Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:21

23
شهریور
چه چیزهایی بخوریم تا سفیدی موهایمان کم شود؟

چه چیزهایی بخوریم تا سفیدی موهایمان کم شود؟

کیفیت و رنگ مو بیش از هر چیز با وراثت شکل می‌گیرد اما عوامل متعددی روی سفیدی زودهنگام مو اثر دارند. اگر از سفیدی موهای خود ناراضی هستید با مصرف این خوراکی‌ها می‌توانید سفید شدن آن را به تاخیر بیندازید.

همشهری آنلاین نوشت: کیفیت و رنگ مو بیش از هر چیز با وراثت شکل می‌گیرد اما عوامل متعددی روی سفیدی زودهنگام مو اثر دارند. اگر از سفیدی موهای خود ناراضی هستید با مصرف این خوراکی‌ها می‌توانید سفید شدن آن را به تاخیر بیندازید.

کمتر افرادی هستند که با پیدا شدن موهای سفید روی سرشان احساس خوبی داشته باشند؛ خوش‌تیپ‌تر شدن افرادی مثل جورج کلونی و پارسا پیروزفر یک قاعده عمومی نیست و ممکن است بیشتر ما به دنبال راهی برای کم کردن سرعت سفید شدن موهایمان باشیم.

دکتر هریش کومار، متخصص پوست و مو، در این رابطه گفت: گذشته از عامل مهم وراثت که می‌تواند به سفید شدن موها دامن بزند، نکاتی که در ادامه می‌آید برای به تاخیر انداختن سفیدشدن موها قابل اهمیت هستند:

افزایش مصرف ویتامین B۱۲

موهای شما ممکن است به دلیل کمبود ویتامین B۱۲ سفید شود. در این صورت، معکوس کردن روند خاکستری شدن می‌تواند به سادگی و با مصرف مقادیر کافی از این ویتامین اتفاق بیفتد.

 بیشتربخوانید:

با خوردن این خوراکی ها از سفید شدن موهایتان جلوگیری کنید

 

 

 

 

افزایش مصرف ویتامین B۵

ویتامین B۵ به جلوگیری از شروع زودهنگام سفید شدن مو و بازگرداندن رنگ طبیعی آن کمک می‌کند. این ویتامین همچنین به رشد مو کمک کرده و رطوبت مورد نیاز موها را نیز تامین می‌کند.

کنترل سطح تیروئید

غده تیروئید شما بر تمام عملکردهای حیاتی بدن شما تأثیر می‌گذارد. کم کاری تیروئید می‌تواند منجر به سفیدی زودرس مو شود. این بیماری مزمن و جدی با مصرف مکمل‌های هورمونی و زیر نظر پزشک قابل کنترل است.

ترک سیگار

سبک زندگی شما تاثیر زیادی بر سلامت و رنگ موهای شما دارد. استعمال دخانیات اثرات نامطلوبی بر بدن دارد و می‌تواند به سفید شدن موها دامن بزند.

معجزه آنتی اکسیدان‌ها

مطمئن شوید که به اندازه کافی غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مصرف می‌کنید.

نور دردسرساز خورشید

یکی از عوامل بیرونی استرس اکسیداتیو، اشعه ماوراء بنفش است که منجر به سفیدی زودرس موها می‌شود. هنگام بیرون رفتن در آفتاب با روسری یا کلاه از موهای خود محافظت کنید.

بیشتربخوانید:

دلایل تغذیه ای سفید شدن مو

 

چه چیزهایی بخوریم تا سفیدی موهایمان کم شود؟

 

نظر طب ایرانی درباره سفیدی مو: چه چیزهایی بخوریم تا سفیدی موهایمان کم شود؟

متخصصان طب سنتی و طب ایرانی نیز ایده‌های خود را در این رابطه دارند؛ دکتر مژده پورحسینی در توضیح راهکارهای طب ایرانی در این رابطه گفت: بعد از مبحث وراثت، افراط در مصرف سردی‌ها و ضعف قوای دِماغی از عوامل سفید شدن زودهنگام مو است و با رعایت گرمی خوراک می‌توان تا حدودی روند سفید شدن مو را کند کرد.

در برخی منابع طب سنتی توصیه شده با مصرف هلیله سیاه و یا سیاه دانه می‌توان در طولانی‌مدت به موهایی سیاه دست یافت اما دکتر پورحسینی از عدم انجام مطالعه و یا دریافت گزارش‌های هدفمند در این زمینه خبر داد.

با این حال و با توجه به تاثیر ویتامین‌های گروه ب و آنتی اکسیدان‌ها می‌توان نتیجه گرفت که مصرف گوشت و لبنیات در کنار انواع توت، انگور، سبزیجات برگ سبز و چای می‌تواند به رشد مو کمک کنند و سفیدی زودرس مو را به تاخیر بیندازند.

 بیشتربخوانید:

توصیه هایی مفید برای مو مشکی ها

پروتئین‌ درمانی مو در خانه با 3 ماسک ارزان قیمت

 

 

 

برچسب ها: تغذیه، سیگار، کم کاری تیروئید، سفیدی مو، ویتامین B۱۲، سفیدی زودرس مو تعداد بازديد: 200 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز