Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:15

14
آبان
با این ویتامین‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

با این ویتامین‌ها سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده است و مواد غذایی هر کدام به نحوی نقش خود را ایفا می کنند، هر قدر میزان آنتی اکسیدان در بدن بالاتر باشد.

متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص تغذیه و تقویت سیستم ایمنی بدن گفت: سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده است و مواد غذایی هر کدام به نحوی نقش خود را ایفا می کنند، هر قدر میزان آنتی اکسیدان در بدن بالاتر باشد، سیستم ایمنی بدن قوی تر عمل می کند، ویتامین‌های C , E حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان هستند.

به گزارش خبرآنلاین، گلاله اصغری در بخشی از صحبت‌های خود در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما بیان کرد: ز اسیدهای چرب ضروری که بدن قادر به ساخت آنها نیست نام برد، (اسید چرب امگا ۳ و امگا ۶) وی تاکید کرد: نسبت این دو چربی در بدن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است،، امگا ۶ واکنش التهابی را در بدن افزایش می‌دهد تناسب صحیح امگا ۳ نسبت به امگا۶ در بدن، به کاهش این التهاب کمک کننده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با ذکر این نکته؛ که فلور میکروبی روده با تولید یک سری فاکتورها به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک می کند، تاکید کرد: اگر این فلور طبیعی، به دلیل مصرف مواد غذایی نادرست، به سمت باکتری های مضر و پاتوژن تغییر ماهیت دهد و قطعاً باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

بیشتربخوانید:

10راهکار برای افزایش ویتامین D در بدن

 

 

 

وی گفت: چاقی و اضافه وزن، با افزایش فاکتورهای التهابی و ایجاد آبشار التهابی در بدن، فرد را مستعد ابتلاء به عفونت میکند. بنابراین کاهش وزن در بروز و کاهش بیماری‌های حاد عفونی تأثیرگذار است.

او درباره بشقاب غذایی روزانه هر فرد که باید شامل کدام دسته گروه های غذایی باشد، گفت: لازم است ۵۰ درصد بشقاب از سبزی و میوه، ۲۵ درصد نشاسته و غلات سبوس دار و ۲۵ درصد هم با منابع پروتئینی کامل گردد. اغلب ویتامین‌ها و مواد مغذی از طریق غذا تامین می شوند و آن دسته از موادی که نیاز به مصرف مکمل دارد، محدود است.

اصغری مواد غذایی با رنگدانه های نارنجی و زرد پررنگ (بتاکاروتن) را حاوی ویتامینA دانست، هویج، کدو حلوایی، فلفل دلمه رنگی، حاوی ویتامین A هستند و پیشنهاد می‌شود در برنامه روزانه غذایی قرار بگیرد: میزان نیاز به ویتامین A، در گروه های جنسی و سنی متفاوت است، همچنین دریافت ویتامین A، از منابع غذایی، هیچگونه مسمومیت ایجاد نمی کند،مسمومیت تنها با استفاده بیش از مجاز مکمل ها در بدن ایجاد میشود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مسمومیت با ویتامین ها زمانی مطرح می شود که فرد به مکمل ها روی آورد، که در خصوص ویتامینD، عوارض جدی به دنبال دارد. منابع غذایی محدودی ویتامین D دارند، زرده تخم مرغ و دسته ای از ماهی ها حاوی این ویتامین هستند.

بیشتربخوانید:

ویتامین Dیک اَبر ویتامین!

نقش ویتامین‌ها درسلامت پوست

 اهمییت مصرف ویتامین A در دوران بارداری

 

 

 

برچسب ها: ویتامین A، ویتامین، کمبود ویتامین، سیستم ایمنی بدن، امگا3، امگا6، ویتامین‌ E تعداد بازديد: 116 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز