Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:45

7
آبان
سفید شدن مو قابل درمان است؟

سفید شدن مو قابل درمان است؟

استاد پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برخلاف تبلیغات فریبنده فضای مجازی، هیچ درمانی برای سفید شدن زودرس یا ارثی موها وجود ندارد.

کارشناس برنامه از ریزش موی سکه‌ای که بسیار هم شایع است، نام برد و تاکید کرد: در صورت درمان ریزش موی سکه‌ای، پس از چند سیکل، در مو‌ها مجدداً تولید رنگدانه صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: یکسری مشکلات تغذیه‌ای نیز باعث سفید شدن زودرس مو‌ها می‌شود، از جمله کمبود: آهن، مس، روی، سلنیوم و انواعی از ویتامین‌ها مانند: ویتامین‌های B۱۲، B۶، D و E.

وی تاکید کرد: این باور غلط است که با مصرف ویتامین و مواد معدنی سفیدی مو را درمان کنیم، تنها در صورت وجود کمبود این ویتامین‌ها، می‌توان با تجویز آن‌ها سفیدی مو را درمان کرد، در صورتی که کمبود وجود نداشته باشد مصرف ویتامین‌ها تاثیری در جلوگیری از سفید شدن مو‌ها ندارد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: یکسری فاکتور‌های محیطی مانند استرس، در سفید شدن مو‌ها تاثیر گذار است، استرس شدید و حاد باعث مهاجرت ملانوسیت‌ها از سلول‌های مو می‌شود.

وی ابراز کرد:همچنین آلودگی هوا و  استفاده از رنگ مو‌هایی که از مواد غیر استاندارد تهیه شده‌اند را از جمله دیگر عوامل سفیدی زودرس مو نام برد.

کارشناس برنامه گفت: برخلاف تبلیغات فریبنده فضای مجازی، هیچ درمانی برای سفید شدن زودرس یا ارثی مو‌ها وجود ندارد، این تبلیغات نه تنها باعث گمراهی افراد می‌شود، بلکه بعضاً با ایجاد مشکلاتی در سلامتی آن‌ها همراه خواهد بود.

بیشتربخوانید:

چه چیزهایی بخوریم تا سفیدی موهایمان کم شود؟

 

 

قیصری در پاسخ به این سوال که آیا ویتیلیگو یا پیسی درمان دارد؟ گفت: بیماری ویتیلیگو درمان دارد و می‌توان با تحریک ملانوسیت‌ها آن‌ها را وادار به ساختن ملاتونین یا رنگدانه مو کرد.

وی گفت: بیماری‌های قارچی نیز می‌تواند باعث تغییر رنگ مو‌ها شود، همچنین بعضی از دارو‌ها هم به کمرنگ شدن رنگ مو‌ها می‌انجامد، مانند: مصرف هیدروکسی کلروکین که باعث ایجاد لکه‌های تیره در پوست و مخاطات و برعکس باعث کمرنگ شدن مو‌ها می‌شود.

کارشناس برنامه گفت: در ریزش موی سکه‌ای، سیستم ایمنی بدن به پیاز مو حمله می‌کند و ملانوسیت‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی متذکر شد: تشخیص ریزش موی سکه‌ای تنها با پزشک است. در ریزش موی سکه‌ای پیاز موی آن ناحیه از بین نمی‌رود و مو‌ها مجدداً پس از درمان قادر به رشد خواهند بود.

قیصری در پاسخ به این سوال که آیا سفید شدن مو‌ها با مصرف دارو‌های هورمونی ارتباط دارد؟ گفت: هیچ ارتباطی بین مصرف داروی هورمونی و سفید شدن زودرس مو‌ها وجود ندارد.

وی همچنین یادآور شد: سفید شدن مو‌ها که به صورت فیزیولوژیک ویا ارثی در افراد اتفاق می‌افتد، هیچ راه درمانی ندارد.

این استاد پوست تصریح کرد: افراد باید با کاهش استرس، عدم مصرف دخانیات و دوری از عوامل محیطی مخرب، مانند آلودگی هوا، تا حد امکان از سفید شدن زودرس مو‌ها جلوگیری کنند.

 بیشتربخوانید:

با خوردن این خوراکی ها از سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید

دلایل تغذیه ای سفید شدن مو

توصیه هایی مفید برای مو مشکی ها

پروتئین‌ درمانی مو در خانه با 3 ماسک ارزان قیمت

 

 

 

برچسب ها: مو، استرس، ریزش مو، سفیدی مو، سفیدی زودرس مو، ریزش موی سکه‌ای تعداد بازديد: 140 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز