Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:00

26
مرداد
چند نکته؛ اگر قصد دریافت واکسن آنفلوآنزا دارید

چند نکته؛ اگر قصد دریافت واکسن آنفلوآنزا دارید

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده(CDC) ماه‌های دسامبر(۱۰ آذر تا ۱۰ دی) تا فوریه(۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) اوج دوره ابتلا به آنفلوآنزاست. اگرچه آنفلوآنزا بیشتر در طول ماه‌های پاییز و زمستان شایع است ا

ایسنا نوشت: طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده(CDC) ماه‌های دسامبر(۱۰ آذر تا ۱۰ دی) تا فوریه(۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) اوج دوره ابتلا به آنفلوآنزاست. اگرچه آنفلوآنزا بیشتر در طول ماه‌های پاییز و زمستان شایع است اما عفونت آنفلوآنزا می‌تواند در هر زمانی از سال رخ دهد.

به نقل از هلث، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تخمین می‌زند از ابتدای اکتبر(۹ مهر تا ۹ آبان) ۲۰۲۱ تا اواسط ژوئن(۱۱ خرداد تا ۹ تیر) ۲۰۲۲ تعداد ۱۳ میلیون ابتلا به آنفلوآنزا و ۵۰۰۰ تا ۱۴ هزار مرگ ناشی از آن در سراسر کشور آمریکا ثبت شده است.

به گزارش کلینیک مایو ایالات متحده برخی افراد از طریق بررسی علائمی مانند تب، دردهای عضلانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلودرد، آبریزش بینی و موارد دیگر مبتلا به آنفلوآنزا تشخیص داده می‌شوند. چنین افرادی شامل نوزادان، کودکان خردسال، کسانی که ایمنی آنان کاهش یافته یا شرایط زمینه‌ای ابتلا به بیماری از قبل در آنان وجود داشته، زنان باردار یا مادرانی به تازگی زایمان کرده‌اند و همچنین افراد مسن‌تر است.

کارشناسان می‌گویند: دریافت سالانه واکسن آنفلوآنزا یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از خود در برابر عفونت ناشی از این بیماری است. واکسیناسیون ممکن است امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد زیرا مقامات بهداشتی پیش‌بینی می‌کنند تعداد موارد آنفلوآنزا در مقایسه با موارد مشاهده شده در ۲ سال گذشته افزایش یابد.

دکتر دین بلومبرگ، رئیس مرکز بیماری‌های عفونی کودکان در بیمارستان کودکان دیویس دانشگاه کالیفرنیا، می‌گوید: تصور می‌کنم به دلیل فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، افراد به این بیماری مبتلا نشده‌اند که اتفاقی عالی است اما به دلیل همین مبتلا نشدن مصونیت جمعی نیز ایجاد نشده است.

 

زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا مهم است

از آنجایی که فصل آنفلوآنزا چندین ماه طول می‌کشد، بنابراین زمان واکسیناسیون مهم است.

اد بلونگیا، مدیر مرکز اپیدمیولوژی بالینی و سلامت جمعیت در موسسه تحقیقات کلینیک مارشفیلد، در این خصوص گفت: ایمنی واکسن آنفلوآنزا ماهانه تقریبا هشت درصد کاهش می‌یابد. به همین دلیل مهم است که از افراد از دریافت واکسن زودهنگام خودداری کنند تا محافظت طولانی‌مدت ایجاد شود.

اگرچه احتمال رسیدن فصل آنفلوآنزا تا اوایل سال جدید میلادی وجود دارد اما در حال حاضر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده افراد را تشویق می‌کند که واکسن را در سپتامبر(۱۰ شهریور تا هشت مهر) یا حداکثر تا پایان اکتبر(۹ مهر تا ۹ آبان) دریافت کنند.

با این حال برای برخی اگممکن است واکسیناسیون زودهنگام ضروری باشد. به عنوان مثال این مرکز پیشنهاد می‌کند کودکان بهتر است در اوایل ماه جولای(۱۰ تیر تا ۹ مرداد) یا آگوست(۱۰ مرداد تا ۹ شهریور) واکسینه شوند؛ به خصوص اگر به ۲ دوز نیاز داشته باشند.

ممکن است لازم باشد کسانی که در سه ماه سوم بارداری خود هستند نیز برای واکسیناسیون اولیه زودتر اقدام تا به تقویت ایمنی نوزاد کمک کنند. با این حال بزرگسالان بالای ۶۵ سال نباید واکسن آنفلوآنزا را زودتر دریافت کنند زیرا کاهش ایمنی ممکن است آنان را در معرض خطر عفونت شدید در اواخر فصل قرار دهد.

اگر در نظر دارید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنید با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب ها: سرماخوردگی، واکسیناسیون، واکسن آنفولانزا، واکسن، علائم آنفولانزا، ویروس کرونا تعداد بازديد: 211 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز