Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:21

25
بهمن
82 درصد علت مرگ ها در کشور بیماری های غیرواگیر است

82 درصد علت مرگ ها در کشور بیماری های غیرواگیر است

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 82 درصد مرگ‌ها در سال 2017 در کشور به علت بیماری‌های غیرواگیر بوده است،‌ گفت: مطالعه سلامت مادران و کودکان زیرساخت مهمی برای حوزه تحقیقات خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 82 درصد مرگ‌ها در سال 2017 در کشور به علت بیماری‌های غیرواگیر بوده است،‌ گفت: مطالعه سلامت مادران و کودکان آغاز شده و زیرساخت مهمی برای حوزه تحقیقات خواهد بود.

دکتر ملک‌زاده در مراسم چهاردهمین کنگره اورژانس‌ها و بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید تهران برگزار شد، ‌اظهار داشت: بر اساس مطالعه GBD که توسط 3500 محقق در دنیا در حال انجام است و حدود 200 ایرانی نیز در این مطالعه مشارکت دارند،‌ شاخص‌های مختلفی همچون امید به زندگی و سطح سلامت کشورها مورد بررسی قرار گرفته و بر همین اساس امید به زندگی، بدو تولد در میان زنان ایرانی به حدود 80 سال و در مردان به 76/4 سال رسیده است که نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌کردیم امروز وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: مرگ و میر کودکان و نوزادان نیز بر اساس این تحقیق در کشور ما مشخص شده که کاهش یافته و این موضوع از افتخارات نظام سلامت ایران است و علی‌رغم وجود جنگ تحمیلی، تحریم‌های دشمنان، ‌حوادث طبیعی و سایر مشکلات توانسته‌ایم به این وضعیت خوب در منطقه در حوزه سلامت برسیم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه بیماری‌های اسهالی حدود صفر شده و مرگ و میر مادران باردار به شدت کاهش یافته است.

البته برای اینکه در زمینه کاهش بیشتر بیماری‌های نوزادی موفق شویم به امکانات بیشتری نیاز داریم.

ملک‌زاده اعلام کرد: در سال 2017، 380 هزار مرگ در ایران داشتیم که 7 درصد آن مربوط به مادران و کودکان، 11 درصد مربوط به حوادث و تروماها و 82 درصد به علت بیماری‌های غیرواگیر بوده است و این نشان می‌دهد نقش متخصصان کودکان در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر بسیار موثر است.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت در ارتباط با تولید علمی در حوزه سلامت گفت: در سال 1978 و قبل از انقلاب تنها 750 مقاله در حوزه سلامت داشتیم که پس از جنگ تحمیلی این آمار نیز روند کاهشی داشت، ولی طی 20 سال گذشته رشد خوبی را شاهد بوده‌ایم، ‌به طوری که در سال 2016 در منطقه از ترکیه نیز جایگاه بالاتری را به دست آوردیم.

از نظر استنادات هم بالاتر از همه کشورهای منطقه قرار داریم.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، بیماری های غیرواگیر، غیرواگیر، علت مرگ، سلامت مادران و کودکان، معاون وزیر بهداشت تعداد بازديد: 345 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز