Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:08

15
فروردین
شکرگزاری؛‌ بهترین عیدی سال نو (2)

شکرگزاری؛‌ بهترین عیدی سال نو (2)

نماز، عبادت و نیایش‌هایی كه تقریبا در همه ادیان و مذاهب به انسان آموخته شده‌اند، روش‌هایی متداول برای شكرگزاری‌اند و اگر درست انجام شوند، تاثیرات حیرت‌انگیز خود را بر زندگی بشر و ارتباط الهی او در پی دارند.

روشی برای شكرگزاری
نماز، عبادت و نیایش‌هایی كه تقریبا در همه ادیان و مذاهب به انسان آموخته شده‌اند، روش‌هایی متداول برای شكرگزاری‌اند و اگر درست انجام شوند، تاثیرات حیرت‌انگیز خود را بر زندگی بشر و ارتباط الهی او در پی دارند. در این جا روش ساده‌ای را برای شكر گزاری معرفی می‌كنیم كه دركنار دیگر روش‌های شكرگزاری می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این روش را در سال جدید تمرین و بركات آن را مشاهده كنید.

اول قلم و كاغذ خود را آماده كنید و فهرست همه چیزهایی كه می‌توانید برای آنها شكرگزار باشید تهیه كنید. هر مورد را در یك سطر بنویسید.

این فهرست می‌تواند شامل همه چیزهایی باشد كه دارید و دوستشان دارید، همه كسانی كه در زندگی‌تان بركت به ارمغان آورده‌اند و شما را تحت تاثیر مثبت قرار داده‌اند، می‌تواند شامل سلامتی اعضای بدن‌تان، سلامتی اطرافیانتان، امكانات مالی، تحصیلی، شغلی كه در اختیار دارید باشد، همچنین می‌تواند مشتمل بر  وسایلی كه دارید یا به سادگی می‌توانید تهیه كنید و همه چیزهای دیگری باشد كه در زندگی بدان‌ها نیاز دارید و  بدست آورده‌اید.

شما می‌توانید برای تك‌تك استعدادها و توانمندی‌هایتان شكرگزار باشید، برای تك تك موفقیت‌هایتان و درس‌هایی كه در زندگی گرفته‌اید. برای همه لحظاتی كه شاد بوده‌اید یا كسی را شاد كرده‌اید، برای هر هدایتی كه در زندگی دریافت كرده‌اید و هر لحظه‌ای كه به خداوند نزدیك شده‌اید یا برای دعاهایی كه مستجاب شده‌اند و خلاصه برای همه چیز.

 

در نوشتن و تهیه این فهرست، حداكثر ابتكار را به خرج دهید. نوشتن اقلام شكرگزاری، زایش دارد. یعنی ابتدا كه آن را تهیه كردید ممكن است ده یا بیست مورد باشد اما با كمی تمركز تعداد آن ناگهان بطور تصاعدی افزایش پیدا می‌كند و به صد و دویست، سیصد، هزاران و باز هم به بیش از این‌ها می‌رسد، بطوری كه شما را شگفت‌زده خواهد كرد كه چه منبع غنی و بزرگی از نعمت و بركت را در اختیار داشته‌اید اما خودتان هم نمی‌دانستید. نكته دیگر در باره شكر كردن مسری بودن آن است.

یعنی امكان باورنكردنی سرایت شكرگزاری به دیگران. به همین دلیل تا جایی كه می‌توانید در طول شبانه روز با صدای بلند خداوند و نعمت‌هایش را شكر كنید. چون به زودی می‌بینید كه اطرافیانتان هم همین كار را خواهند كرد.

سخن آخر
هر كسی كه تجربه مادر یا پدر بودن را دارد می‌داند كه با همه مهر و محبتی كه به همه فرزندانش دارد، اگر فرزندی بیش از دیگران به خاطر امكاناتی كه به او می‌دهند تشكر كند و قدردان باشد، والدین هم از روی محبت می‌خواهند بیشترین‌ها را در اختیار او بگذارند.

یعنی بیشترین چیزها را به فرزندی بدهند كه قدرشناس‌تراست، ارزش زحمات آنها را می‌داند و مشتاقانه و شاكرانه از امكاناتش استفاده می‌كند. به نظر من خداوند هم با همه بزرگی و رحمت بی پایانی كه دارد شاكر بودن را دوست دارد و می‌پسندد. به همین دلیل در آیات بسیار در كتب آسمانی بر آن تاكید می‌فرماید. در سال جدید این صفت و ویژگی را تمرین و در زندگی‌مان تثبیت كنیم.  

 

 

برای خواندن بخش دوم -شکرگزاری؛‌ بهترین عیدی سال نو- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: سلامت روان، فواید شکرگزاری، هدیه سال جدید، قانون جذب، شکر کردن، شکر نعمت، اثر شکر کردن تعداد بازديد: 1176 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز