Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:21

14
اردیبهشت
سکه ۵میلیون و ۷۰هزار تومان شد

سکه ۵میلیون و ۷۰هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین نرخ جهانی طلا، قیمت سکه و طلا امروز در بازار نسبت به روز پنجشنبه به صورت جزیی کاهش یافت.

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین نرخ جهانی طلا، قیمت سکه و طلا امروز در بازار نسبت به روز پنجشنبه به صورت جزیی کاهش یافت. 

محمد کشتی آرای با بیان این مطلب افزود: هفته گذشته نوسان قیمت ها در بازار حاکم بود اما باید گفت از هفته پیش تاکنون نرخ هر اونس طلای جهانی به ۱۲۷۹ دلار کاهش یافته است. 

وی تصریح کرد: قیمت سکه و طلا هفته قبل به بیشترین نرخ خود در هفته های پیش رسید و هرگونه نوسان نرخ ارز این بازار را تحت تاثیر قرار داد. 

وی درباره قیمت سکه و طلا در چهاردهمین روز اردیبهشت گفت: قیمت سکه و طلا تحت تاثیر ریزش مختصر نرخ دلار قرار گرفته به طوری که دلار از ۱۴۹۵۰ تومان در روز پنجشنبه به  ۱۴۷۵۰ تومان در روز جاری رسیده و این مساله سبب کاهش جزیی نرخ سکه و طلا در بازار شده است. 

وی توضیح داد: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۱۰هزار تومان کاهش نسبت به روز پنجشنبه، امروز ۵میلیون و ۷۰هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۷۵۵هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۸۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۶۵هزار تومان داد و ستد می شود. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای تعیین قیمت ها یک میلیون و ۹۷۵هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۵۵هزار و ۹۰۰ تومان معامله می شود. 

کشتی آرای درباره حباب سکه اظهار کرد: حباب سکه در مقایسه با روز پنجشنبه ۱۰هزار تومان کاهش یافت و به ۵۹۰ هزار تومان رسیده است. 

وی عنوان کرد: در چند روز اخیر قیمت ها تغییرات جزیی داشته اند که بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز بوده است. 

کشتی آرای گفت: با توجه به افزایش نرخ سکه و طلا و قیمت بالای تمام سکه ها، کسانی که اندکی پس انداز دارند، ترجیح می دهند که پول خود را تبدیل به قطعات خرد سکه (نیم، سکه و گرمی) می کنند. 

رییس کمیسیون تخصصی طلا توضیح داد: با توجه به تجربه سال های پیش و همزمان با فرارسیدن ماه رمضان به نظر می رسد تا دو هفته آینده میزان داد و ستدها در بازار کاهش یابد و میزان فروش کم شود. از اواسط ماه رمضان و هرچه به پایان این ماه نزدیک می شویم، شاهد تغییرات در تعداد داد و ستدها خواهیم بود. 

وی بیان کرد: احتمالا از روز دوشنبه شاهد کاهش میزان خرید و فروش ها در بازار سکه و طلا خواهیم بود. 

 

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: طلا، سکه، قیمت هر گرم طلا در بازار، قیمت تمام سکه بهار آزادی تعداد بازديد: 577 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز