی‌هایی که در بازار ایران بین ۳ تا ۶ میلیون قیمت دارند شامل Redmi ۹، Redmi ۹c، Poco M۳، Note ۸، Note ۸pro، Note ۹s هستند که در ادامه به معرفی چند مورد از پرفروش‌های بازار می‌پردازیم.

Poco M۳

گوشی Poco M۳ در اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شد. صفحه‌نمایش آن ۶,۵ اینچی و از نوع IPS است. این گوشی با دو حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و رَم ۴ گیگابایتی عرضه شده است. دوربین ۳گانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و سلفی ناچ قطره‌ای ۸ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه اسنپدراگون ۶۶۲، شارژ سریع ۱۸ واتی، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۶ هزار میلی‌آمپری باقابلیت شارژ معکوس سایر خصوصیات این گوشی را تشکیل می‌دهند. این گوشی در حال حاضر باقیمت ۴ میلیون ۴۰۰ الی ۶ میلیون تومان در بازار موجود است.

 

Note ۸ Pro

طبق بررسی‌ها، سری Note شیائومی از پرفروش‌های بازار ایران است. گوشی Note ۸ Pro در اواسط سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد. صفحه‌نمایش آن ۶,۵ اینچی و از نوع IPS بوده که از محافظ گوریلا گلس ۵ برخوردار است. این گوشی در سه نسخه حافظه داخلی ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی با رَم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه شده است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین ۴گانه با لنز اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و سلفی ناچ قطره‌ای ۲۰ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۹,۰، پردازنده هشت هسته‌ای با تراشه مدیاتک G۹۰T، شارژ سریع ۱۸ واتی، حسگر اثرانگشت خازنی و باتری ۴ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپری سایر مشخصات Note ۸ Pro را تشکیل می‌دهند. اکنون این گوشی بسته به میزان حافظه داخلی و رَم با میانگین قیمت ۶ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

Note ۹s

گوشی Note ۹s یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سری Note شیائومی در بازار ایران است. این گوشی در اوایل سال ۲۰۲۰ معرفی شد. صفحه‌نمایش آن ۶,۶ اینچی و از نوع IPS بوده که به محافظ گوریلا گلس ۵ مجهز است. این گوشی با دو نسخه حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با رَم ۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت با رَم ۶ گیگابایتی عرضه شده است.

گوشی‌های هوشمند ۳ تا ۶ میلیون تومانی را بشناسید + تصاویر

دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سلفی زیر نمایشگر ۱۶ مگاپیکسلی، سیستم‌عامل اندروید ۱۰، پردازنده قدرتمند هشت هسته‌ای با تراشه اسنپدراگون ۷۲۰G، حسگر اثرانگشت خازنی، شارژ سریع ۱۸ واتی و باتری ۵ هزار میلی‌آمپری از دیگر ویژگی‌های این گوشی هستند. گوشی Note ۹s در حال حاضر باقیمتی بین ۴ میلیون و ۸۰۰ الی ۶ میلیون تومان در بازار موجود است.

برچسب ها: گوشی، گوشی هوشمند، ارزان ترین گوشی، گوشی سامسونگ، قیمت گوشی، سامسونگ گلکسی تعداد بازديد: 180 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز