Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 17:59

17
دی
ترکیب طلایی برای سلامت روان

ترکیب طلایی برای سلامت روان

یک بررسی جدید استدلال می‌کند که ترکیب ذهن آگاهی (مدیتیشن) با ورزش می‌تواند کلید مدیریت استرس باشد.

بر اساس نتایج ۳۵ مطالعه بر روی بیش از ۲۲۰۰ نفر، افرادی که همزمان ورزش می‌کنند و مدیتیشن ذهن آگاهی را انجام می‌دهند، نسبت به افرادی که فقط در یکی از این فعالیت‌ها شرکت می‌کنند، نگرانی، استرس، اضطراب و افسردگی کمتری دارند.

به گزارش مهر، «ماشا رمسکار»، محقق ارشد از دانشگاه بث انگلستان، گفت: «مدیتیشن ذهن آگاهی که در آن افراد بر حضور در لحظه تمرکز می‌کنند، می‌تواند به افراد کمک کند تا با ایجاد انگیزه، ورزش را بهتر بپذیرند.»

 

رمسکار در ادامه افزود: «ذهن‌آگاهی رویکردی است که می‌تواند به ما کمک کند تا قدرت‌های روان‌شناختی مورد نیاز برای ورزش و هماهنگی بیشتر با بدن خود را آموزش دهیم، همچنین ورزش را جالب‌تر کند و به ما کمک کند تا فواید آن را بشناسیم.»

او افزود: «این شرایط ممکن است به این دلیل باشد که هوشیارتر شدن ما را وادار می‌کند تا در مورد سبک زندگی خود متفاوت فکر کنیم، و باعث می‌شود کاستی‌های خود را بیشتر بپذیریم و کمتر قضاوت کنیم، که می‌تواند به ایجاد عادات سالم در زندگی منجر شود.»

به گفته محققان، ورزش و ذهن‌آگاهی به طور جداگانه با بهبود سلامت روان مرتبط هستند، اما این یکی از اولین بررسی‌های اصلی است که نشان می‌دهد چگونه ترکیب این دو می‌تواند فواید را افزایش دهد.

برای بررسی شواهد، محققان مطالعات قبلی که فعالیت بدنی و مراقبه ذهن آگاهی را به عنوان ابزاری برای بهبود سلامت روان ترکیب می‌کردند، بررسی کردند.

این بررسی نشان داد که این ترکیب به طور مؤثر افسردگی، اضطراب و استرس را در شرکت‌کنندگان در مقایسه با گروه‌های کنترل که مدیتیشن یا ورزش انجام نمی‌دهند کاهش می‌دهد و همچنین در مقایسه با گروه‌هایی که از آن‌ها صرفاً ورزش یا مدیتیشن خواسته شده بود، امیدوارکننده‌تر بود.

محققان همچنین در حال برنامه ریزی کارآزمایی بالینی بزرگ خود برای بررسی بیشتر ترکیب ذهن آگاهی و ورزش هستند.

برچسب ها: یوگا، سلامت روان، مدیتیشن تعداد بازديد: 71 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز