Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 10:04

30
اردیبهشت
فشارخون بالا علامت ندارد

فشارخون بالا علامت ندارد

آگاهی از فشارخون بالا به علت افزایش تعداد مرگ‌های مرتبط با حمله‌های قلبی، بیماری کلیوی و سکته‌های مغزی و ناتوانی‌های مرتبط به آن بسیار مهم و حیاتی است که بخش مهمی از آن به فقدان آگاهی درباره فشارخون بالا است.


 رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: به دلیل اینکه فشارخون بالا علامت ندارد، تنها راه برای پی بردن به مقدار فشارخون هر فرد، اندازه‌گیری فشارخون او است.
دکتر عصمت حیدری شنبه ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فشارخون تحت تأثیر عوامل زیادی قرار دارد، از جمله این عوامل وضعیت بدن، فعالیت مغز، فعالیت گوارشی، فعالیت عضلانی، تحریکات عصبی، تحریکات دردناک افراد است.
 
وی ادامه داد: روز جهانی فشارخون بالا هرسال با استفاده از یک موضوع خاص سال که توسط اتحادیه جهانی فشارخون بالا انتخاب می‌شود، برگزار می‌شود تا این بسیج را در سطح بین‌المللی اثربخش‌تر کند. امسال نیز همانند سال‌های پیشین شعار و پیامی برای این روز در نظر گرفته شده است. شعار امسال " فشارخون خود را دقیق اندازه‌گیری کنید" و پیام آن "با اندازه‌گیری دقیق فشارخون و کنترل آن، عمر طولانی‌تر داشته باشید " است.

بیشتربخوانید:

دکتر حیدری تأکید کرد: این روز درواقع یک فرصت آموزشی برای ترویج پیشگیری از افزایش فشارخون است و هدف آن افزایش آگاهی در خصوص شرایط و مسائل مرتبط با فشارخون بالا است. آگاهی از فشارخون بالا به علت افزایش تعداد مرگ‌های مرتبط با حمله‌های قلبی، بیماری کلیوی و سکته‌های مغزی و ناتوانی‌های مرتبط به آن بسیار مهم و حیاتی است که بخش مهمی از آن به فقدان آگاهی درباره فشارخون بالا است.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که کسانی که فشارخون آن‌ها اندازه‌گیری شده است، به روش صحیح و دقیق اندازه‌گیری، میزان فشارخون خود و مفهوم آن مطلع شوند.
 
وی افزود: افرادی که فشارخون بالا دارند، برای ارزیابی بیشتر و درمان به مراکز بهداشتی درمانی و پزشکان ارجاع می‌شوند و مراقبت‌های به‌موقع دریافت می‌کنند.
برچسب ها: فشار خون، فشار خون بالا، کلسترول، کنترل فشار خون، سکته مغزی تعداد بازديد: 63 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز