Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 02:49

19
آذر
کرونا بر سیستم عصبی چه تاثیری دارد؟

کرونا بر سیستم عصبی چه تاثیری دارد؟

دبیر علمی بخش پایه نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران گفت: ویروس کووید۱۹ اثرات ناشناخته‌ای بر سیستم عصبی افراد دارد. مطالعاتی در جهان در مورد اینکه این ویروس چقدر می‌تواند در بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی

ایرنا نوشت: دبیر علمی بخش پایه نهمین کنگره بین‌المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران گفت: ویروس کووید۱۹ اثرات ناشناخته‌ای بر سیستم عصبی افراد دارد. مطالعاتی در جهان در مورد اینکه این ویروس چقدر می‌تواند در بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، فعالیت‌های شناختی و آلزایمر تاثیرگذار باشد، آغاز شده است.

وحید شیبانی دبیرعلمی بخش پایه نهم کنگره بین المللی علوم اعصاب پایه و بالینی ایران بیان داشت: ویروس کووید ۱۹ اثرات ناشناخته بر سیستم عصبی به همراه دارد و مطالعاتی در جهان در این زمینه آغاز شده که به طور مثال این ویروس چقدر می‌تواند در بروز بیماری‌هایی مانند افسردگی، فعالیت‌های شناختی و آلزایمر تأثیرگذار باشد که این موضوعات در پنل‌های تخصصی به صورت کامل به آن پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تاثیر ویروس کووید ۱۹ بر سیستم تنفسی بیشتر به این موضوع پرداخته شده است، گفت: در آینده ای نزدیک عوارض جانبی این ویروس بر سیستم عصبی افراد به صورت کامل مشخص می‌شود؛ ولی آنچه تاکنون بررسی و مطرح شده این است که این ویروس به طور کامل با اضطراب و اختلالات روحی روانی ایجاد شده در افراد همراه است.

بیشتربخوانید:

کرونا در بدن افراد چاق پنهان می‌شود تا در زمان مناسب ضربه بزند

ویتامین‌هایی که ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

چگونه ویروس ترسناک کرونا را شکست بدهید ؟

ویروس کرونا با بدن چه می‌کند؟

ویروس کرونا و ۵ نکته که باید بدانیم

 

 

برچسب ها: افسردگی، ویروس کرونا، کووید19 تعداد بازديد: 323 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز