Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 07:26

29
خرداد
کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور

کمبود بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بیماران پیوندی، هموفیلی و بیماران خاص در تامین دارو با مشکل مواجه بوده و زندگی مردم وابسته به حوزه سلامت است.

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز بیماران پیوندی، هموفیلی و بیماران خاص در تامین دارو با مشکل مواجه بوده و زندگی مردم وابسته به حوزه سلامت است.

علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون بهداشت در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور بیان کرد: بیش از ۲۰۰ قلم دارو در کشور کمبود دارد. با ناکارآمدی طرح دارویار نیز بر کسی پوشیده نیست شرکت‌های تولید کننده دارو نیز ناراضی هستند ما جلوی واردات داروهای خارجی را گرفتیم تا دارو در داخل تولید شود اما از شرکت‌های داخلی نیز حمایت نمی‌شود باید قیمت تمام شده دارو مدیریت شود. باید از داروسازها بپرسیم چه مشکلی دارند سپس در جهت رفع آنها اقدام کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: بالا بودن حقوق گمرکی، عدم ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شرکت‌های تولید کننده از جمله مشکلات است. هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت مسیر را اشتباه رفتند. دارو باید ارزان‌قیمت به دست مردم برسد امروز بیماران پیوندی، هموفیلی و بیماران خاص در تامین دارو مشکل دارند. زندگی مردم وابسته به حوزه سلامت است همه بخش‌ها در تامین دارو مسئول هستند. سازمان برنامه نمی‌تواند خود را کنار بکشد اولویت همه باید سلامت مردم باشد.

برچسب ها: دارو، وزارت بهداشت، داروخانه، بیماری های خاص، کمبود دارو تعداد بازديد: 77 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز