Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:50

7
آذر
منابع برتر ویتامین ها غذاها هستند یا مکمل ها؟

منابع برتر ویتامین ها غذاها هستند یا مکمل ها؟

دریافت انواع ویتامین ها در طول روز به حفظ سلامت جسم و روح کمک می کند، در این مطلب به این نکته اشاره می شود که آیا غذاها منابع بهتری برای دریافت ویتامین ها هستند یا مکمل ها

ویتامین‌های بسته بندی شده ممکن است راهی مناسب برای دریافت تمام مواد مغذی مهم به نظر برسد، اما بهترین روش دریافت مواد مغذی، خوردن غذای سالم واقعی است.


کریستین پاتریک، متخصص تغذیه در کلینیک کلیولند در اوهایو گفت: "ما مطالعات زیادی داریم که نشان می‌دهد غذاها به عنوان منبع زیستی مواد مغذی یکی از بهترین گزینه‌ها هستند."

برای مثال، می‌توانید یک کپسول روغن ماهی مصرف کنید، اما خوردن ماهی‌های چرب هضم آنچه دریافت می‌کنید را آسان‌تر می‌کند. صنعت مکمل‌ها هضم ویتامین ها را مانند غذای طبیعی تنظیم نمی‌کنند.

کرک پاتریک پیشنهاد کرد که بهترین راه برای دریافت ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی، خوردن غذاهای رنگارنگ است. شش غذای رنگارنگ مختلف در رژیم غذایی روزانه خود را داشته باشید.

بیشتربخوانید:

بهبود گردش خون با چند توصیه از ویتامین D تا ورزش

 

 



یک کاسه بلغور جو دوسر یک کمی زغال اخته و حتی قهوه هم میتواند نیاز روزانه شما را تامین کند. این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است.

کرک پاتریک توصیه کرد با پزشک خود در مورد کمبود ویتامین های خاص مشورت کنید.

ویتامین D مخصوصاً ویتامینی است که ممکن است برای دریافت کافی از آن نیاز به مصرف مکمل داشته باشد.

کرک پاتریک در یک خبر کلینیک توضیح داد: "ویتامین D به طور معمول از طریق غذا جذب ضعیفی می‌شود." مکمل D3 بیشتر از اشعه های خورشید دریافت میشود بنابراین بهترین راه دریافت ویتامین D مصرف مکمل است.

بیشتربخوانید:

هشدار به گیاهخواران؛ خطر کمبود این ویتامین در بدن

 

 

 

برچسب ها: رژیم غذایی، قهوه، ویتامین، مکمل های غذایی، ویتامین D، زغال اخته تعداد بازديد: 103 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز