Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:22

8
اسفند
بهترین روش های جایگزین بوتاکس برای جوانسازی پوست

بهترین روش های جایگزین بوتاکس برای جوانسازی پوست

اگر به دنبال راه‌های جایگزینی برای کاهش ظاهر چین و چروک‌های‌تان و جوانسازی پوست هستید، انواع کرِم‌ها و سرُم‌ها و درمان‌های موضعی و طبیعی در بازار وجود دارند. در این مطلب از جایگزین‌های موثر بوتاکس جهت جوانسازی پوست برای‌تان می‌گوییم.

اگر به دنبال راه‌های جایگزینی برای کاهش ظاهر چین و چروک‌های‌تان و جوانسازی پوست هستید، انواع کرِم‌ها و سرُم‌ها و درمان‌های موضعی و طبیعی در بازار وجود دارند. در این مطلب از جایگزین‌های موثر بوتاکس جهت جوانسازی پوست برای‌تان می‌گوییم.

جایگزین‌هایی برای بوتاکس

  • سایر راهکار‌های تزریقی
  • ورزش‌های صورت
  • طب سوزنی
  • چسب‌های پوستی
  • ویتامین‌ها
  • کرم‌های صورت
  • لایه بردار‌های شیمیایی

درباره‌ی بوتاکس

سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) یکی از معروف‌ترین متد‌های رفع چین و چروک پوست و سایر علائم پیری و به طور کل جوانسازی پوست است. بوتاکس دارویی تجویزی است که به عضلات صورت تزریق می‌شود. بوتاکس با متوقف کردن اقباضات عضله‌ای که به آن تزریق شده، اثر خود را می‌گذارد، بنابراین عضله‌ی مورد نظر، آرام و یکدست به نظر می‌رسد. بوتاکس در کاهش ظاهر چین و چروک‌ها و جلوگیری از ایجاد چروک‌های جدید موثر است.

تاثیرات بوتاکس موقتی‌اند، بنابراین لازم است درمان تکرار شود تا تاثیرات بوتاکس در جوانسازی پوست حفظ شوند. ضمنا افرادی که بوتاکس می‌کنند به گفته‌ی خودشان، طیف احساسات‌شان کاهش می‌یابد. زیرا احساسات و هیجانات از طریق عملکرد‌های صورت به مغز مرتبط هستند.

جایگزین‌های بوتاکس

دیسپورت برای جوانسازی پوست

دیسپورت مانند بوتاکس یک نوروتوکسین است. دیسپورت از همان نوع سم بوتولینوم A ساخته شده است، اما از نظر تکنیک دوز و ساختار کمی با بوتاکس متفاوت است. به نظر می‌رسد نتایج بوتاکس و دیسپورت مشابه‌اند، اما ظاهرا دیسپورت تا حدودی سریع‌تر عمل می‌کند، اما هیچ مطالعه‌ی خاصی تاکنون روی آن انجام نشده است.

مایوبلاک نیز راهکار تزریقی دیگری برای جوانسازی پوست است که از بوتولینوم نوع B ساخته شده است. مایوبلاک نیز به این دلیل که یک نورتوکسین است، عملکردی مشابه سایر راهکار‌های تزریقی دارد. اما ممکن است به اندازه‌ی بوتاکس موثر نباشد و تاثیرات آن نیز دوام چندانی ندارد. اثرات مایوبلاک تقریبا ۳ تا ۴ ماه ماندگار است، اما بوتاکس حدودا ۵ تا ۶ ماه دوام دارد.

اثرات این راهکار‌های تزریقی مشابه بوتاکس هستند و نحوه‌ی عملکردشان نیز شبیه بوتاکس است، بنابراین اگر به دنبال جایگزینی برای بوتاکس هستید که تفاوت زیادی با آن داشته باشد، این راهکار‌ها گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند.

جایگزین‌هایی برای بوتاکس

ورزش‌های صورت برای جوانسازی پوست

اگر ورزش می‌تواند پیر شدن بدن و عضلات صورت را به تاخیر بیندازد، حتما روی صورت هم چنین اثری دارد. ورزش‌های صورت مانند فیشال کاپینگ و فیشال ماساژ سبب بهبود جریان خون در صورت می‌شوند و به جوانسازی آن کمک می‌کنند. ضمنا ورزش‌های صورت، سیستم لفناوی را فعال می‌کنند تا سموم را از بافت‌ها دفع نمایند. امتیاز ورزش‌های صورت این است که راهکار‌های طبیعی جوانسازی پوست هستند و نیاز به هیچ تزریق و سوزنی ندارند.

طب سوزنی برای جوانسازی پوست

طب سوزنی یک راهکار درمانی و نسبتا رویکردی جدید در جوانسازی پوست است. مطالعه‌ای نشان می‌دهد که طب سوزنی می‌تواند به انعطاف پذیری پوست و آبرسانی به آن کمک کند که هر دو عامل برای کاهش چین و چروک پوست مفیدند. طب سوزنی نیز رویکردی طبیعی و موثر است. نتایج طب سوزنی برای جوانسازی پوست موقتی‌اند و اگر ترس از سوزن داشته باشید، طب سوزنی شیوه‌ی مناسبی برای شما نیست.

چسب‌های ضد چروک برای جوانسازی پوست

چسب‌های پوستی چسب‌هایی هستند که می‌توانید آن‌ها را در نواحی از صورت‌تان که چین و چروک دارند استفاده کنید. این چسب‌ها می‌توانند به محو کردن خطوط چهره‌تان کمک کنند. چسب‌های پوستی معمولا گرانقیمت نیستند و ضمنا نیازی به تزریق ندارند.

ویتامین‌ها برای جوانسازی پوست

آیا باور می‌کنید که بتوانید فقط با مصرف ویتامین‌ها، پوست‌تان را جوان‌تر و زیباتر کنید؟ مکمل‌های مواد مغذی اصلی می‌توانند کمک‌تان کنند تولید کلاژن بدن‌تان را افزایش بدهید. این مکمل‌ها ممکن است تاثیر آنتی اکسیدانی نیز داشته باشند که کمک می‌کند از آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد پیشگیری کنید. بهترین مکمل‌هایی که می‌توانید برای جوانسازی پوست مصرف کنید شامل ویتامین C، ویتامین E و کاروتنوئید می‌شوند. ویتامین‌ها در دسترس شما هستند و ضمنا برای سلامت عمومی بدن‌تان مفیدند.

هنگام خرید مکمل‌های غذایی باید دقیق باشید و به دنبال مکمل‌هایی بروید که کیفیت بالایی داشته و از برند معتبری باشند. نتیجه‌ای که از این راهکار طبیعی می‌گیرید ذاتا پیشگیرانه‌اند، بنابراین نباید انتظار داشته باشید چین و چروک‌های‌تان کاهش چشمگیری داشته باشند و مثل بوتاکس عمل کنند. ضمنا احتمال اوردوز کردن با ویتامین‌ها نیز وجود دارد و خطرناک است؛ بنابراین اول با پزشک مشورت کنید و طبق توصیه‌ی او، نوع و دوز ویتامین را مشخص نمایید.

کرِم‌های صورت برای جوانسازی پوست

جایگزین‌هایی برای بوتاکس

خیلی از کرم‌های صورت که در بازار وجود دارند ادعا می‌کنند می‌توانند چین و چروک‌های پوست‌تان را محو کنند. به دنبال انواع آنتی اکسیدان‌دار این کرم‌ها باشید یا نوعی که تنظیم کننده‌ی سلولی دارد و می‌تواند تاثیر مستقیم بر تولید کلاژن و سوخت و ساز در سلول‌های پوست صورت‌تان بگذارد. کرم‌های صورت، هم در دسترس‌اند و هم کاربرد ساده‌ای دارند.

با توجه به انواع بسیار گوناگون کرم‌های ضد چین و چروک که در بازار وجود دارد، انتخاب نوعی که واقعا موثر باشد کار سختی است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در این مورد، نظر یک متخصص پوست را بخواهید. برخی از این کرم‌ها فقط با نسخه‌ی پزشک به فروش می‌رسند و ممکن است گرانقیمت باشند.

لایه بردار‌های شیمیایی

لایه بردار‌های شیمیایی برای درمان جوش، کاهش تیرگی و لکه‌های پوستی و کاهش علائم پیری پوست به کار می‌روند. لایه بردار‌های شیمیایی به زمانی برای ریکاوری نیاز دارند که می‌تواند از ۲۴ ساعت تا ۲ تا ۳ هفته باشد، اما شما نتیجه را بعد از یک روز خواهید دید. لایه بردار‌های شیمیایی، بی‌ضرر و موثرند، اما پوست شما به روند پیری خود ادامه می‌دهد؛ بنابراین ممکن است نیاز باشد با بروز خطوط جدید در چهره‌تان، استفاده از لایه بردار‌های شیمیایی را تکرار کنید.

پوست شما بعد از استفاده از لایه بردار‌های شیمیایی ممکن است قرمز و ملتهب به نظر برسد و پوسته پوسته شود که می‌تواند خفیف تا شدید باشد.

توپ‌های صورت یامونا برای جوانسازی پوست

زمانی که یکی از مربیان معروف بدنسازی به نام یامونا متوجه چروکی بر روی پوست خود شد، به دنبال روشی برای مداوای آن رفت. اما باوجود پیشنهادات فراوان ازبوتاکس کردن پوست خود خودداری نمود. او تمام تلاش خود را انجام داد تا این چروک را از روشی طبیعی برطرف کند.

پس از تلاش و تجربه فراوان او توپ‌های ساچمه‌ای یامونا را طراحی کرد. این توپ‌ها از جنس لاستیک یا کائوچو هستند که روی سلامت استخوان‌ها تاثیر مثبت گذاشته و از پژمردگی پوست جلوگیری می‌کنند و همانند بوتاکس موجب از بین رفتن افتادگی پوست شوند. استفاده از این توپ‌ها برای جوانسازی پوست در خانم‌های بالاتر از ۴۰ سال توصیه می‌شود. اما گاهی اوقات می‌توان از آن برای خانم‌هایی در سنین بیست سالگی نیز استفاده کرد تا از افتادگی و پیری زودرس پوست‌ها جلوگیری شود.

نکاتی برای سلامت پوست

جایگزین‌هایی برای بوتاکس

مراقبت از پوست قطعا کمک می‌کند پروسه‌ی پیری آن به کُندی صورت بگیرد. برای حفظ سلامت و شادابی پوست‌تان باید روتین مراقبت از پوست داشته باشید و همیشه آن را دنبال کنید.

  • همیشه به صورت‌تان ضد آفتاب بزنید.
  • خیلی از محصولات آرایشی و لوسیون‌ها نیز دارای SPF افزوده هستند.
  • از عینک آفتابی با لنز‌های پهن و بزرگ استفاده کنید تا پوست ظریف اطراف چشم‌های‌تان کمتر در معرض نور آفتاب قرار بگیرد.
  • روز‌های آفتابی از کلاه لبه پهن استفاده کنید.
  • زیاد آب بنوشید.
  • قبل از خواب، آرایش را از صورت‌تان پاک کنید.
  • از سنین اول جوانی استفاده از محصولات با کیفیت ضد پیری پوست را شروع کنید.
  • رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید.

منبع:برترینها

برچسب ها: طب سوزنی، جوانسازی پوست، چین و چروک پوست، بوتاکس، بوتاکس صورت، جوانسازی پوست صورت، دیسپورت، کرم های ضد چروک تعداد بازديد: 656 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز