Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 20:06

30
تیر
مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: یک روز بعد از بوتاکس ورزش و فعالیت سنگین توصیه نمی‌شود.

ایسنا نوشت: متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: یک روز بعد از بوتاکس ورزش و فعالیت سنگین توصیه نمی‌شود.

نوشین یمانی در رابطه با بوتاکس، اظهار کرد: بوتاکس داروی تزریقی است که از سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تهیه شده و زمانی که در نقاط مشخصی از بدن تزریق می‌شود، بعضی از پیام‌های شیمیایی اعصاب را مسدود می‌کند و باعث فلج شدن موقتی ماهیچه‌ها می‌شود.

وی در رابطه با تاریخچه بوتاکس، افزود: در حدود سال ۲۰۰۰ میلادی بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت محبوبیت پیدا کرد. در آن دوران برخی از افرادی که سردردهای میگرنی داشتند، بعد از تزریق بوتاکس برای برطرف کردن چروک پیشانی خود متوجه شدند که علائم میگرن در آن‌ها کاهش پیدا کرده است، این امر باعث شد که دانشمندان تحقیقات گسترده‌تری راجع به اثر بوتاکس بر درمان میگرن انجام دهند و سرانجام در سال ۲۰۱۰ بوتاکس برای درمان میگرن مزمن از سازمان غذا و داروی آمریکا تاییدیه گرفت.

این متخصص با بیان اینکه امروزه تزریق بوتاکس میگرن یکی از بهترین و موفق‌ترین درمان‌های سردرد میگرنی است و در درمان بیماران مبتلا به سردرد مزمن روزانه موفق بوده است، تصریح کرد: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، قلبی و عروقی، اختلالات سیستم عصبی و عضلانی و نقص سیستم ایمنی بدن و زنان باردار و شیرده نباید بوتاکس تزریق کنند.

 بیشتربخوانید:

آیا پس از بوتاکس و فیلر می توان واکسن کرونا تزریق کرد؟

 

 

متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد در رابطه با مراقبت‌های پس از تزریق بوتاکس، گفت: افراد در صورت وجود علائم و تورم و کبودی در نواحی تزریق بلافاصله بعد از تزریق، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به صورت متناوب کیسه یخ را بر روی نواحی تزریق بگذارند و بردارند.

یمانی با بیان اینکه افراد تا چهار ساعت پس از تزریق بوتاکس نباید دراز بکشند یا خم شوند، اظهار کرد: شب بعد از تزریق حتماً به پشت بخوابند و سعی کنند طوری قرار بگیرند که به ناحیه پیشانی فشاری وارد نشود و از قرار دادن دست بر روی پیشانی پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که بوتاکس دریافت کردند در دو روز اول بعد از تزریق بوتاکس از هر گونه تماس با گرما، گرفتن دوش آب گرم و سشوار گرفتن خودداری کنند، افزود: برای یک روز بعد از بوتاکس ورزش و فعالیت سنگین توصیه نمی‌شود.

این مسئول با بیان اینکه افرادی که بوتاکس تزریق کردند تا ۲۴ ساعت صورت خود را لمس نکنند و از ماساژ ناحیه پیشانی و سایر درمان‌های پوستی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: بعد از گذشت دو هفته در صورت وجود تقارن نداشتن در چهره برای اصلاح به پزشک مراجعه کنند و شروع اثر درمانی بوتاکس بر روی سردرد ممکن است ۳ تا ۴ هفته طول بکشد.

بیشتربخوانید:

عوارض تزریق ناشیانه بوتاکس

 بهترین روش های جایگزین بوتاکس برای جوانسازی پوست

بوتاکس یا فیلر، کدام‌ یک بهتر است؟

قبل از تزریق بوتاکس بخوانید

 

برچسب ها: سردرد، میگرن، بوتاکس، تزریق بوتاکس، چین و چروک صورت تعداد بازديد: 145 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز