Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:27

6
دی
چه گروه‌هایی باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؟

چه گروه‌هایی باید دُز یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند؟

طغیان مجدد کرونا در چین و همزمانی آن با تعطیلات سال نوی میلادی و افزایش سفرهای خارجی، نگرانی‌هایی را درباره شیوع مجدد این ویروس و بیماری مرگبار در کشور ایجاد کرده است، بیماری که براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت تاکنون در کشور بیش از ۷.۵ میلیون نفر را مبتلا کرده و ۱۴۴ هزار و ۶۷۵ قربانی نیز برجای گذاشته است.

براساس آمارهای اعلامی وزارت بهداشت تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۵۰ هزار و ۴۲۳ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۷۳۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۵۶۳ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده اند. مجموع واکسن های تزریق شده در کشور در حالی به ۱۵۵ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۷۲۱ دُز رسیده که وزارت بهداشت در ابلاغی به معاونان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر اجرای مصوبه کمیته ملی واکسن تاکید کرد.

دکتر مختاری آزاد پزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با بیان اینکه خوشبختانه فعلا این ویروس به صورت اپیدمی در نیامده است، افزود: درصدی از موارد ابتلا به ویروس همزمان با فصل سرما، شامل کووید است.

وی بر اساس آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت به تمام کسانی که شش ماه گذشته آخرین دز واکسن را دریافت کردند یا افرادی که در گروه حساس جای دارند و دارای بیماری زمینه‌ای هستند، توصیه کرد که یک دز دیگر واکسن هم دریافت کنند.

این پزشک با انتقاد از خطر سهل انگاری نسبت به استفاده از ماسک مخصوصا از سوی مبتلایان بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هموطنان تاکید کرد.

براساس ابلاغ معاون بهداشت وزارت بهداشت و مطابق مصوبه کمیته ملی واکسن افراد بالای ۱۸ سال دارای بیماری زمینه ای که حداقل شش ماه از تاریخ آخرین نوبت واکسن آن ها گذشته است، نوبت یادآور واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند.

 

 

برچسب ها: واکسیناسیون، ویروس کرونا، واکسن کرونا، دوز یادآور تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز