Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 23:38

16
بهمن
تشخیص زودهنگام یک بیماری کشنده توسط محققان ایرانی

تشخیص زودهنگام یک بیماری کشنده توسط محققان ایرانی

سرطان ریه اصلی‌ترین دلیل مرگ و میر در زنان و مردان مبتلا به سرطان است و درمان قطعی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، محققان دانشگاه تربیت مدرس موفق به توسعه یک روش برای تشخیص زودهنگام سرطان کشنده ریه شدند. سرطان ریه به دلیل ناتوانی روش‌های موجود برای تشخیص زودهنگام، کشنده‌ترین سرطان در مردان و زنان در سراسر جهان است.

تسنیم در گزارشی نوشت: در قرن بیستم به دلیل مواجه بیشتر جمعیت عمومی با دود سیگار و تنباکو، مرگ و میر ناشی از سرطان ریه افزایش یافته است. نتیجه درمان در سرطان ریه در مقایسه با سرطان سینه و پروستات نامطلوب‌تر است زیرا سرطان‌های سینه و پروستات در مراحل اولیه بیماری تشخیص داده می‌شوند و اقدامات مناسب و لازم برای درمان آنها در نظر گرفته می‌شود. در حالیکه اکثر بیماران مبتلا به سرطان ریه در مرحله‌ای از بیماری تشخیص داده می‌شوند که متاستاز رخ داده است.

بیشترین ضایعات ایجاد شده در سرطان ریه نیز در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود به همین دلیل پزشکان زمان لازم برای درمان بیمار را ندارند. البته نباید فراموش کرد که سرطان ریه یکی از قابل پیشگیری‌ترین سرطان‌هایی است که وجود دارد و آن هم به دلیل مهمترین عامل ایجادکننده آن یعنی سیگار است.

برچسب ها: سرطان، سیگار، سرطان ریه تعداد بازديد: 51 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز