Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:21

4
آبان
علامتی که مختص آنفلوآنزا است

علامتی که مختص آنفلوآنزا است

آنچه در آنفلوآنزا بسیار اهمیت دارد این است که ممکن است بیمار در دوره یک آنفلوآنزای ساده دچار ذات‌الریه شود که در صورت درمان نشدن به موقع، باعث مرگ بیمار می‌ شود.

فارس نوشت: آنچه در آنفلوآنزا بسیار اهمیت دارد این است که ممکن است بیمار در دوره یک آنفلوآنزای ساده دچار ذات‌الریه شود که در صورت درمان نشدن به موقع، باعث مرگ بیمار می‌ شود.

مهرناز بانو اشرف گنجویی ، در مورد علائم آنفلوآنزا گفت: علائم بیماری آنفلوآنزا مثل خیلی از عفونت‌های ویروسیِ تنفسی، به صورت شروع تب ناگهانی، بدن درد، لرز، کوفتگی عضلات و درد ماهیچه‌ها شروع می‌شود.

وی افزود: بیمار برخلاف ویروس‌های دیگرِ سرماخوردگی، رینوویروس و ویروس‌های دیگر معمولا علائمی مثل آبریزش بینی را ندارد. گاهی اوقات بیمار ممکن است علائم گوارشی مثل حالت تهوع، اسهال خفیف، دل درد و دل‌پیچه داشته باشد.

علامتی که خاص آنفلوآنزا است

گنجویی در ادامه علائم عنوان کرد: مسئله‌ خیلی مهم در آنفلوآنزا این است که به طور ناگهانی تب و بدن درد بیمار شروع می‌شود. در حالی که در عفونت‌های تنفسی ویروسیِ دیگر، معمولا بیمار این قدر به وضوح این علامت مشخص را ندارد.

دوره نهفتگی و درمان آنفلوآنزا

وی در مورد دوره نهفتگی و درمان این بیماری گفت: دوره نهفتگی آنفلوآنزا کوتاه است و معمولا بین ۳ تا ۷ روز است. در مورد دوره درمان، معمولا دو الی سه روز بیمار این علائم را دارد و در کمتر از سه، چهار روز علائم با استراحت، مصرف مایعات و مسکن تخفیف پیدا می‌کند.

چه زمانی آنفلوآنزا کشنده می‌شود؟

گنجویی در مورد خطر مرگ در اثر این ویروس تنفسی گفت: چیزی که ما در آنفلوآنزا به ان بسیار اهمیت می‌دهیم این است که نکند بیمار در دوره یک آنفلوآنزای ساده دچار ذات‌الریه شود. معمولا ذات الریه، هم می‌تواند با خود ویروس باشد و هم با عفونتهای باکتریال باشد. در گذشته آن چیزی که باعث بالارفتن آمار مرگ و میر آنفلوآنزا می‌شد همین ذات‌الریه‌های باکتریال بود.

علامتی که مختص آنفلوآنزا است/ چه زمانی آنفلوآنزا کشنده می‌شود؟

وی در مورد این عفونت‌ها گفت: باکتری«استافیلوکوک اورئوس»‌ یکی از عوارض کشنده آنفلوآنزا می‌تواند باشد که بیمار دچار سرفه شده و تب قطع نمی‌شود. ترشحات خلطی و گاهی خونی پیدا می‌کند که حتما باید از نظر عفونت میکروبی بررسی شود.

گنجویی ادامه داد: در این حالت باید عکس ریه گرفته شود، بیمار معاینه شود و آنتی بیوتیک علیه آن میکروب که در واقع یک عفونت ثانویه است تجویز شود که اگر به موقع درمان شروع شود معمولا بیمار می‌تواند از این بیماری جان سالم به در ببرد.

راه انتقال آنفلوآنزا شبیه کرونا

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: راه انتقال آنفلوآنزا تقریبا مانند کرونا است. از طریق قطرات تنفسی آلوده بین بیمار و فرد سالم و همچنین استفاده از وسایل مشترکی که آلوده به ترشحات تنفسی فرد آلوده باشد (مثل حوله و یا لیوان مشترک) می‌تواند باعث انتقال بیماری به فرد سالم شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر، هنوز اولویت اصلی جامعه ما ویروس کرونا است. نباید این را از ذهن خود خارج کنیم. بنابراین همه تمهیداتی که باید برای کرونا انجام شود خیلی مهم است که آن را مدنظر داشته باشیم.

گنجویی در پایان خاطرنشان کرد: الان وضعیت ویروس آنفلوآنزا در کشور خیلی شدت ندارد. علت این است که هنوز مردم پروتکلهای بهداشتی را رعایت می‌کنند. زدن ماسک، شستن دست و غیره کمک می‌کند که انتقال ترشحات آلوده صورت نگیرد.

 

 

برچسب ها: سرماخوردگی، آنفولانزا، واکسیناسیون، بیماری ویروسی، علائم آنفولانزا تعداد بازديد: 112 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز