Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 15:58

30
شهریور
چگونه با اطرافیانمان همراه شویم؟

چگونه با اطرافیانمان همراه شویم؟

گاهی اوقات دوست یا آشنایی می بینیم که در کارش شکست خورده و در بحرانی ترین حالت روحی قرار دارد. در اینگونه مواقع انسانی ترین رفتار این است که به او کمک کنید تا خود را بیابد و از این وضعیت بغرنج نجات پیدا کند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

گاهی اوقات دوست یا آشنایی می بینیم که در کارش شکست خورده و در بحرانی ترین حالت روحی قرار دارد. در اینگونه مواقع انسانی ترین رفتار این است که به او کمک کنید تا خود را بیابد و از این وضعیت بغرنج نجات پیدا کند.

اما متاسفانه بیشتر مواقع در این لحظات نمی دانیم چگونه می توانیم به چنین فردی کمک کنیم و می ترسیم کاری اشتباه انجام دهیم. اما با چند روش آسان زیر می توان به فرد صدمه دیده کمک کرد:

1- او را رها نکنید

همیشه به خود و اینکه می توانید نقش مهمی داشته باشید اعتماد کنید و حضور فیزیکی تان را در کنار فرد آسیب دیده بی اهمیت ندانید.

فرد شکست خورده ممکن است در آن لحظه خاص به حضورتان توجه ای نداشته باشد اما احساس امنیتی که در او شکل می گیرد، به او در بیرون آمدن از بحران کمک می کند و مسلم بدانید که بعدها سپاسگزارتان خواهد شد.

2- گوش کنید

با دقت به صحبت هایش گوش کنید. این چیزی است که همه ما، به ویژه در لحظات عذاب و ناراحتی ، به آن نیاز داریم. سعی کنید او را به حرف آورده و تشویق به صحبت کنید.

او در این مواقع می تواند ابهامات موجود در ذهن خود را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیم درستی اتخاذ کند. شنیدن صحبت های چنین فردی بسیار موثرتر از پند و نصیحت دادن است.

3- اجازه بگیرید

اگر لازم بود به او درخصوص موضوعی مشاوره و پند و اندرزی بدهید، بهتر است زمانی این کار را انجام دهید که آماده شنیدن است و مهم تر از همه تمایل شنیدن نصیحت را دارد.

همچنین از به کار بردن کلماتی مانند باید و می بایست پرهیز کنید و به جای آنها می شد و می توانستی استفاده کنید.

4- سرزنش نکنید

مدام سرزنش نکنید که مثلا "بهت گفته بودم!" و یا "همیشه فکر نکرده، دست به کار می شوی." و از این قبیل عبارات به کار نبرید که نه تنها فایده ای ندارد بلکه احساسات منفی او را شدت می بخشد.

به جای این کار، جملات تسلی بخش به کاربرید. این روش بسیار به او کمک خواهد کرد.

5- مفید باشید

اگر نمی توانید با کلام تان او را حمایت کنید، کارهایی انجام دهید که او را خوشحال و به زندگی امیدوار می کند. کارهایی به سادگی غذا درست کردن، گلدان و یا نوار موسیقی خریدن و موارد مشابه می تواند در تغییر روحیه فرد شکست خورده موثر باشد.

به او اطمینان دهید که هروقت به شما و حضورتان نیاز داشت، نزدش می روید. او وقتی احساس کند از سوی فرد یا افرادی حمایت می شود زودتر روحیه اش را بازیافته و به جبران شکست خود می پردازد.

مطمئن باشید هرگز این کمک های به ظاهر کوچک تان را فراموش نمی کند. 

 

برچسب ها: روانشناسی، دوستی، سلامت روان، کمک کردن دوست، راه های کمک، فرد آسیب دیده، گوش کردن به صحبت ها تعداد بازديد: 976 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز