Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:21

12
شهریور
داستان عجیب کارشناسی خودرو در یک نمایندگی معتبر

داستان عجیب کارشناسی خودرو در یک نمایندگی معتبر

در برخی موارد برای خودروها در نمایندگی های خودرو، اتفاقاتی می افتد که می تواند برای صاحب خودرو مشکلات قابل توجهی در آینده به وجود بیاورد. همراه مکانیک، صاحب بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است

در برخی موارد برای خودروها در نمایندگی های خودرو، اتفاقاتی می افتد که می تواند برای صاحب خودرو مشکلات قابل توجهی در آینده به وجود بیاورد. همراه مکانیک، صاحب بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کارشناسی‌شده در کشور است که کار خود را از سال ۹۲ و با ارائه خدمت «کارشناسی خودرو در محل» آغاز کرده است.

یکی از کارشناسان خودرو باتجربه همراه مکانیک تعریف می کرد که از طرف همراه مکانیک برای کارشناسی یک ماشین از تولید کنندگان معتبر و در محل نمایندگی اعزام شده بودند. پس از رسیدن به محل و احوال پرسی با مشتری، ایشان اظهار نمودند که می خواهند این خودرو را که در حدود 3000 کیلومتر نیز کارکرده است، از نمایندگی تحویل بگیرند و به همین علت درخواست کارشناس کرده‌اند.

بقیه داستان را از زبان کارشناس خودرو شرکت بشنویم:

" در همان ابتدای کار کارشناس فنی شرکت سازنده نیز به جمع ما اضافه شد و اعلام کرد که خودرو طبق نظر ما قطعا بدون رنگ است. از آنجایی که کارشناسی نباید تحت تاثیر نظرات دیگران قرار بگیرد، شروع به کارشناسی رنگ خودرو کردم و پس از اتمام کار، تشخیص اینجانب این بود که درب عقب سمت شاگرد تعویض شده و رکاب و گلگیر عقب همین سمت رنگ می‌باشد. به نظر من تصادف و ضربه در این سمت کاملا محرز بود. کارشناس فنی نمایندگی اعلام کرد که علایمی که شما آن ها را تعویض و رنگ شدگی می دانید در تمام این خودروها موجود هستند و قطعاً من اشتباه می کنم.

در همین لحظه چند استاد نقاش نمایندگی به جمع وارد شدند که همگی با دلایل مختلف سعی داشتند تا بنده را قانع کنند که خودرو رنگ شدگی ندارد و من همچنان با دلایل کارشناسی، تشخیص خودم را به ایشان اثبات می‌کردم. علیرغم تمامی دلایل همچنان کارشناس شرکت سازنده همه موارد را کتمان می‌کرد.

پس از بحث فراوان بنده برگه کارشناسی را تکمیل کرده و نقاط تعویضی و رنگ شدگی را مطابق با تشخیص خودم مشخص کردم. پس از اتمام کار، زمانی که گزارش خود را به مشتری ارائه کردم ناگهان با شادی ایشان روبه‌رو شدم به طوری که ایشان بنده با خوشحالی فراوان از من بسیار تشکر کرد!! از برخورد ایشان بسیار متعجب شده بودم که ماجرای کامل را برای بنده تعریف کرد.

داستان از این قرار بود که صاحب خودرو، ماشین را برای سرویس های دوره گارانتی به نمایندگی تحویل می‌دهند، اما در نمایندگی در هنگام جابه-جایی، خودرو با ستون برخورد کرده و آسیب می بیند.

با پیگیری و پافشاری ایشان مبنی بر جبران خسارت و ضرر و زیان افت قیمت خودرو، نمایندگی به ایشان اعلام می کند که خودرو را به نحوی درست می‌کند که با خودروی بدون رنگ هیچ اختلافی نداشته باشد و حاضر به ارائه تضمین است که هیچ کارشناسی قادر به تشخیص تعویض و رنگ شدگی نیست. مالک خودرو به ناچار قبول می کند به شرط اینکه یک کارشناس مجرب که از این موضوع اطلاع ندارد خودرو را کارشناسی نماید.

 مالک خودرو پس از جستجوی بسیار در بین کارشناسان، به همراه مکانیک اعتماد کرده و این وظیفه را به ما واگذار می‌کند. در نتیجه نمایندگی پس از کارشناسی قبول کرد که ضرر و زیان را به مشتری پرداخت نماید و رضایت ایشان را جلب کند. "

 

این ماجرا نشان می دهد که اولاً نباید هیچ گاه به تضمین های نمایندگی های خودرو مبنی بر غیرقابل تشخیص بودن نقاشی و صاف کاری خودرو اعتماد نمود، دقت داشته باشید که هیچ صافکاری و نقاشی غیرقابل تشخیصی وجود ندارد، حتی اگر توسط نمایندگی انجام شده باشد و البته، در صورت بروز خسارت، علاوه بر جبران و تقبل هزینه های مستقیم، باید نمایندگی مربوطه متقبل هزینه های افت قیمت خودرو نیز بشود. افت قیمت خودرو امروزه با توجه به افزایش قیمت ها می تواند ضررهای هنگفتی را ایجاد نماید.

ثانیاً کارشناسی خودرو یک فعالیت کاملا حرفه ای و تخصصی است که با تخصص های دیگر موجود در نمایندگی های خودرو مانند نقاشی و تعمیرات خودرو تفاوت می کند، اینکه به کارشناسی نمایندگی اعتماد کنیم، به معنای نادیده گرفتن سطح بالای دانش و تخصص مورد نیاز است و ممکن است بعدها در مواجهه با کارشناسان حرفه ای خودرو، متوجه عیوب فراوانی در خودرو شویم.

 

 

 

همراه مکانیک خدمت کارشناسی خودرو خود را توسط نمایندگی‌های فعال در 18 شهر ایران ارائه می‌کند. با استفاده از سرویس کارشناسی خودرو همراه مکانیک از مزایای زیر بهره‌مند می‌شوید:

بررسی دقیق 209 نقطه از خودرو؛ بدنه، فنی و آپشن

بررسی کیلومتر و کارکرد خودرو

ارائه گزارش رسمی و مکتوب از خودرو

قیمت‌گذاری دقیق روی خودرو طبق قیمت روز خودرو و گزارش کارشناسی آن

حضور در محل تنها 30 دقیقه بعد از تماس

ضمانت پرداخت خسارت تا 10 برابر هزینه خدمات

کافی است همین الان وارد صفحه کارشناسی خودرو همراه مکانیک شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

برچسب ها: فروش خودرو، خرید خودرو، نمایندگی خودرو، کارشناس خودور، کارشناس فنی، همراه مکانیک تعداد بازديد: 341 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز