Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:57

28
اسفند
افزایش 400 هزار تومانی دستمزد کارگران در سال 98

افزایش 400 هزار تومانی دستمزد کارگران در سال 98

اعضای شورای عالی کار با افزایش ۳۶درصدی حداقل دستمزد کارگران موافقت کرده و پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ را ۴۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

اعضای شورای عالی کار با افزایش ۳۶درصدی حداقل دستمزد کارگران موافقت کرده و پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ را ۴۰۰ هزار تومان افزایش دادند.

اگر چه در آغاز جلسه مذاکرات سخت و دشوار پیش رفت و گروه کارفرمایی از مواضع خود در خصوص تعیین دستمزد بر اساس نرخ تورم عقب‌نشینی نکرد اما در پایان جلسه با استدلال گروه کارگری مبنی بر کاهش قدرت خرید و افزایش رقم هزینه سبد معیشت دیدگاه‌های دو طرف تا حدودی به یکدیگر نزدیک شد.

خبرها از درون نشست حاکی از این بود با وجود اینکه دیدگاه گروه کارگری و کارفرمایی تا حدودی به یکدیگر نزدیک شده اما بر سر سبد معیشت کارگران همچنان اختلاف نظر داشتند تا بالاخره همه بر افزایش 400 هزار تومانی پایه حقوق کارگران توافق کردند.

یکی از نمایندگان گروه کارگری در حاشیه دویست و هشتاد و دومین نشست شورای عالی کار در گفت‌وگویی کوتاه به خبرنگاران گفت: تلاش گروه کارگری در جلسه امشب این بود که مبنای تعیین دستمزد کارگران به رقم سه میلیون و ۷۶۰ هزار تومانی هزینه معیشت نزدیک شود و تاکید آنها این بود که در خصوص مصوبه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان قطعاً استدلال علمی وجود داشته است که مجلس نیز آن را تأیید کرده است.

وی گفت: دستمزد جامعه کارگری هم باید به دریافتی کارمندان نزدیک شود؛ چرا که آنها نیز در همین جامعه زندگی می‌کنند و از شرایط اقتصادی کشور تأثیر می‌پذیرند.

شاید این بار جزو معدود سالهایی باشد که میزان افزایش قوق کارگران و کارمندان تقریبا به یک اندازه است و همین مساله خوشحالی کارگران را در پی دارد.

 

بیشتر بخوانید:

پیش بینی افزایش 30 درصدی حقوق کارگران در سال 98

برچسب ها: حقوق، افزایش حقوق کارمندان در سال 98، دستمزد، افزایش دستمزد کارگران، حقوق کارگران در سال 98، پایه حقوق تعداد بازديد: 1947 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز